چطور به طور اتوماتیک به ویندوز لوگین کنم؟

چطور به طور اتوماتیک به ویندوز لوگین کنم؟
  • 1397/9/3
  • زهرا معبودی
  • 0

ویندوز ۱۰ کاربران خود را تشویق می کند تا برای ورود و لوگین شدن به ویندوز، از پسورد و یا pin استفاده کنند. هر چند که این ویژگی موجب می شود که سیستم امن تر باشد، و به طور کلی نگرانی ها از بابت حضور و دستبرد دیگران به اطلاعات در ویندوز کاهش پیدا کند، باز هم افرادی وجود دارند که این کار را دوست ندارند و تمایل دارند که لوگین شدن به ویندوز کاملا اتوماتیک صورت بگیرد.

هر چند توصیه می کنیم که اگر از سیستم ویندوزی خود در جایی غیر از منزل مثلا محل کار یا دانشگاه و غیره استفاده می کنید حتما از پین و پسورد در آن استفاده کنید اما اگر باز هم تمایل دارید این مرحله را رد کنید، به ادامه این آموزش بیایید:

دستورالعمل ورود اتوماتیک به ویندوز

برای ورود اتوماتیک به ویندوز و یا حتی غیرفعال سازی آن به کمک رجیستری نیز صورت می گیرد. کاربر می تواند به راحتی این موضوع را مد نظر قرار دهد وبا احتیاط و توجه تنظیماتی را انجام دهد. اما از زمانی که خود مایکروسافت اپلیکیشنی را برای این موضوع طراحی کرده کاربران کمتر به سمت رجیستری می روند.

Download Autologon نام نرم افزاری است که موضوع لوگین شدن اتوماتیک و خودکار را برای ویندوز انجام می دهد. این اپلیکیشن در فروشگاه اپلیکیشن های مایکروسافت قرار دارد اما به کمک این لینک می توانید آن را دانلود کنید.

برای این که بتوانید از این اپلیکیشن استفاده کنید نیاز به مجوز مدیر admin دارید. البته شما فقط باید اپ را دانلود کنید و نیازی به نصب آن نیست.

وقتی که برنامه را تحت مجوز مدیر اجرا می کنید، در آن سه فیلد مشاهده می کنید که شامل:

  1. نام کاربری
  2. نام دامنه
  3. پسورد

می باشد.

برای فعال کردن ورود اتوماتیک به ویندوز، کافی است در فیلد خالی که مربوط به پسورد است، رمز ورود را بنویسید و بعد اینتر را بزنید

ورود اتوماتیک ویندوز

 

ترفند برنده شدن در اسنپ کیو

 

وقتی که تنظیمات را روی موارد یاد شده ست کنید و فعال سازی را انجام دهید هر بار که می خواهید به ویندوز لوگین کنید با این نام کاربری خاص وارد می شوید.

 

روش غیرفعال سازی موقتی ورود اتوماتیک به ویندوز ۱۰

همانطور که گفته شد، از این به بعد، هر وقت بخواهید به ویندوز لوگین کنید، با همین نام کاربری به طور اتوماتیک ورود صورت می گیرد. اما اگر بخواهید یک بریک بزنید و یک غیرفعال سازی موقت صورت دهید کافی است قبل از ورود به ویندوز دکمه شیفت را بگیرید.

این کار کمک می کند که ورود اتوماتیک به ویندوز برای آن کاربر متوقف بشود.

 

شیوه غیرفعال سازی دائمی ورود اتوماتیک به ویندوز ۱۰

خب اگر بعد از مدتی از استفاده کردن از این اپلیکیشن، بخواهید وضعیت ورود اتوماتیک به ویندوز را به حالت قبل برگردانید، کافی است یک بار دیگر برنامه را اجرا کنید ( تحت مجوز مدیر ) و بعد روی دکمه disable کلیک کنید

هر چند به کمک رجیستری نیز می توانید این کارها را انجام دهید اما ممکن است بخاطر برخی مسائل گاهی مشکلاتی برای آن رخ دهد و از هدف خود دور شوید و یا با ریسک های جبران نا پذیری مواجه شوید.

به نظر می رسد که امن ترین شیوه برای از کار انداختن و یا به کار انداختن ورود اتوماتیک به ویندزو ۱۰ همین اپلیکیشن ساده باشد که حتی نیاز به نصب کردن هم ندارد.

در این باره نظر خود را با ما در میان بگذارید

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *