جزئیاتی از آخرین گوشی انعطاف پذیر سامسونگ

جزئیاتی از آخرین گوشی انعطاف پذیر سامسونگ
  • 1397/5/2
  • سینا اشتری
  • 0

سامسونگ اولین شرکتی خواهد بود که گوشی هوشمندی با صفحه نمایش انعطاف پذیر می سازد. این شرکت کره ای قرار است تا اولین گوشی انعطاف پذیر خود را در ماه های ابتدایی سال ۲۰۱۹ میلادی به بازار عرضه کند.گوشی های هوشمند انعطاف پذیر نقطه تمرکز بعدی شرکت های فعال در حوزه طراحی و ساخت این گجت ها خواهند بود. هر روز خبری راجع به تولید نمونه های اولیه ای از این نوع گجت های خارق العاده منتشر می شود؛ آخرین خبر در این بحث مربوط به موفقیت موتورولا در حل بزرگترین مشکل پیش روی گوشی های انعظاف پذیر بود.

گویا بلند پروازی های سامسونگ برای پیشرو بودن در بحث فناوری موجود در گوشی های هوشمند ادامه دارد. آخرین پتنت منتشر شده از این شرکت کره ای مربوط به طرح مفهومی یک گوشی هوشمند مجهز به دو صفحه نمایش است.گوشی انعطاف پذیر

گوشی هوشمند موجود در این پتنت از صفحه نمایش خمیده ای بهره می برد که با خم شدن بر روی لبه بالایی گجت قسمتی از سطح پشتی گجت را نیز در بر می گیرد.

البته همانطور که از روی عکس های این پتنت مشخص است،  صفحه نمایش مذکور فقط بخشی از قاب پشتی گجت را اشغال کرده و در نتیجه صفحه نمایش پشتی گوشی کاربرد های محدود تری را در مقایسه با صفحه نمایش اصلی خواهد داشت.

هدف اصلی از طراحی چنین گوشی هوشمند عجیبی حذف دوربین جلویی و استفاده از دوربین اصلی برای ثبت عکس های سلفی است. در واقع اصلی ترین وظیفه صفحه نمایش دوم این گجت کمک به کاربر در ثبت عکس های سلفی با استفاده از دوربین اصلی است.

همه می دانند که دوربین اصلی یک گوشی هوشمند به مراتب از دوربین سلفی آن قدرتمند تر است. دوربین دوم و یا سلفی گوشی هوشمند تنها دو وظیفه دارد : ۱- ثبت عکس و ویدئو های سلفی. ۲- برقراری تماس های ویدئویی.

پتنت شرکت سامسونگ می تواند نیاز به استفاده از دوربین سلفی در طراحی گوشی هوشمند را متوقف کرده و علاوه بر ایجاد سبکی جدید در طراحی ظاهری این گجت ها، باعث صرفه جویی در هزینه های تولید گردد.گوشی انعطاف پذیر

صفحه نمایش پشتی این گوشی علاوه بر نشان دادن چهارچوب عکاسی دوربین اصلی کاربر را قادر می سازد تا به تمامی تنظیمات و ویژگی های دوربین دسترسی داشته باشد؛ البته پتنت مذکور هنوز نشان گر بهره گیری از دوربین سلفی است اما به نظر می رسد که با رفع همه نواقص و مشکلات موجود در طرح جدید، دوربین سلفی آن نیز حذف گردد.

یکی دیگر از نو آوری های موجود در این پتنت مربوط به کاربرد های جالبی است که کارشناسان شرکت سامسونگ برای قسمت خمیده صفحه نمایش در نظر گرفته اند.

همانطور که از تصاویر مشخص است قسمت خمیده صفحه نمایش که در لبه بالایی گجت قرار خواهد گرفت می تواند محلی برای نمایش نوتیفیکیشن ها، دکمه های مربوط به نرم افزار پخش موسیقی و … باشد.

قسمت پشتی صفحه نمایش نیز می تواند کاربرد های مشابهی داشته باشد. این قسمت از صفحه نمایش می تواند محلی برای به نمایش در آمدن نوتیفیکیشن های مکمل و یا به کار گیری ویژگی هایی مانند فناوری Always-on صفحه نمایش باشد.

لازم به ذکر است که انتشار این پتنت دلیلی برای به واقعیت پیوستن فناوری های موجود در آن نیست. پتنت ها صرفا ایده هایی فناورانه هستند که هیچ تضمینی در اجرایی شدن آنها وجود ندارد.

در هر حال نمی توان نسبت به ایده های جذاب و آینده نگرانه شرکت سامسونگ بی تفاوت بود. این شرکت کره ای بیشترین تعداد پتنت های مربوط به گوشی های هوشمند را به خود اختصاص داده و از لحاظ ایده پردازی در این حوزه بی رقیب است.

اولین گوشی انعطاف پذیر سامسونگ و یا گلکسی اکس اوایل سال آینده میلادی معرفی خواهد شد؛ بسیاری از کارشناسان معتقدند که ظهور این گجت انقلابی را در بازار گوشی های هوشمند به راه خواهد انداخت.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *