معرفی آیپد پرو ۲۰۱۸ اپل با نمایشگر ۱۲٫۹ اینچی

معرفی آیپد پرو ۲۰۱۸  اپل با نمایشگر ۱۲٫۹ اینچی
  • 1397/9/19
  • زهرا معبودی
  • 0

همانطور که می دانید، همه کمپانی هایی که به تولید اسمارت فون هی روز دنیا می پردازند، بخش مجزایی دارند که در آن سیستم تولید و طراحی تبلت ها رواج دارد. در واقع تبلت ها اسمارت فون های بزرگی هستند که برخی قابلیت تماس و پیام رسانی دارند و برخی خیر.

اما نمایشگر بزرگ تر از معمول آن ها، موجب شده این دیوایس ها را با نامی به نام فبلت و تبلت نام گذاری کنند.

اپل تبلت های خود را با نام اختصاصی آیپد ارائه می کند و هر سال تلاش دارد تا این تکنولوژی را ارتقا دهد.

این تلاش ها به گونه ای است که حالا آخرین تکنولوژی روز را روی دایره ریخته و آی پد پرو ۲۰۱۸ خود را ارائه کرده که اولین ویژگی برتر آن، نمایشگر ۱۲٫۹ اینچی است.

با توجه به این که، تبلت های کنونی، نسبت به نسل قدیم تر تبلت ها رشد فزاینده ای داشته اند،مشاهده شده که اولین پیشرفت ها بر سر میزان اندازه نمایشگر بوده که حسابی به چشم می آید.

پیش از این به معرفی گلکسی بوک سامسونگ پرداختیم که در زمره تبلت های هوشمند سامسونگ رده بندی شده اما اگر واقع نگر تر باشیم به عنوان یک تبلت نقش ایفا می کند.

با ویژگی هایی که گلکسی بوک دارد و البته با آیپد پروی ۲۰۱۸ نیز مقایسه می شود، دانسته ایم که آیپد پرو جدید اپل بیشتر به یک لپ تاپ شبیه است چرا که اندازه نمایشگر آن و حتی قطع آن بزرگ تر از گلکسی بوک ۲۰۱۸ سامسونگ است.

آیپد پرو ۲۰۱۸ اپل، ویژگی های شاخصی دارد که در کنار برخی امکانات معمولی و بهینه شده می تواند بهترین انتخاب برای علاقمندان به این برند باشد.

در ادامه برای علاقمندان به این محصول و برند به معرفی آی پد پرو ۲۰۱۸ می پردازیم

آیپد پرو 2018
آیپد پرو ۲۰۱۸ با رنگ نقره ای که این رنگ صرفا در پشت تبلت به چشم می آید

بررسی طراحی ظاهری آی پد پرو ۲۰۱۸ اپل

اولین چیزی که در هر اسمارت فون و به کلی هر دیوایس الکترونیکی و غیر الکترونیکی مورد توجه خریدار قرار می گیرد طراحی ظاهری آن است. به طور کلی بسیاری از انتخاب ها بر اساس طراحی ظاهری است.

اما در مورد اسمارت فون ها و تبلت ها طراحی ظاهری به برخی ویژگی های دیگر نیز ارتباط پیدا می کند.

وقتی که شما آی پد پرو ۲۰۱۸ را در مقابل خود می گیرید با دیوایسی مواجه هستید که میزان پوششی نمایشگر نسبت به بدنه به میزان ۸۵٫۵۱ درصد است.

این تبلت جدید و فوق تکنولوژیکی، دارای یک نمایشگر ۱۲٫۹ اینچی است. این میزان فضا برای کاربرانی که به دنبال تبلتی برای تماشای فیلم، آموزش و یا حتی بازی های اثر گذار هستند عالی است.

در ادامه مهم ترین ویژگی نمایشگر که رزولوشن است مورد بررسی قرار می گیرد. اپل برای نمایشگر ۱۲٫۹ اینچی خود که از تکنولوژی IPS LCD بهره مند است، رزولوشن ۲۰۴۸ در ۲۷۳۲ پیکسل را انتخاب کرده که این نهایت انتخاب است و برترین کیفیت را ارائه خواهد کرد.

با این حساب، ترکیب رزلوشن و اندازه نمایشگر منجر به تراکم پیکسلی ۲۶۵ شده است که رقم متوسط رو به بالایی است.

به نظر می رسد که این دو رقم به خوبی گویای میزان کیفیت نمایشگر باشد که روی هم رفته نمایشگر آی پد پرو ۲۰۱۸ را قابل قبول و عالی به سر انجام رسانده است.

البته برای این که بگوییم نمایشگر تا جایی که امکان داشته خوب طراحی شده و توسعه یافته خوب است بدانید که از ویژگی های سنسور حساس به فشار، پوشش Oleophobic، حسگر نور محیط نیز برخوردار است. البته این که نمایشگر از پوشش ضد خش، برخوردرار نیست کمی برای کاربران ممکن است تردید بر انگیز باشد.

 

بررسی طراحی و توسعه دوربین آی پد پرو ۲۰۱۸ اپل

به نظرم رسید که اپل در بخش طراحی و توسعه دوربین آی پد پروی جدیدش کمی کم تر از همیشه سرمایه گذاری کرده است. البته اگر سری به اسمارت فون های اپل بزنید متوجه می شوید که آنقدر که سایر برند ها روی دوربین سرمایه گذاری می کنند اپل از این وادی پا پس کشیده است.

تنها چیزی که موجب شد احساس کنیم امسال، اپل گوشه چشمی به این تبلت داشته، بهره مندی از فلش ۴ گانه led بوده است. مطمئنا برای دوربین عقب ۱۲ مگاپیکسلی، وجود یک فلش ۴ گانه ال ای دی، کمی راضی کننده است اما دوربین سلفی گیر کماکان روی ۷ مگاپیکسل باقی مانده است.

به نظر شما آیا این ویژگی ها برای دوربینی که ادعای آخرین تکنولوژی روز را دارد قابل قبول است؟

اگر کمی بیشتر به ویژگی های دوربین دقت کنید متوجه می شوید که قابلیت ضبط ویدیوی ۴k نیز در این تبلت حذف شده است.

آیپد پرو 2018

بررسی طراحی ظاهری آی پد پرو ۲۰۱۸ اپل

آی پد پرو ۲۰۱۸ با تمام ویژگی هایی که گفته شد، کمی در ذهن شما قابل تصویر سازی است تا این که به این مرحله رسیدیم که می خواهیم از نظر ابعادی و ظاهری، آن را برای شما معرفی کنیم.

برای این که این تبلت را در ذهن تجسم کنید به این فکر کنید که با یک دیوایس اپلی که پشت آن لوگوی اپل! یعنی همان سیب گاز زده، روبرو هستید که ابعاد آن ۲۸۰٫۴ در ۲۱۴٫۹ در ۵٫۸ میلی متر است. اگر گلکسی بوک ۲۰۱۸ را نزدیک این تبلت جدید اپل بگذارید اندازه هر دو تقریبا یک سان است. البته ضخامت آی پد پرو ۲۰۱۸ حدود ۲ میلی متر از گلکسی بوک نازک تر است. به نظر شما این ۲ میلی متر چقدر ارزش دارد؟

از طرفی وزن این تبلت ۶۳۳ گرم است که حدود ۱۰۰ گرم سبک تر از گلکسی بوک ۲۰۱۸ سامسونگ است.

جنس بدنه این تبلت از Aluminum است و با دو رنگ نقره ای و خاکستری ارائه شده است.

آیا حالا می توانید این تبلت ۱۳ اینچی را کمی بیشتر از قبل تصور کنید؟

 

بررسی طراحی سخت افزاری و عملکردی آی پد پرو ۲۰۱۸ اپل

وقتی که ظاهر و طراحی سخت افزاری بیرونی این تبلت را درک کردید نوبت به آن می رسد که کمی در مورد طراحی داخلی و قدرت عملکرد آن صحبت کنیم.

در قسمت کنونی به بررسی پردازنده های داخلی و گرافیکی می پردازیم. این تبلت از سیستم پردازنده Apple A12X Bionic APL1083 بهره مند است که به طور اختصاصی توسط اپل ارائه می شود. این سیستم از یک پردازنده ۸ هسته ای برخوردار است که نسبت به گلکسی بوک ۶ هسته ای دو هسته بیشتر دارد. البته نمی توان گفت که این پردازنده برتر از پردازنده سامسونگ است چرا که در قدرت پردازشی المان های مختلفی دخیل هستند تا بهترین پاسخ دریافت شود.

اما از آن جا که برآیند پردازشی در این تبلت محاسبه شده، نتیجه به این صورت است که از نظر پردازشی، آی پد پرو ۲۰۱۸ به طور عالی نتیجه بخش است.

اما پردازشگر گرافیکی این تبلت، محصولی از اپل است که به صورت Apple 7-core GPU نام گذاری شده است. این پردازشگر ۷ هسته ای است و به نظر می رسد اولین نسل از پردازشگر های گرافیکی چند هسته ای به شمار می آید.

میزان فضای داخلی این تبلت ۱۰۰۰ گیگابایت است که این ویژگی نیز نسبت به گلکسی بوک ۲۰۱۸ قابل توجه است.

از آن جا که بسیاری از کاربران با بیان ویندوزی بودن گلکسی بوک سامسونگ، شوکه شده اند، باید گفت که اپل آیپد های خود را کماکان تحت سیستم عامل ios ارائه می کند به طوری که از این نسخه از آیپد پرو، از تمام ورژن های ios 12 پشتیبانی می کند.

آیپد پرو 2018
آیپد پرو ۲۰۱۸ با رنگ خاکستری

میزان مصرف باتری در تبلت ۲۰۱۸ اپل

نکته ای که در این باره وجود دارد این است که، صحبتی از میزان ظرفیت باتری این تبلت به میان نیامده و حتی از برخورداری از تکنولوژی هایی مثل شارژ سریع و یا وایرلس، گزارشی نشده است.

تنها چیزی که در این رابطه می دانیم این است که این تبلت با یک بار فول شارژ شدن باتری، قادر است در شبکه LTE به مدت ۹ ساعت و تحت WIFI به مدت ۱۰ ساعت شارژ مورد نظر را تمام کند.

البته باید توجه داشت که کارکردن با این تبلت، همزمان با اتصال به شبکه، و پلی شدن فیلم یا صدا، از میزان این ساعت ها خواهد کاهید.

آیا این میزان ظرفیت از باتری برای شما قابل قبول است؟

 

سایر ویژگی های آیپد پرو ۲۰۱۸

اگر به دنبال یک تبلت دو سیم کارته هستید آیپد پرو بهترین انتخاب برای شما است چرا که دارای دو اسلات برای سیم کارت است. نوع سیم کارت هایی که این تبلت می پذیرد، Nano SIM و eSIM می باشد.

تکنولوژی بلوتوثی این تبلت، آخرین تکنولوژی روز دنیا نیست چرا که ورژن بلوتوث در آیپد پرو ۲۰۱۸ ، به صورت ۵٫۰ گزارش شده است.

همچنین از دیگر سنسورهایی که این تبلت را تکمیل می کنند می توان به  شتاب سنج، ژیروسکوپ، قطب نما، فشار سنج اشاره داشت.

قابلیت های صورتی آی پد پرو ۲۰۱۸ شامل مواردی نظیر Voice commands و Voice recording است.

از دیگر قابلیت هایی که در این سیستم بکار رفته به طور لیست وار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Multiple speakers
  • TV-out
  • میکروفون اضافی برای Noise cancellation و Video recording

آیپد پرو 2018

نمونه های دیگر آیپد پرو ۲۰۱۸ اپل

از ان جا که اپل این تبلت خود را برای استفاده حرفه ای طراحی کرده اما با ایجاد تغییراتی کمک کرده تا عموم کاربران قادر به خرید آن باشند.

از جمله تفاوت هایی که در نسخه های مختلف ارائه شده می توان به موارد زیر اشاره کرد

  • نسخه ۱: نسخه معرفی شده در این مطلب  | قیمت: ۱۸۹۹ دلار
  • نسخه ۲: پشتیبانی انحصاری از WIFI | مزیت: کاهش وزن تبلت و کاهش قیمت نسبت به نسخه اصلی | قیمت: ۱۷۴۹ دلار
  • نسخه ۳: پشتیبانی از حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی | مزیت:  کاهش قیمت نسبت به نسخه اصلی | قیمت: ۱۱۴۹ دلار
  • نسخه ۴: ترکیب نسخه ۲ و ۳ ( پشتیبانی انحصاری از WIFI و پشتیبانی از حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی ) | مزیت ها: کاهش وزن تبلت و کاهش قیمت نسبت به نسخه اصلی | قیمت ۹۹۹ دلار 
  • نسخه ۵: پشتیبانی از حافظه ۲۵۶ گیگابایتی | مزیت:  کاهش قیمت نسبت به نسخه اصلی | قیمت: ۱۲۹۹ دلار
  • نسخه ۶: ترکیب نسخه ۵ و ۳ ( پشتیبانی انحصاری از WIFI و پشتیبانی از حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی ) | مزیت ها: کاهش وزن تبلت و کاهش قیمت نسبت به نسخه اصلی | قیمت  ۱۱۴۹ دلار 
  • نسخه ۷: پشتیبانی از حافظه ۵۱۲ گیگابایتی | مزیت:  کاهش قیمت نسبت به نسخه اصلی | قیمت: ۱۴۹۹ دلار
  • نسخه ۸: ترکیب نسخه ۷ و ۳ ( پشتیبانی انحصاری از WIFI و پشتیبانی از حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی ) | مزیت ها: کاهش وزن تبلت و کاهش قیمت نسبت به نسخه اصلی | قیمت  ۱۳۴۹ دلار

 

رقبای تبلت آیپد پروی ۲۰۱۸ اپل

از آن جا که هر تبلت با روی کار آمدن، شمار زیادی از حریفان را در مقابل خود صف می کند، نباید انتظار داشت که آیپد پروی ۲۰۱۸ اپل از این قائده مستثنی باشد.

برای این منظور، لیستی از رقبای این تبلت را در زیر به صورت تصویری اراده کرده ایم:

آی پد پرو 2018

آیا در رابطه این تبلت جدید اپل، که قرار است سال ۲۰۱۹ را به عنوان پرچم دار اپل در لیست تبلت های روز دنیا باشد، سوالی دارید؟

منبع

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *