آموزش فعال کردن تایپ یک دستی در آیفون های قدیمی و جدید

آموزش فعال کردن تایپ یک دستی در آیفون های قدیمی و جدید
  • 1397/8/10
  • زهرا معبودی
  • 0

آیفون از زمانی که روی کار آمده و به توسعه دهنده های حرفه ای اجازه همکاری در تولید اپلیکیشن ها را داده است شمار زیادی کیبورد را به اپ استور، معرفی کرده است. کاربران برای تنوع در کارهای نوشتاری و تایپی خود معمولا هر چند مدت یک بار کیبورد های خود را تعویض می کنند. با این حال، بعضی از این کیبورد ها دارای ویژگی های مشابهی نظیر تایپ دو دستی هستند که خیلی از یوزر ها را آزار می دهد.

 

اهمیت تایپ یک دستی در آیفون چیست؟

اگر دقت کرده باشید هر روز، آیفون ها بازرگتر و عریض تر می شوند. اپل قطعا می داند که دست همه افراد بزرگ نیست! یا حداقل همه کاربران آیفون مردان غول پیکر نیستند که با یک دست، بتوانند گوشی را قایم کنند. بلکه خانم هایی که دستان کوچک دارند نیز در قشر علاقمندان و دارندگان اپل هستند.

کیبورد آیفون البته همان کیبورد رسمی که اپل روی ios خود معرفی کرده، به طور رسمی، با دو دست به خوبی پاسخگوی شما است. یعنی وقتی می خواهید با آیفون کار کنید لازم است که دو دست خود را بکار بگیرید. این کیبرد دارای دکمه هایی است که پهن هستند و محوطه پایینی نمایشگر را کاملا پر می کنند.

اگر کسی بخواهد یک دستی با کیبرد کار کند واقعا در توانش نیست. برای حل این موضوع، اپل دست به دامان قابلیتی کرده که توسط آن امکان تایپ یک دستی با کیبورد آیفون را فراهم کرده است.

تایپ یک دستی در آیفون

 

ویژگی های کیبورد برای تایپ یک دستی در آیفون چیست؟

کیبوردی که برای تایپ یک دستی در آیفون در نظر گرفته شده در واقع روی دیگر کیبوردی است که به طور رسمی از آن استفاده می کنیم. تنها باید با یکی دو دکمه آن را فعال کنیم.

این کیبورد دارای دکمه های باریک تر است و به گونه ای کنار هم چیده شده اند، که شما می توانید تنها با گرفتن یک دست خود به گوشی، تایپ های خود را انجام دهید.

افرادی که موقع خوابیدن در حال چت کردن یا نوشتن پیام هستند ارزش این قابلیت را به خوبی درک می کنند.

خب حالا که فهمیدم چه قابلیت خوبی روی آیفون قرار دارد بیایید روش فعال کردن تایپ یک دستی در آیفون را یاد بگیریم.

 

فعال کردن قابلیت تایپ یک دستی در آیفون

خب برای این که بتوانی قابلیت تایپ یک دستی در آیفون را فعال کنی باید بدانی که به راحتی می توانی از این ویژگی بر روی گوشی های جدید آیفون و گوشی های قدیمی تر استفاده کنی.

اولین کار این است که باید روی علامت گوی جهانی که در عکس زیر مشاهده می کنی کلیک کنی ( یعنی لمس کنی )

شیوه فعال کردن تایپ یک دستی در آیفون های جدید و قدیمی
عکس سمت راست برای گوشی های جدید و کیبورد های لمسی جدید است و عکس سمت چپ برای گوشی های قدیمی تر موضوعیت دارد

اگر تا کنون از زبان دیگری، برای کیبورد استفاده نکرده اید، یا این که قابلیت های اموجی را فعال نکرده اید، مطمئنا نمی توانید این آیکون جهانی را مشاهده کنید. برای حل این مساله کافی است که یک زبان نوشتاری دیگری غیر از انگلیسی، برای تایپ خود انتخاب کنید.

با این کار، این گوی جهانی که معمولا در سمت چپ و پایین کیبورد است، نمایان می شود.

وقتی که آیکون گوی جهانی را مشاهده کردید ( من همیشه فکر می کنم این آیکون نماد کره زمین است )، روی آن فشاری طولانی وارد کنید تا منو های آن باز شود.

شیوه فعال کردن تایپ یک دستی در آیفون های جدید و قدیمی

وقتی که روی این آپشن کلیک می کنید ( عکس سمت چپ ) منو های آن باز می شوند که در عکس سمت راست مشاهده می کنید. همانطور که می بینید، کلید ها یا در سمت راست قرار دارند و یا در سمت چپ! مشخص کنید که می خواهید هنگام تایپ یک دستی با آیفون، کدام یک از دست های تان را بکار بگیرید!

اگر با دست راست می خواهید تایپ کنید، گزینه سمت راست و اگر با دست چپ، قصد تایپ یک دستی در آیفون دارید گزینه سمت چپ را انتخاب کنید.

 

شیوه بازگشت از تایپ یک دستی در آیفون به کیبورد تمام صفحه

زمانی که بخواهید از قابلیت تایپ یک دستی در آیفون باز گردید و کیبورد را به حالت قبلی قرار دهید، کافی است که روی فلش کنار کیبورد کلیک کنید.

با این کار به سادگی می توانید در همان لحظه کیبورد را تمام صفحه کنید.

شیوه فعال کردن تایپ یک دستی در آیفون های جدید و قدیمی

اگر از کیبورد های ایموجی استفاده می کنید ممکن است بجای این گوی جهانی علامت هایی نظیر  (•••) یا “ABC”  را مشاهده کنید. اگر روی این دو گزینه نیز فشار طولانی وارد کنید ( لمس دو ثانیه ای )، می توانید به همین تنظیمات دسترسی داشته باشید.

 

کدام کیبورد های اپ استور دارای قابلیت تایپ یک دستی در آیفون هستند؟

تا کنون در میان کیبورد های آیفونی که معرفی شده اند تنها Gboard است که می توانید از قابلیت تایپ یک دستی در آیفون توسط آن بهره مند شوید.

بعد از نصب این کیبورد، شما می توانید مطابق عکس زیر، به قابلیت تایپ یک دستی در آیفون دسترسی داشته باشید:

شیوه فعال کردن تایپ یک دستی در آیفون های جدید و قدیمی

همان طور که مشاهده می کنید، اگر روی آیکون چرخ دنده که بعد از ۱۲۳ قرار دارد لمس طولانی داشته باشید، یک پنجره کوچک باز می شوید که اولین گزینه آن تنظیمات است:

شیوه فعال کردن تایپ یک دستی در آیفون های جدید و قدیمی

در این قسمت می توانید گزینه “One-handed mode” را پیدا کنید و کلیک کنید. با این کار کیبورد مورد نظر به حالت یک دستی تبدیل می شود و می توانید از آن به راحتی استفاده کنید.

شیوه بسط دادن حالت یک دستی مثل کیبورد رسمی آیفون است است و با کمک فلش کنار کیبورد انجام می شود.

نظر خود را در رابطه با این آموزش برای ما بنویسید.

منبع

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *