آموزش حل مشکل دانلود نشدن پیوست ها در جیمیل

آموزش حل مشکل دانلود نشدن پیوست ها در جیمیل
  • 1397/7/22
  • زهرا معبودی
  • 0

جیمیل نه تنها یک سرویس ایمیلی فوق العاده با امکانات برتر است، بلکه به شما در امنیت بیشتر کاربری تان نیز کمک می کند. از جمله کمک هایی که جیمیل به شما می کند می توان به این اشاره داشت که تا حد امکان جلوی ارسال ایمیل های اسپم را می گیرد.

نه تنها این گونه ایمیل ها را برای شما منع می کند بلکه به شما کمک می کند تا سیستم تان از سمت برخی از انواع فایل های مخرب آلوده نشود. در چنین شرایطی، معمولا فایل های اجرایی با فرمت exe و اسکریپت ها، توسط جیمیل مهار می شوند و اجازه نمی دهند که کاربر آن ها را دانلود کند چرا که معمولا هکرها حملات خود را با این گونه فایل ها آغاز می کنند.

در چنین شرایطی به احتمال زیاد پیغام Downloading the attachment is disabled را به طور مکرر مشاهده کرده اید.

در بسیاری از اوقات، این پیوست ها امن هستند و با اطلاع قبلی برای شما ارسال شده اند اما جیمل باز هم به وظیفه خود عمل کرده و اجازه نمی دهد که موفق به دانلود فایل های پیوست در جیمیل شوید. در چنین شرایطی چکار باید کرد؟

 

نیازمندی ها برای دانلود پیوست ها در جیمیل

برای این که بتوانید پیوست ها در جیمیل را دانلود کنید کاری که باید انجام دهید این است که نسخه کلاینت ایمیل را روی سیستم خود نصب کنید. در تمام سیستم عامل ها شما با نرم افزارهایی که برای این موضوع ساخته شده می توانید به راحتی، ایمیل خود را به نرم افزار مورد نظر معرفی کرده و میل های خود را از طریق این کلاینت ها چک کنید.

 

روش ساده دانلود پیوست ها در جیمیل

برای دانلود پیوست ها در جیمیل از ایمیلی که دریافت کرده اید، لازم است که ابتدا از طریق مرورگر، جیمیل خود را باز کنید

به سراغ ایمیلی بروید که پیوست مورد نظر در آن قرار دارد.

در کنار دکمه reply، در سمت راست، می توانید به آپشن های مدیریتی ایمیل دسترسی داشته باشید.

روی این بخش کلیک کنید و گزینه Show Original را از انتهای لیست ( از پایین به بالا، آپشن سوم ) انتخاب کنید.

دانلود پیوست ها در جیمیل 
برای دانلود پیوست ها در جیمیل باید ابتدا از طریق گوگل کروم یا فایرفاکس و هر مرورگر دیگر در هر سیستم عامل به مسیر نشان داده شده در این عکس مراجعه کرد

با انجام این کار، ایمیل مورد نظر شما در تب یا پنجره ای جدید باز می شود.

برای ادامه روند دانلود پیوست ها در جیمیل کافی است که به سراغ این ایمیل بروید، و بعد در این صفحه در انتها، گزینه Download Original  را کلیک کنید.

دانلود پیوست ها در جیمیل 
با کلیک بر این گزینه، که در عکس مشخص شده است، وارد مرحله جدید از دانلود پیوست ها در جیمیل  می شوید که با کلاینت ایمیلی صورت می گیرد.

بعد از این که فایل مورد نظر دانلود شد، روی آن دو بار کلیک کنید تا باز شود.

عملیات در ادامه به همراه کلاینت ایمیلی ادامه پیدا می کند.

اگر متوجه شدید که با دو بار کلیک کردن فایل مورد نظر باز نمی شود و یا به طور ناقص باز می شود به طوری که در کلاینت ایمیلی فعال نمی شود، کافی است که کلاینت را باز کنید و این فایل را به سمت کلاینت بکشید و روی آن رها کنید.

وقتی که ایمیل را در کلاینت باز کردید و یا این که، فایل را مشاهده کردید، می توانید با آپشن های ارائه شده در کلاینت، فایل را یا ذخیره کنید و یا این که همان موقع آن را باز کنید.

دانلود پیوست ها در جیمیل 

بدین صورت می توانید با کمی تغییر مسیر، فایلی که جیمیل از نشان دادن آن امتناع می ورزد را دانلود کنید.

البته اگر میزان استفاده شما از چنین سرویس ها و فایل هایی مکرر است بهتر است که شیوه کار خود را عوض کنید. برای این منظور می توانید از سرویس های کلودی استفاده کنید.

البته وقتی که با جیمیل هم اقدام به دانلود چنین فایل هایی می کنید، باز هم ممکن است که فایل مورد نظر آلوده باشد. به همین خاطر بهتر است که فایل مورد نظر را با یک آنتی ویروس خوب و قوی، مورد بازبینی قرار دهید و جلوی خسارت های بعدی به سیستم را بگیرید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *