شیوه پنهان کردن استوری فیس بوک در فید خبری ( آیفون و اندروید )

شیوه پنهان کردن استوری فیس بوک در فید خبری ( آیفون و اندروید )
  • 1397/11/2
  • زهرا معبودی
  • 0

زمانی که فیس بوک قابلیت انتشار استوری خود را در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد بسیاری از کاربران اسنپچت دست به اعتراض زدند اما فیس بوک کماکان دست از کپی برداری بر نمی دارد و این روال را ادامه می دهد. اما اگر شما هم همچون کاربران اسنپچت، ناراحت هستید، و نمی خواهید در فید خبری تان، استوری ها نمایش داده شوند می توانید از این ترفند فیس بوک استفاده کنید و اقدام به پنهان کردن استوری فیس بوک کنید.

البته ابتدای انتشار این قابلیت، به دلیل اعتراض کاربران به این امکان فیس بوک، به معرفی روشی برای بیصدا کردن استوری کاربران فیس بوک پرداختیم که می توانید از طریق همین لینک آن را یاد بگیرید اما به ظاهر، پنهان کردن استوری فیس بوک روش معقولانه تری است.

ابزار پنهان کردن استوری فیس بوک در گوشی

برای این که بتوانید اکانت فیس بوک خود را بهتر مدیریت کنید می توانید از برنامه های شخص ثالث استفاده کنید. این برنامه ها و نرم افزارها که توسط خود فیس بوک ارائه نشده اند هر چقدر هم که کم قابلیت باشند می توانند بر مدیریت مثبت شما اثر بگذارند.

یکی از همین برنامه هاست که در مدیریت اکانت فیس بوک به شما کمک می کند تا بتوانید استوری های فیس بوک را پنهان کنید. بنابراین طبیعی است که خود فیس بوک این قابلیت را ارائه نکند اما بتوانید به کمک نرم افزارها به این هدف برسید.

 

معرفی نرم افزار برای پنهان کردن استوری فیس بوک در موبایل

برای این که بتوانید استوری های گوشی های خود را از اپلیکیشن فیس بوک حذف و پنهان کنید باید به تناسب نوع گوشی هوشمند خود، از نرم افزار مخصوص استفاده کنید. خوشبختانه تمام اندرویدی ها می توانند از نرم افزار Swip و تمام آیفونی ها نیز می توانند از نرم افزار Friendly استفاده کنند. برای دانلود این دو نرم افزار روی لینک های زیر کلیک کنید.

توجه داشته باشید که این نرم افزار ها رایگان هستند اما برای پلتفرم های مختلف با نام های مختلف و سازندگان مختلف ارائه شده اند.

شیوه غیر فعال کردن استوری فیس بوک برای آیفون

از آن جا که ما دو اپلیکیشن متفاوت را معرفی کرده ایم باید به شیوه غیر فعال کردن استوری فیس بوک برای هر دو بپردازیم اما برای شروع از آیفون شروع می کنیم.

بعد از این که نرم افزار را دانلود و نصب کردید، آن را باز کنید و بعد از آیکون چرخ دنده که مبین تنظیمات است، Filters را انتخاب کنید.

در این بخش آپشن های متفاوتی دیده می شود که Hide Stories یکی از آن هاست. این گزینه را پیدا کنید و تاگل مقابل آن را بکشید.

پنهان کردن استوری فیس بوک
همانطور که در این بخش مشاهده می کنید برای پنهان کردن استوری فیس بوک می توانید از دو آپشن فلش دار استفاده کنید

با این ترفند از این به بعد روی گوشی آیفون شما هیچ گونه استوری نمایش داده نخواهد شد ( البته برای اپلیکیشن فیس بوک )

شیوه پنهان کردن استوری فیس بوک در اندروید

اما اگر از کاربران اندرویدی هستید نرم افزار مربوط به پلتفرم خود را دانلود کنید ( لینک بالا ) و بعد آن را نصب کنید و بعد از اجرا تنظیمات را مطابق دستورات زیر اعمال کنید:

  1. ابتدا نرم افزار را باز کنید
  2. به سمت راست و بالا نگاه کنید و آیکون سه نقطه تنظیمات را کلیک کنید
  3. از میان آپشن های موجود Settings را انتخاب کنید
  4. در قسمت تنظیمات Hide Facebook Stories را پیدا کنید
  5. تاگل مقابل آن را بکشید تا فعال شود
پنهان کردن استوری فیس بوک
آنچه در این تصویر مشاهده می کنید مراحل پنهان کردن استوری فیس بوک برای گوشی ها و تبلت های اندرویدی است. دقت کنید که با این اپلیکیشن، و تنظیمات آن شما تنها استوری ها را از طریق نرم افزار فیس بوک نخواهید دید. بنابراین نمایش نسخه وب آن ممکن است وضعیت به گونه دیگری باشد.

بدین ترتیب هیچ گونه استوری، از فیس بوک از این به بعد در اپلیکیشن اندرویدی فیس بوک نمایش داده نخواهد شد.

برای کسانی که کاربر دائمی فیس بوک هستند مدیریت این اپلیکیشن اهمیت بسیاری دارد بنابراین باید توجه داشت که می توان به راحتی با کمک این اپلیکیشن ها تا حد زیادی موارد دلخواهی را در فیس بوک در اختیار داشت یا از جلوی چشم حذف کرد. این دو نرم افزار امکانات کافی برای لذت بردن از محدودیت ها در فیس بوک برخوردارند. این دو نرم افزار را به دوستان خود معرفی کنید و این مطلب را به اشتراک بگذارید.

از جمله مهم ترین ترفند های جدید فیس بوک می توان به مواردی همچون جلوگیری از رسیدن پیام ارسال شده در فیس بوک اشاره کرد که حقیقتا می تواند جلوی خیلی اشتباهات بعدی را بگیرد. البته بعد از این که بسیاری از کاربران نگران از دست دادن اطلاعات خود در فیس بوک بودند تعداد زیادی از این کاربر ها هرگز به اکانت خود بازنگشتند و این شاید لرزشی برای فیس بوک به دنبال داشت اما اگر حالا بعد از فروکش شدن این التهاب می خواهید بدانید که آیا اطلاعات فیس بوک تان لو رفته یا نه، این راهنما واقعا به شما کمک می کند.

سوال دیگری در این باره دارید؟

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *