استفاده از سنسور بیومتری برای احراز هویت تصویری مسافران در فرودگاه

استفاده از سنسور بیومتری برای احراز هویت تصویری مسافران در فرودگاه
  • 1397/6/3
  • سینا اشتری
  • 1

احراز هویت تصویری یکی از جدید ترین فناوری های طراحی شده توسط بشر است که توانسته تا در همین مدت کوتاه فعالیت خود، علاقه مندان بسیاری را به خود اختصاص دهد.iPhone X اولین گوشی هوشمند مجهز به این فناوری بود و پس از آن شاهد به کارگیری فناوری احراز هویت تصویری در انواع و اقسام گوشی های هوشمند و دیگر گجت ها بودیم.

نکته ای که باید به آن توجه کنیم آن است که احراز هویت تصویری می تواند کاربرد های وسیعی داشته باشد و استفاده از آن به گوشی های هوشمند محدود نخواهد شد.

اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا اولین ارگان دولتی این کشور است که برای استفاده از این فناوری جذاب پیش قدم شده و در حال تعبیه سنسور های بیومتری مربوط به این فناوری در برخی از فرودگاه های بین المللی آمریکا است.

تنها سه روز از تجهیز فرودگاه بین المللی واشنگتن به فناوری احراز هویت تصویری می گذرد و این فناوری توانسته تا اولین مضنون خود را به دام بیاندازد.

سنسور های بیومتری نصب شده در قسمت احراز هویت این فرودگاه پس از اسکن چهره این مسافر پاسپورتی متفاوت با پاسپورت ارائه شده توسط این مسافر را نشان دادند و همین مسئله باعث شد تا پلیس فرودگاه به سرعت این فرد را بازداشت نماید.

فرودگاه بین المللی واشنگتن یکی از ۱۴ فرودگاه این کشور است که به تازگی به سنسور های بیومتری احراز هویت تصویری مجهز شده است؛ اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا قصد دارد تا برای ارتقاء امنیت تمامی فرودگاه های این کشور از سنسور های احراز هویت تصویری استفاده نماید.

یکی از مسافران پرواز ورودی از کشور برزیل به هنگام عبور از قسمت احراز هویت توسط سیستم بیومتری جدید به دام افتاد. او مردی ۲۶ ساله و با پاسپورتی برزیلی بود؛ البته پاسپورت وی جعلی بود و پس از اینکه سیستم جدید احراز هویت فرودگاه نتوانستد بین تصویر موجود در پاسپورت و چهره او تطابقی پیدا کند پلیس فرودگاه توانست تا پاسپورتی متعلق به کشور کنگو را در کف کفش او پیدا کند.

کیسی دارست، یکی از مسئولین ارشد اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا در این مورد می گوید:

استفاده از فناوری احراز هویت تصویری یکی از مهم ترین قدم های رو به جلو برداشته شده در مسیر حفاظت از آمریکا است؛ یکی از روش های رایج تروریست ها و دیگر افراد برای ورود به خاک آمریکا استفاده از هویت شباهتی است. در نتیجه فرد می توانست تا با استفاده از پاسپورت فردی دیگر و با استفاده از گریم چهره خود به آمریکا وارد شود. فناوری احراز هویت تصویری این امکان را به این گونه افراد نمی دهد و دقت پلیس فرودگاه در تطبیق هویت مسافران را دو چندان خواهد نمود.

هنوز راه زیادی تا به کارگیری کامل فناوری احراز هویت تصویری در فرودگاه ها پیش روست. در حال حاضر فقط ۱۴ فرودگاه کشور آمریکا به این فناوری مجهز شده اند و قرار است تا در آینده ای نزدیک تمامی فرودگاه های این کشور از فناوری احراز هویت تصویری و دیگر سنسور های بیومتری به منظور تطبیق چهره مسافران و پاسپورت آنها استفاده نمایند.

تا پیش از استفاده از این فناوری پلیس فرودگاه با استفاده از نیوری انسانی فرایند تطبیق چهره مسافر و پاسپورت را انجام می داد؛ این فرایند قدیمی علاوه بر نا کارآمدی و ضعف امنیتی باعث هدر رفتن زمان مسافران و صرف هزینه های سرسام آوری برای به کار گیری نیوری انسانی می شد.

اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا تا به این لحظه هویت مسافر بازداشت شده را فاش نکرده است.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. «خدایا من را به شخصیت کلیدی و مهم انسانهای برتر و هوشمند نزدیک کن»و« خدایا فرج و گشایش کاره مارا نزدیک کن»،«خداجان عاقبت کاره مارا ختم بخیر بگردان الهی امین»#مهدی اسدی مشرق٫٫

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *