معرفی گوشی گلکسی نوت ۹ سامسونگ و مقایسه با آیفون ۲۰۱۸

معرفی گوشی گلکسی نوت ۹ سامسونگ و مقایسه با آیفون ۲۰۱۸
  • 1397/7/30
  • زهرا معبودی
  • 0

در کنار سری های مختلفی که سامسونگ برای گوشی های رده بالا و رده پایین و رده متوسط خود در نظر گرفته است، سری نوت تقریبا هم رده وپایاپای سری اس سامسونگ در حال زندگی است! گوشی های سری نوت گلکسی سامسونگ به تازگی تولد نسخه ۹ ام از این گوشی را تجربه کرده اند و حالا پرچم دار نوت سامسونگ Samsung Galaxy Note 9 است.

در این مطلب قصد داریم به شما کمک کنیم که بدانید Samsung Galaxy Note 9 چه چیزی در چنته دارد تا بتوانید هنگام خرید بهترین تصمیم را در این باره بگیرید.

گوشی گلکسی نوت 9 سامسونگ
گوشی گلکسی نوت ۹ سامسونگ یک گوشی خوش دست که ظاهر آن به دلیل لبه تقریبا تیز، چنان که باید شبیه به گوشی های سامسونگ نیست

 

توضیح کلی در مورد گلکسی نوت ۹ سامسونگ

گلکسی نوت ۹ سامسونگ ( Samsung Galaxy Note 9 ) یکی از قدرتمند ترین گوشی های سامسونگ است که این را می توان از عملکرد و ویژگی های این گوشی دریافت. در حقیقت با یک نگاه ظاهری که من در رابطه با این گوشی، و گلگسی اس ۹ پلاس و آیفون xs max داشته ام به جرات می توانم بگویم که گلکسی نوت ۹ سامسونگ ( Samsung Galaxy Note 9 ) از هر نظر قوی تر و برتر از سایر گوشی ها در برند خود و دیگر برند هاست.

گوشی گلکسی نوت 9 سامسونگ
تجربه عکاسی در فضای باز و نیمه روز روشن با گوشی گوشی گلکسی نوت ۹ سامسونگ

این روزها همه برترین اسمارت فون ها را با گلکسی اس ۹ پلاس و آیفون xs max مقایسه می کنند. مگر غیر از این است؟

بنابراین می توانم با اعتماد کامل به شما توصیه کنم که، اگر به اندازه کافی پول دارید و قصد خرید بهترین گوشی ۲۰۱۸ را دارید می توانید گلکسی نوت ۹ سامسونگ ( Samsung Galaxy Note 9 ) را تجربه کنید.

این مطلب تبلیغاتی نیست اما برای نظر و ایده ام، دلایل دارم که در زیر آن ها را بیان خواهم کرد و در برخی بخش ها این گوشی را با اس ۹ پلاس و xs max مقایسه خواهم کرد.

گوشی گلکسی نوت 9 سامسونگ
در این تصویر یک دستگاه گوشی گلکسی نوت ۹ سامسونگ را در کنار قلم هوشمند آن مشاهده می کنید

 

بررسی طراحی ظاهری گوشی گلکسی نوت ۹ سامسونگ ( Galaxy Note 9 )

گوشی گلکسی نوت ۹ سامسونگ ( Galaxy Note 9 ) از نمایشگری ۶٫۴ اینچی بهره مند است که از حیث اندازه تقریبا با گوشی آیفون xs max برابری می کند. چرا که نمایشگر این گوشی آیفون نیز ۶٫۵ اینچ است.

اما چیزی که این دو گوشی را از هم جدا می کند و نمایشگرها را به قیاس می کشد میزان رزولوشن هر دو گوشی است. ویژگی رزرولوشن برای این دو گوشی به گونه ای است که تراکم پیکسلی  گلکسی نوت ۹ سامسونگ ( Galaxy Note 9 ) به بالای ۵۰۰ پیکسل در اینچ می رسد اما این ویژگی برای  گوشی آیفون xs max  کماکان روی ۴۵۰ باقی مانده است.

گوشی گلکسی نوت 9 سامسونگ
دقت در جزییات برای گرفتن یک عکس متفاوت با دوربین گوشی گلکسی نوت ۹ سامسونگ محصول ۲۰۱۸ سامسونگ

هر چقدر رزرولوشن یک نمایشگر، بیشتر باشد، میزان وضوح صفحه نمایشگر بیشتر است، و رنگ ها طبیعی تر و دقیق تر نشان داده می شود. از این رو، معمولا کیفیت نمایشگر را معمولا با تراکم پیکسلی و رزلوشون می سنجند.

اگر برای نمایشگرهای متفاوت رزلوشن های یکسان اعمال شود، تراکم پیکسلی به تناسب اندازه نمایشگر تغییر خواهد کرد. بنابراین می توان گفت که این گوشی در میان رقبای کنونی ۲۰۱۸ خود بهترین نمایشگر و وضوح را از خود نشان خواهد داد.

گوشی گلکسی نوت 9 سامسونگ
آن چه در این تصویر مشاهده می کنید نمایی از ظاهر گوشی گلکسی نوت ۹ سامسونگ است که از عقب گوشی گرفته شده است.

 

مشخصات نمایشگر گوشی گلکسی نوت ۹ سامسونگ ( Galaxy Note 9 )

  • نمایشگر: ۶٫۴ اینچی
  • رزولوشن:  ۱۴۴۰ در ۲۹۶۰  پیکسل
  •  تراکم پیکسلی: ۵۱۶ پیکسل بر اینچ
  • تکنولوژی بکار رفته در طراحی نمایشگر: Super AMOLED
گوشی گلکسی نوت 9 سامسونگ
عکاسی با گوشی گلکسی نوت ۹ سامسونگ در فضای تاریک داخلی

مشخصات نمایشگر گوشی گلکسی اس ۹ پلاس سامسونگ :

  • نمایشگر: ۶٫۲ اینچی
  • رزولوشن:  ۱۴۴۰ در ۲۹۶۰  پیکسل
  •  تراکم پیکسلی: ۵۳۱ پیکسل بر اینچ
  • تکنولوژی بکار رفته در طراحی نمایشگر: Super AMOLED
گوشی گلکسی نوت 9 سامسونگ
تجربه عکاسی با گوشی گلکسی نوت ۹ سامسونگ در فضای باز و تاریک

مشخصات نمایشگر گوشی  گوشی آیفون xs max :

  • نمایشگر: ۶٫۵ اینچی
  • رزولوشن:  ۱۲۴۲ در  ۲۶۸۸ پیکسل
  •  تراکم پیکسلی: ۴۵۸ پیکسل بر اینچ
  • تکنولوژی بکار رفته در طراحی نمایشگر: OLED

از جمله سنسورها و امکانات نمایشگر گوشی گلکسی نوت ۹ می توان به پشتیبانی از ویدئو HDR، شیشه مقاوم در برابر خراش، حسگر نور محیطی، حسگر مجاورت اشاره داشت.

گوشی گلکسی نوت 9 سامسونگ
به نظر می رسد که گوشی گلکسی نوت ۹ سامسونگ یک گوشی خوش دست برای آقایان باشد چرا که ابعاد آن به گونه ای است که در دستان به خوبی جای میگیرد اما برای مدیریت بهتر باید با دو دست با آن کار کرد

 

بررسی طراحی دوربین های گوشی گلکسی نوت ۹ سامسونگ ( Galaxy Note 9 )

گلکسی نوت ۹ سامسونگ از نظر دوربین تقریبا به طور متوسط عمل کرده است. این بدین معنی است که اگر می خواهید یک گوشی خوب ۲۰۱۸ صرفا برای دوربین برتر آن انتخاب کنید هنوز انتخاب های بهتری هم می توانید داشته باشید، که از جمله می توان به سونی ۲۰۱۸ اشاره داشت.

گوشی گلکسی نوت 9 سامسونگ
یک عکس سلفی قدرتمند و با کیفیت با دوربین جلوی ۸ مگاپیکسلی گوشی گلکسی نوت ۹ سامسونگ

با این حال، ویژگی های دوربین این گوشی، به صورت زیر گزارش شده است:

  • کیفیت دوربین عقب: ۱۲ مگاپیکسل ( دقیقا برابر با کیفیت دوربین عقب برای گوشی های آیفون ۲۰۱۸ و گلکسی اس ۹ پلاس )
  • نوع فلش: led
  • کیفیت دوربین جلو : ۸ مگاپیکسل

قدرت سلفی گیر این گوشی خوب گزارش شده است اما مهم تر از کیفیت آن باید به سطح عکس برداری آن اشاره داشت که به صورت زاویه باز و گسترده گزارش شده است. البته این که این گوشی برای سلفی گیر دارای فوکوس اتوماتیک است نیز، باید یک امتیاز برشمرد.

گوشی گلکسی نوت 9 سامسونگ

بررسی طراحی ظاهری و اندازه گوشی گلکسی نوت ۹ سامسونگ ( Galaxy Note 9 )

انتظار می رود که گلکسی نوت ۹ سامسونگ از نظر اندازه و ابعاد توانسته باشد یک سر و گردن بالاتر از سایر گوشی ها باشد.  اما اگر بخواهید این گوشی را با دو رقیب کنونی اش مقایسه کنید بهتر است ابتدا از ابعاد و اندازه ظاهری گوشی شروع کنیم. فرض می کنیم که اولین چیزی که برایتان اهمیت دارد بزرگی گوشی و میزان قطور بودن و ضخیم بودن آن است.

گوشی گلکسی نوت 9 سامسونگ
تصویر گرفته شده با دوربین عقب گوشی گلکسی نوت ۹ سامسونگ از فضای باز

گلکسی نوت ۹ سامسونگ نسبت به آیفون xs max از ضخامت بالاتری برخوردار است اما تفاوت های آن ها به یک میلی متر محدود شده است اما گلکسی اس ۹ پلاس از نظر باریک بودن در رده دوم قرار دارد و با تفاوت ۳ دهم میلی متر گلکسی نوت در رده سوم قرار می گیرد.

ابعاد نوت ۹ را می توان به صورت میلی متری، به صورت ۱۶۱٫۹ در ۷۶٫۴ در ۸٫۸ ذکر کرد.  این بدین معنی است که وقتی شما این گوشی را در دست می گیرید با یک گوشی تقریبا ۱۶ سانتی متری مواجه هستید. ۱۶ سانتی متر رقمی است که تنها چند میلی متر بزرگ تر از رقیب اپلی آن است.

  • ابعاد گوشی آیفون xs max: به صورت  ۱۵۷٫۵ در ۷۷٫۴ در ۷٫۷ میلی متر
  • ابعاد گلکسی اس ۹ پلاس : ۱۵۸٫۱ در ۷۳٫۸ در ۸٫۵ میلی متر
گوشی گلکسی نوت 9 سامسونگ
تجربه یک نقاشی دلخواه با قلم فوق العاده قدرتمند گوشی گلکسی نوت ۹ سامسونگ

طراحی و ساختمان بدنه این گوشی، از جنس شیشه و آلومینیم است که به طور مشابه با گلکسی اس ۹ پلاس این طراحی انتخاب شده است. هر چند برای آیفون xs max بدنه به صورت استیل و شیشه طراحی شده اما این قضیه به طور کاملا انتخابی بوده که البته نشان می دهد استحکام هر سه گوشی خوب است اما از نظر شیک بودن، احتمالا شما نیز با من موافق هستید که گوشی اپل ۲۰۱۸ درخشندگی و جذابیت بیشتری خواهد داشت.

گوشی گلکسی نوت 9 سامسونگ
عکسی که با دوربین عقب گوشی گلکسی نوت ۹ سامسونگ از نمای بسته یک گل در فضای باز گرفته شده است

از جمله ویژگی های هر سه گوشی مورد مقایسه در این مطلب، می توان به صورت اشتراکی به قابلیت های ضد آب و ضد گرد و غبار اشاره کرد که هر سه تحت گواهی ip 68 نشان از این دارند که از قدرت و استحکام و مقاومت بالا و البته یکسانی با هم برخوردارند.

سنسورهای گوشی های نوت ۹ و اس ۹ پلاس از سنسورهای اسکنر عنبیه، تشخیص چهره، اثر انگشت (لمسی) برخوردارند. اما گوشی اپل صرفا از تکنولوژی تشخیص چهره بهره مند است. شما در این میان به کدام ویژگی ها بیشتر علاقه دارید؟

گوشی گلکسی نوت 9 سامسونگ

و اما آخرین ویژگی که در مورد ظاهر هر گوشی معمولا پرسیده می شود در مورد رنگ بندی آن است که برای این سه گوشی، رنج تفاوت ها زیاد است و به صورت زیر می توان آن ها را معرفی کرد:

  • رنگ های اعمال شده روی گوشی گلکسی نوت ۹: مشکی، نقره ای، قهوه ای، بنفش، آبی
  • رنگ های گلکسی اس ۹ پلاس: مشکی، طلایی، خاکستری، بنفش، آبی، قرمز
  • رنگ های آیفون xs max اپل: طلایی، خاکستری، نقره ای

حالا شما بگویید از نظر ظاهری کدام یک از گوشی ها چشم نواز ترند؟

گوشی گلکسی نوت 9 سامسونگ
قدرت گوشی گلکسی نوت ۹ سامسونگ برای گرفتن سلفی های با کیفیت با زاویه وسیع

 

مشخصات سخت افزاری گوشی گکلسی نوت ۹ سامسونگ

اما در این مرحله باید کمی به عمق گوشی برویم و از نظر سخت افزاری، آن هم سخت افزار اصلی و مدیریتی گوشی کمی بررسی انجام دهیم. برای مقایسه این ویژگی ها با گوشی اپل، نمی توان دقیقا گفت که کدام یک از پردازنده های گرافیکی یا داخلی، برتری دارند چرا که هر کدام از این برند ها از سخت افزارهای خاص خود استفاده می کنند اما از میزان عملکرد هر نوع سخت افزار تقریبا می توان حدث زد که قدرت کدام گوشی بیشتر است.

گوشی گلکسی نوت 9 سامسونگ

گوشی گلکسی نوت ۹ از سیستم پردازشی برخوردار است که توسط یک پردازنده ۸ هسته ای مدیریت می شود. برای نوت ۹ و اس ۹ پلاس این سیستم پردازشی به صورت Qualcomm Snapdragon 845 SDM845 گزارش شده است که هر دو از سی پی یو ۸ هسته ای برخورداند. گزارش عملکرد فرکانسی این سی پی یو ها، به صورت ۲۸۰۰ مگاهرتز می باشد که در مقایسه با پردازنده ۶ هسته ای اپل آیفون xs max با فرکانس پردازشی ۲۴۹۰  مگاهرتز، ارجحیت دارد.

گوشی گلکسی نوت 9 سامسونگ

همچنین پردازشگر گرافیکی گوشی گلکسی نوت ۹، از نوع Adreno 630 در نظر گرفته شده که برند دلخواه سامسونگ است که سال ها با آن همراهی کرده است.

اما ویژگی بعدی که برای همه کاربران اهمیت دارد میزان فضای رم گوشی گلکسی نوت ۹ است. میزان حافظه رم گلکسی نوت ۹، به میزان ۸ گیگابایت گزارش شده است.

گوشی گلکسی نوت 9 سامسونگ

این ویژگی برای اس ۹ پلاس، ۶ گیگابایت و برای آیفون ۲۰۱۸ به میزن ۴ گیگابایت معرفی شده است. به وضوح می توانید برتری نوت ۹ را مشاهده کنید .

زمانی که شما یک دستگاه نوت ۹ خریداری کنید، به طور پیش فرض با فضای داخلی ۵۱۲ گیگابایت همراه خواهید شد که با کمک اسلات های حافظه ای می توانید این فضا را به یک ترابایت افزایش دهید.

گوشی گلکسی نوت 9 سامسونگ
نمایی از صفحه کشوی اپلیکیشن ها در گوشی گلکسی نوت ۹ سامسونگ

دارندگان گوشی گلکسی اس ۹ پلاس، با خرید این گوشی، از فضای داخلی ۲۵۶ برخوردارند که با اسلات های کارت حافظه تا ۴۰۰ گیگابایت رشد حافظه را می توانند تجربه کنند. اما دارندگان گوشی آیفون ۲۰۱۸، از فضای ذخیره سازی داخلی ۵۱۲  برخوردارند اما قدرت افزایش حافظه را ندارند.

سیستم عامل قابل پشتیبانی توسط نوت ۹، به صورت Android  ۸٫۱ Oreo  گزارش شده است. در باره ارتقای این سیستم عامل به اندروید ۹ صحبتی نشده است اما باید آن را امتحان کرد.

اما برویم به سراغ یکی از مهم ترین مشخصات گوشی ها و آن هم ظرفیت باتری ها

گوشی گلکسی نوت 9 سامسونگ
لذت یادداشت نویسی با قلم هوشمند گوشی گلکسی نوت ۹ سامسونگ بر روی دفترچه یادداشت گوشی نوت ۹

 

بررسی ظرفیت باتری گوشی گلکسی نوت ۹ و مقایسه با رقبا

گوشی گلکسی نوت ۹ سامسونگ از یک باتری با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی آمپر بر ساعت بهره مند است. این باتری از قابلیت شارژ سریع نیز بهره مند است اما مهم تر از همه میزان عملکرد آن است. گوشی گلکسی نوت ۹ قادر خواهد بود با این باتری، به شما اجازه دهد تا با یک بار فول شارژ شدن ۳۸ ساعت مکالمه کنید. همچنین می توانید با یک بار فول شارژ شدن این گوشی را ۱۲ روز متمادی روشن نگهدارید.

  • مدت زمان پخش فیلم با یک بار فول شارژ: ۲۱ ساعت
  • مدت زمان پخش موسیقی با یک بار فول شارژ:  ۹۵ ساعت

گوشی گلکسی نوت 9 سامسونگ

در مقایسه با نوت ۹، می توان مشخصات باتری اس ۹ پلاس و xs max را به صورت زیر باین کرد:

مشخصات باتری گوشی گلکسی اس ۹ پلاس سامسونگ

  • ظرفیت باتری : ۳۵۰۰ میلی آمپر بر ساعت
  • مدت زمان پخش فیلم با یک بار فول شارژ: ۲۰ ساعت
  • مدت زمان پخش موسیقی با یک بار فول شارژ:  ۵۸ ساعت

مشخصات باتری گوشی آیفون xs max

  • ظرفیت باتری آیفون ۲۰۱۸: ۳۱۷۹ میلی آمپر  برساعت
  • مدت زمان پخش فیلم با یک بار فول شارژ: ۱۵ ساعت
  • مدت زمان پخش موسیقی با یک بار فول شارژ:  ۶۵ ساعت

با این حساب می توان حدس زد که گوشی نوت ۹ از باتری قدرتمند تری برخوردار است که پاسخگویی آن در مقابل سخت افزارهای قدرتمند تر، بهتر است.

گوشی گلکسی نوت 9 سامسونگ
گوشی گلکسی نوت ۹ سامسونگ دارای نمایشگر بزرگی است که به راحتی می توانید از آن به عنوان یک پخش کننده فیلم در هر مکان استفاده کنید! در واقع گوشی گلکسی نوت ۹ سامسونگ تلویزیون همراه شماست.

 

سایر مشخصات گوشی گلکسی نوت ۹ سامسونگ

از جمله مشخصات دیگر این گوشی می توان به

  1. پشتیبانی از آخرین نسل بلوتوث تا کنون یعنی بلوتوث ۵
  2. پشتبانی از اسپیکرهای مختلف به صورت خروجی صدای گوشی، و خروجی چندتایی برای صدای موسیقی و غیره
  3. پشتیبانی از هدفون با جک ۳٫۵ میلی متری

اشاره داشت.

این گوشی در ۷ مدل مختلف با ویژگی های مختلفی ارائه شده که هنگام خرید می توانید این ویژگی ها را از فروشنده پرس و جو کنید تا دچار اشتباه برای پرداخت اضافی نشوید.

گوشی گلکسی نوت 9 سامسونگ

مدل های ۷ گانه ای که برای این گوشی ارائه شده است، صرفا برای این است که شما بتوانید با مبلغی که در اختیار دارید بتوانید از برخی جزییات صرف نظر کنید و یک دستگاه نوت ۹ در اختیار داشته باشید. بنابراین میزان مبلغی را که می خواهید بپردازید به تناسب ویژگی های آن پرداخت کنید.

هر چند ویژگی های دیگری برای این گوشی بر شمرده شده است اما برای معرفی و خرید نوت ۹ سامسونگ به همین میزان اطلاعات اکتفا می شود تا بتوانید انتخابی برتر داشته باشید اما مهم تر از همه شاید برای شما مبلغی باشد که می خواهید برای این گوشی صرف کنید. قیمتی که برای این گوشی در نظر گرفته شده، با تمام مزایایی که تا کنون به عرض شما رسید، حدود ۱۲۰۰ دلار می باشد که در مقایسه با گوشی ۱۴۰۰ دلاری اپل، قابل مقایسه است.

گوشی گلکسی نوت 9 سامسونگ

رقبای گوشی گلکسی نوت ۹ سامسونگ

هر گوشی برای خود، رقبای زیادی دارد که می توان از میان آن ها به برندهای معتبر و خوش نام اشاره داشت اما برای گلکسی نوت ۹ هر چند رقبای متعددی بر شمرده شده است اما رقبای سامسونگی اش هم پا به میدان گذاشته اند و این یعنی، نوت ۹ نسبت به سایر گوشی های سامسونگ نیز از برتری هایی برخوردار است که در این مطلب به برخی از آن ها پرداختیم.

رقبای این گوشی در تصویر زیر قابل مشاهده است

گوشی گلکسی نوت 9 سامسونگ
در این تصویر رقبای گوشی گلکسی نوت ۹ سامسونگ را از برند های مختلف مشاهده می کنید.

دیدگاه خود را در مورد این گوشی، با ما در میان بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *