۵ روش برای ترغیب مشترکان فهرست ایمیل مارکتینگ به عمل

۵ روش برای ترغیب مشترکان فهرست ایمیل مارکتینگ به عمل
  • 1397/2/31
  • مهدی پیوندی
  • 0

آیا می دانید که بوسه مرگ ایمیل مارکتینگ شما چیست؟ هنگامی که یک نفر ایمیل شما را باز می کند و با خودش می گوید «چه جالب!»، اما همینجا متوقف می شود و کار دیگری انجام نمی دهد، عملاً میخ های تابوت ایمیل مارکتینگ شما را کوبیده است.

هدف ما از طراحی و اجرای ایمیل مارکتینگ، ترغیب خواننده به انجام یک یا چند عمل است، اما هنگامی که مخاطب ما روی مبل منزل خود لم داده، تحریک وی از طریق یک متن فراخوان به عمل به انجام عمل مورد نظرمان کار آسانی نیست.

ما در ادامه این مطلب از مجموعه مقالات آموزش ایمیل مارکتینگ مجله گویا آی تی، در قالب یک متن مختصر و مفید به ۵ روش اشاره خواهیم کرد که به کمک آنها می توانید مطمئن باشید که مخاطب تان از خواندن ایمیل فراتر می رود و گام های بعدی را بر می دارد:

 

  1. مسیر برداشتن قدم بعدی را هموار کنید

هر لینکی که تمایل دارید که مخاطب روی آن کلیک کند باید به واضح ترین شکل ممکن، به اصطلاح «توی چشم» باشد. بهترین راه برای نیل به این مقصود این است که فضای مخصوصی را برای مهم ترین لینک هایتان در نظر بگیرید.

گویا آی تی

  1. به وبسایت و صفحات خود در شبکه های اجتماعی لینک بدهید

غالباً ایمیل به عنوان درب ورودی برای انجام فعالیت های بازاریابی محسوب می شود و طبیعتاً تمایل ندارید که این در به یک دیوار آجری منتهی شود. در عوض، بهتر است که مخاطبان خود را برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت کسب و کارتان هدایت کنید. لینک دادن به صفحات فعال تان در شبکه های اجتماعی مختلف نیز می تواند راهکار موثری برای شکل گیری جوامع مجازی فعال با محوریت کسب و کارتان باشد.

 

  1. شفاف و صادق باشید

مخاطب را در جریان کارهایی که انجام می دهید بگذارید. در واقع، باید تلاش کنید که تا جایی که امکان دارد در ایمیل های خود با مخاطب شفاف و صمیمی باشید، چرا که این باعث اعتمادسازی می شود و اعتماد است که می تواند رابطه های بهتری را به وجود بیاورد.

 

  1. امکان مرور اجمالی محتوای ایمیل را فراهم کنید

چه بسا عده ای از خوانندگان شما فرصت مطالعه خط به خط ایمیل شما را نداشته باشند، لذا اطلاعات را به نحوی قالب بندی کنید که مخاطب تان با یک مرور اجمالی هم بتواند از اصل موضوع سردرآورد و انگیزه لازم برای تعامل را پیدا کند.

 

  1. توانمندی خود را نشان بدهید

به مخاطب نشان بدهید که چگونه می توانید مشکل وی را حل کنید. در واقع، اطلاع رسانی دقیق نسبت به توانمندی ها و قابلیت های کاربردی و به اصطلاح به درد بخور هر محصول یا سرویس یکی از مهم ترین استراتژی های فروش به شمار می رود و تمامی کسب و کارهایی که از ایمیل مارکتینگ استفاده می کنند باید با استفاده از ایمیل های خود به مخاطب نشان بدهند و اثبات کنند که راهکارشان باری را از دوش وی برخواهد داشت، چه این بار پیدا کردن یک کفش و لباس مناسب باشد، یا افزایش هر چه بیشتر کارآمدی او در زندگی شخصی یا محل کار.

اگر هنوز هم برای تولید محتوای مناسبی که مخاطب را به انجام عمل مورد نظر ترغیب می کند مشکل دارید، یک قدم به عقب بردارید و این سه سوال را از خودتان بپرسید:

  • می خواهم چه کسی را نسبت به انجام یک عمل ترغیب کنم؟
  • عمل مورد نظرم که می خواهم کاربر را به انجام آن ترغیب کنم چیست؟
  • برای اینکه آن فرد برای انجام عمل مورد نظر اطمینان کافی پیدا کند به چه چیزی نیاز دارد؟

پاسخ به این سوالات به شما کمک می کند تا هر ایمیل را روی یک مخاطب، مشوق و روند پیگیری خاص متمرکز کنید و انجام عمل مورد نظر از سوی مشترکان تان و برداشتن گام بعدی را تضمین خواهد کرد.

نظر شما درباره نکاتی که در این مطلب از مجموعه مقالات آموزش ایمیل مارکتینگ مجله گویا آی تی مطرح شد چیست؟ آیا راهکار دیگری هم به ذهن شما می رسد که بتوان در قالب شماره ۶ به این نکات اضافه کرد؟

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *