آموزش فعال کردن و استفاده از بلوتوث در ویندوز ۱۰

آموزش فعال کردن و استفاده از بلوتوث در ویندوز ۱۰
  • 1397/7/25
  • زهرا معبودی
  • 0

از دیر باز تا کنون بلوتوث یکی از اجزای مهم گوشی های هوشمند است. فرقی ندارد که گوشی شما پیشرفته باشد یا این که از جمله گوشی های ساده باشد، کماکان بلوتوث یکی از اجزای جدایی نا پذیر آن است. اما اگر یک سیستم ویندوزی مدرن داشته باشید، مخصوصا اگر از لپ تاپ استفاده کنید این قابلیت روی سیستم شما وجود دارد. در عین حال برخی پی سی ها دارای این سرویس نیستند و با کمک سخت افزار مربوطه می توان بلوتوث را روی این سیستم ها فعال کرد.

اما اگر شما دارای یک ویندوز ۱۰ هستید و می خواهید با کمک فعال کردن بلوتوث در آن موفق به استفاده از بلوتوث در ویندوز ۱۰ شوید، می توانید این راهنما را دنبال کنید. با ما همراه باشید.

 

فعال کردن بلوتوث در ویندوز ۱۰

برای اتصال یک دستگاه به رایانه، باید مطمئن شوید که بلوتوث فعال است. برای انجام این کار، برنامه Settings خود را با ضربه زدن روی win + I باز کنید و سپس روی «Devices» کلیک کنید

استفاده از بلوتوث در ویندوز 10
در این بخش باید روی دسته بندی دیوایس ها کلیک کنید تا بتوانید با اطمینان دستگاه را به سیستم متصل کنید

 

وقتی که روی این دسته بندی کلیک کردید، کافی است که در صفحه دیوایس ها، در بخش سمت چپ روی گزینه “Bluetooth & Other Devices کلیک کنید. این بخش در یکی از تب ها موجود است. وقتی که این صفحه و یا تب را باز کردید، باید به سمت راست نگاه کنید و مطمئن باشید که قابلیت بلوتوث فعال است.

استفاده از بلوتوث در ویندوز 10
در این بخش لازم است که قابلیت بلوتوث را روشن کنید. برای این منظور اسلاید را بکشید تا بلوتوث در ویندوز ۱۰ فعال شود

 

یک روش ساده و سریع و جایگزین برای فعال کردن و یا خاموش کردن بلوتوث این است که از Action Center  استفاده کنید. برای این منظور دو راه پیش رو دارید:

  • برای باز کردن اکشن سنتر، می توانید کلید های ترکیبی Win+A  را بگیرید
  • در قسمت system tray روی آیکون مربوط به اکشن سنتر کلیک کنید
استفاده از بلوتوث در ویندوز 10
همانطور که مشاهده می کنید، آیکونی که فلش شماره ۱ به آن اشاره می کند، همان آیکون اکشن سنتر است که با کلیک کردن به آن، یک پنل باز می شود که بلوتوث در آن قرار دارد. فلش شماره ۲ به این آیکون اشاره دارد.

 

بدین صورت بلوتوث سیستم شما روشن می شود و با این کار آماده pair کردن می شود.

 

Pair کردن دیوایس ها برای استفاده از بلوتوث در ویندوز ۱۰

بعد از این که مراحل مورد نظر را تا به اینجا رساندید، حالا نوبت به این می رسد که دیوایس خود را روشن کنید و بلوتوث آن را فعال کنید و قابلیت های اتصال بلوتوثی آن را روی pair کردن و یا کشف دستگاه های مقابل  ( دیسکاوری ) تنظیم کنید.

استفاده از بلوتوث در ویندوز 10
اگر دستگاه را روی حالت Pairing قرار داده باشید، با پیدا کردن دستگاه مقابل یا ویندوز ۱۰، دیوایس شما می تواند با دستگاه جفت شود. کافی است روی اعلانی که ارائه می شود کلیک کنید

بسته به نوع سیستم شما، و نوع استفاده ای که از آن دارید، ممکن است دیالوگ های مختلفی بین شما و دستگاه رد و بدل شود. مثلا ممکن است مثل بالا با یک کلیک دستگاه ها با هم جفت شوند یا ممکن است نیاز باشد تا یک کد را بزنید و دیوایس ها را به کمک کد امنیتی مورد نظر به هم متصل کنید.

استفاده از بلوتوث در ویندوز 10
برای این که بتوانید دستگاه ها را جفت کنید گاهی پین ارائه می شود که این پین معمولا یک شماره ساده است. مثل اسکرین شاتی که در بالا می بینید

شیوه Pair کردن دیوایس هایی که اتوماتیک نمایش داده نمی شوند

به منظور استفاده کردن از بلوتوث در ویندوز ۱۰ باید دستگاه ها نمایش داده شوند. در چنین شرایطی امکان متصل شدن به راحتی یک کلیک کردن است. اما وقتی که دیوایس ها نمایش داده نمی شوند باید کار دیگری کرد.

اگر به هر دلیلی دیوایس ها نمایش داده نشدند، در بالای پنجره تنظیمات، روی گزینه  add Bluetooth or Other Device کلیک کنید.

استفاده از بلوتوث در ویندوز 10

بعد از این که از این بخش استفاده کردید، پنجره ای باز می شود که باید نوع دیوایسی که قرار است بلوتوث آن را فعال کنید انتخاب کنید.

در این جا باید روی گزینه بلوتوث کلیک کنید چرا که قصد دارید یک دیوایس را به کمک قابلیت بلوتوث به هم متصل کنید و لازم است که دیوایس را ابتدا ادد کنید.

بعد از انتخاب آپشن مربوطه، لیست دیوایس ها به شما نمایش داده می شود. در این جا باید روی دیوایس مورد نظر کلیک کنید و عملیات جفت سازی دیوایس های بلوتوثی را انجام دهید.

استفاده از بلوتوث در ویندوز 10
قسمتی که فلش اشاره می کند در حقیقت بخشی است که لیست دیوایس های بلوتوث دار نمایش داده می شود. روی دیوایس مورد نظر کلیک کنید.

اکنون که دستگاه شما به کامپیوتر شما متصل است، می توانید از اتصال بی سیم که اکنون تنظیم کرده اید شروع به کار کنید. اغلب، این عمل باید خودکار باشد. برای مثال، اگر شما یک هدفون بلوتوثی را به ویندوز ۱۰ متصل کرده اید، ویندوز باید بلافاصله آن را به عنوان یک دستگاه پخش شناسایی کند و صدا را پخش کند.

اگر تلفن یا دستگاهی را که قادر به ارسال و دریافت فایل  است را وصل کرده اید، می توانید عمل  انتقال فایل توسط بلوتوث را از صفحه تنظیمات بلوتوث راه اندازی کنید. برای این منظور در صفحه مورد نظر کمی به پایین بیایید و گزینه send or receive files via Bluetooth را انتخاب کنید که به صورت یک لینک ارائه شده است.

استفاده از بلوتوث در ویندوز 10

در پنجره Bluetooth File Transfer  شما می توانید به راحتی مشخص کنید که می خواهید فایل دریافت کنید یا به دیوایس مقابل فایلی را ارسال کنید:

آموزش انتقال فایل از طریق بلوتوث ویندوز 10

بدین صورت می توانید فرآیند دریافت و ارسال بلوتوث را ساده کنید.

در این باره سوال و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *