Gear S4 ، هر آنچه که در مورد ساعت هوشمند بعدی سامسونگ می دانیم

Gear S4 ، هر آنچه که در مورد ساعت هوشمند بعدی سامسونگ می دانیم
  • 1397/4/10
  • سینا اشتری
  • 0

Gear S4 نام ساعت هوشمند بعدی شرکت سامسونگ است. ساعت های هوشمند سامسونگ تا به اینجای کار کاربران و علاقه مندان بسیاری را به خود اختصاص داده اند و به نظر می رسد که Gear S4 نیز از این قاعده پیروی کند؛ در ادامه به تشریح مشخصات، قیمت و زمان معرفی این ساعت هوشمند می پردازیم.مدت زیادی تا رسیدن موعد رویداد بعدی شرکت سامسونگ زمان باقی نمانده است. به نظر می رسد که گلکسی نوت ۹ اصلی ترین محور این رویداد باشد اما این فبلت دوست داشتنی تنها گجت معرفی شده در این رویداد نخواهد بود و معرفی نسل بعدی ساعت های هوشمند شرکت سامسونگ در این رویداد نیز امری دور از ذهن نیست.

چیزی نزدیک به دو سال از زمان معرفی رسمی ساعت هوشمند Gear S3 توسط سامسونگ می گذرد و شاید زمان آن رسیده که سامسونگ ساعت هوشمند نسل بعدی خود را نیز معرفی نماید؛ البته در این دو سال شاهد رو نمایی از ساعت های هوشمند دیگری مانند Gear Sport و Gear Fit 2 نیز بوده ایم.

همانطور که از نام گجت های Gear Sport و Gear Fit 2 مشخص ااست؛ این دو گجت پوشیدنی در واقع ساعت هایی هوشمند متمرکز بر پایش و ارزیابی فعالیت های ورزشی هستند و حوزه امکانات و ویژگی های آنان بیشتر به فعالیت های ورزشی محدود شده است.

بنا بر گمانه زنی های اخیر کارشناسان دنیای فناوری می دانیم که اپل نیز خود را برای رویداد WWDC بعدی خود آماده می کند؛ اپل علاوه بر معرفی آیفون های نسل بعدی خود قصد دارد تا قسمتی از این رویداد را به رو نمایی از ساعت هوشمند بعدی خود اختصاص دهد.

سامسونگ نیز به عنوان یکی از اصلی ترین رقبای شرکت اپل نمی خواهد تا میدان را خالی کند و بنا بر این انتظار داریم تا در رویداد پیش روی شرکت سامسوگ شاهد رو نمایی و معرفی رسمی ساعت هوشمند بعدی این شرکت و یا Gear S4 نیز باشیم؛ گجتی که شکل و شمایلی شبیه به تصویر زیر خواهد داشت.Gear S4

عمر باتری بیشتر

باتری بزرگ تر و یا مصرف باتری بهینه تر توسط پردازنده، دلیل هر چه که باشد انتظار داریم تا Gear S4 عملکرد بهتری در بحث عمر باتری داشته باشد. عمر باتری ساعت های هوشمند شرکت سامسونگ همیشه از گجت های مشابه شرکت های رقیب بالاتر بوده است و انتظار داریم تا Gear S4 نیز به این روند پایبند باشد.

Gear S3 با یک بار شارژ کامل می توانست تا به مدت چند روز شما را از شارژ مجدد گجت بی نیاز کند؛ طراحی Gear S3 مربوط به سال ۲۰۱۶ است و به همین دلیل انتظار داریم تا عمر باتری Gear S4 از این میزان نیز بالاتر باشد.

طراحی ظاهری زیباتر و بهره مندی از صفحه نمایشی عریضGear S4

ساعت های هوشمند سال پیش شرکت سامسونگ در مقایسه با Gear S3 طراحی ظاهری زیباتر و البته به روز تری داشتند. آخرین گزارش های منتشر شده در مورد Gear S4 به تغییرات گسترده اعمال شده در بحث طراحی ظاهری این ساعت هوشمند اشاره دارند و از جمله موارد منتشر شده در این گزارشات به نظر می رسد شایعه بهره مندی Gear S4 از یک صفحه نمایش جدیدو عریض از سایر موارد موثق تر باشد.

البته شایعات دیگری نیز در مورد صفحه نمایش دوم Gear S4 وجود دارد که طبق آنها صحبت هایی از به کار گیری صفحه نمایشی خمیده برای نمایش اطلاعاتی تکمیلی به میان آمده است.

نام گذاری متفاوتGear S4

برخی از گزارشات به نام گذاری متفاوت ساعت هوشمند بعدی شرکت سامسونگ دامن زده اند و از این ساعت هوشمند به عنوان Samsung Galaxy Watch نام برده اند که طبق آن ساعت هوشمند بعدی این شرکت کره از محصولات سری Gear Watch جدا شده و به سری محصولات Galaxy سامسونگ اضافه می شود.

البته برخی دیگر از کارشناسان معتقدند که Galaxy Watch الزاما نام تنها ساعت هوشمند بعدی شرکت سامسونگ نخواهد بود بلکه ممکن است شرکت سازنده در کنار رونمایی از ساعت Gear S4 گجت پوشیدنی جدا گانه ای که به سفارش شرکت گوگل تولید شده را با نام Galaxy Watch معرفی نماید.

بازگشت ویژگی LTE Calling

سامسونگ اولین شرکتی بود که قابلیت برقراری تماس تلفنی را به ساعت های هوشمند اضافه کرد و با وجود اینکه ساعت هوشمند قبلی این شرکت از این ویژگی بی بهره بود اما به نظر می رسد که این ویژگی به ساعت هوشمند بعدی این شرکت و یا Gear S4 اضافه شده باشد؛ با توجه به رقابت تنگاتنگ میان دو شرکت سامسونگ و اپل و با در نظر گرفتن این مسئله که آخرین ساعت هوشمند شرکت اپل و یا Apple Watch 3 ماه هاست که از این ویژگی برخوردار است، به نظر می رسد که سامسونگ ویژگی برقراری تماس تلفنی را به Gear S4 اضافه کرده باشد.

ویژگی های بیشتری در بحث پایش سلامتی کاربرGear S4

ویژگی های پایش سلامتی یکی دیگر از حوزه هایی است که انتظار پیشرفت Gear S4 در آنها را داریم؛ اضافه شدن ویژگی Telemedicine به نرم افزار Health گوشی های هوشمند شرکت سامسونگ نشان می دهد که این شرکت کره ای علاقه خاصی به این بحث دارد و بعید نیست که Gear S4 نیز ویژگی های جدیدی را در این بحث به کاربران ارائه کند.

انتظار داریم تا ساعت هوشمند بعدی شرکت سامسونگ سنسور های بیشتری برای اندازه گیری شاخص های سلامتی داشته باشد؛ برای مثال بعید نیست که سنسور اندازه گیری فشار خون کاربر به این ساعت اضافه شده باشد.

بهره مندی از دستیار هوشمند مجازی Bixby

اطلاعات زیادی در مورد اضافه شدن دستیار هوشمند مجازی اختصاصی شرکت سامسونگ و یا Bixby به Gear S4 در دست نیست اما با این وجود نمی توانیم احتمال برخورداری این ساعت هوشمند از Bixby را رد کنیم.

از آنجایی که ساعت های هوشمند سری Gear S شرکت سامسونگ از پلتفرم نرم افزاری منحصر به فرد این شرکت کره ای بهره می برند بعید به نظر نمی رسد که شاهد جایگزینی Bixby با ویژگی S-Voice باشیم.

آیا Gear S4 از سیستم عامل Wear OS شرکت گوگل استفاده خواهد کرد؟

یکی از شایعات منتشر شده در مورد جزئیات Gear S4 از جایگزینی سیستم عامل Tizen شرکت سامسونگ با نمونه انحصاری شرکت گوگل با نام Wear OS خبر داده است. البته تحقق این شایعه بسیار بعید است ولی نمی توانیم آن را غیر ممکن بدانیم.

شرکت سامسونگ در تولید محصولات متعددی نقش دارد، برخی از محصولات این روز های این شرکت کره ای عبارت اند از: لپ تاپ هایی بهره مند از سیستم عامل ویندوز ۱۰، کرومبوک های گوگل، هدست های واقعیت مجازی Gear VR با سیستم عامل انحصاری شرکت Oculus. مشخص است که کره ای ها ترسی از تولید گجت هایی که از سایر سیستم عامل ها استفاده می کنند ندارند.

البته احتمال دیگری نیز در این میان وجود دارد که اشاره به آن خالی از لطف نیست؛ شاید یکی از ساعت های هوشمند رویداد نهم آگوست شرکت سامسونگ از سیستم عامل Tizen استفاده کرده باشد و در کنار آن شاهد رونمایی از ساعت هوشمند دیگری باشیم که سیستم عامل آن از نوع Wear OS شرکت گوگل باشد.

در کل باید انتظار ساعت های هوشمند بهره مند از سیستم عامل Wear OS شرکت گوگل را داشته باشیم، گوگل مدتی است وعده ورود این گجت ها به بازار را داده است اما هنوز اطلاعات واضحی در مورد آنها در دست نیست.

آیا Gear S4 همزمان با Galaxy Note 9 معرفی می شود؟

آخرین گزارشات حاکی از این مسئله هستند که سامسونگ در حال آماده سازی مقدمات برای رونمایی از ساعت هوشمند جدید خود است و ممکن است رونمایی این گجت در نمایشگاه IFA واقع در برلین آلمان و در اواخر ماه آگوست اتفاق بیفتد؛ این در حالی است که گزارشات دیگری نیز در مورد معرفی رسمی ساعت هوشمند بعدی سامسونگ در رویداد انحصاری این شرکت کره ای در تاریخ نهم آگوست وجود دارد.

به نظر می رسد که احتمال رونمایی از این ساعت هوشمند در رویداد انحصاری شرکت سامسونگ در تاریخ نهم آگوست محتمل تر باشد؛ چرا که ویژگی های جدید  پایش سلامتی در هر دو گجت Gear S4 و Galaxy Note 9 وجود دارند و بدین ترتیب سامسونگ می تواند مانور تبلیغلاتی بیشتری بر روی ویژگی های Health گجت های خود داشته باشد.

 

 

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *