سقف مدت ویدئو های اینستاگرام به ۱ ساعت می رسد؛ با IGTV آشنا شوید

سقف مدت ویدئو های اینستاگرام به ۱ ساعت می رسد؛ با IGTV آشنا شوید
  • 1397/3/31
  • سینا اشتری
  • 0

شبکه اجتماعی اینستاگرام همزمان با رسیدن تعداد کاربرانش به یک میلیارد نفر، قصد دارد تا ویژگی جذاب دیگری را در اختیار علاقه مندان به شبکه های اجتماعی و به ویژه کاربران اینستاگرام قرار دهد؛ نام این ویژگی جدید IGTV است و در ادامه این مطلب به معرفی اجمالی آن خواهیم پرداخت.اینستاگرام یکی از موفق ترین شبکه های اجتماعی موجود در جهان است که در میان کاربران ایرانی نیز از محبوبیت زیادی دارد.

کارشناسان اینستاگرام دیروز ویژگی جدیدی را به این شبکه اجتماعی اضافه کردند که طبق آن کاربران خواهند توانست ویدئو هایی با سقف مدت ۱ ساعت را با سایر کاربران به اشتراک بگذارند.

نام این ویژگی جدید IGTV است و شباهت زیادی به ویژگی Story شبکه اجتماعی اینستاگرام دارد؛ به گفته آقای کوین سیستروم-مدیر عامل شرکت اینستاگرام، IGTV جذاب ترین ویژگی موجود در این شبکه اجتماعی خواهد بود.

IGTV هم به عنوان یک ویژگی جدید برای اینستاگرام و هم به صورت یک اپلیکیشن مستقل در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت؛ با نگاهی سریع به نحوه کارکرد IGTV متوجه خواهید شد که با ترکیبی از ویژگی Story شبکه اجتماعی اینستاگرام و نیز سرویس های دیگری مانند YouTube و Facebook مواجه هستید.

با وجود اینکه IGTV از روی پلتفرم های دیگری مانند کامپیوتر خانگی هم در دسترس خواهد بود اما اولین اولویت استفاده از آن بر روی یک گوشی موبایل است و عمودی بودن محتوای ویدئویی آن، این موضوع را تایید می کند.

رابط کاربری IGTV نیز به نوعی طراحی شده که کاربران گوشی های هوشمند برای دسترسی به ویدئو های بیشتر نیازی به خارج شدن از حالت Full Screen نخواهند داشت و بر خلاف رابط کاربری سرویس های مشابه و معروفی مانند YouTube، کاربر IGTV به هنگام تماشای ویدئو ها و تنها با کشیدن انگشت خود به بالا، می تواند به منو های این اپلیکیشن دسترسی پیدا کند.

یکی از ویژگی های IGTV که شباهت زیادی به سرویس YouTube نیز دارد، مربوط به دسته بندی محتوا به کانال های مختلف است؛ محتوای مربوط به هر کاربر IGTV، در کانال مخصوص به وی در دسترس خواهد بود.

با اینکه IGTV به طور ویژه برای کاربران گوشی های هوشمند طراحی شده اما برای بارگذاری ویدئو ها می توان از یک کامپیوتر خانگی و یا لپ تاپ نیز استفاده کرد.

ویدئو های IGTV سقف مدت ۱ ساعته دارند و می توانیم همان امکانات کلیدی اینستاگرام مانند لایک، کامنت و دایرکت را در رابط کاربری آن مشاهده نماییم.

اضافه کردن  IGTV به عنوان یک ویژگی جدید برای شبکه اجتماعی اینستاگرام و نیز یک اپلیکیشن مستقل، تنها یکی از اقدامات شرکت مادر اینستاگرام و یا فیسبوک در راستای گسترش به اشتراک گذاری محتوای ویدئویی است و در سال های گذشته نیز شاهد تلاش روز افزون مدیر عامل فیسبوک و یا آقای مارک زاکربرگ برای افزایش تولید و به کار گیری محتوای ویدئویی در شبکه های اجتماعی زیر مجموعه فیسبوک بوده ایم.

شهرت ویژگی Story اینستاگرام در میان سایر ویژگی های مشابه موجود در شبکه های اجتماعی دیگر می تواند استقبال بالای کاربران از ویژگی IGTV اضافه شده به اینستاگرام را نیز محتمل تر نماید.

اپلیکیشن مستقل IGTV نیز به واسطه ارتباطی که با شبکه اجتماعی اینستاگرام دارد می تواند در میان کاربران محبوبیت زیادی پیدا کند؛ البته هنوز برای قضاوت این موضوع زود است.

عکاسان ، ویدئو سازان و تدوین گران حرفه ای فیلم و محتوای ویدئویی بخشی از کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام را تشکیل داده اند؛ اینفلوئنسر های شبکه های اجتماعی و کاربران معمولی نیز استفاده زیادی از این شبکه اجتماعی دارند؛ اما اضافه شدن ویژگی IGTV، به اینستاگرام بیشتر به نفع کاربران عادی و به خصوص اینفلوئنسر ها خواهد بود و کمتر عکاس و ویدئو ساز حرفه ای نیاز به استفاده از آن خواهد داشت.

بسیاری از کاربران اینستاگرام در حال حاضر به این ویژگی جدید دسترسی دارند و به گفته مدیران این شبکه اجتماعی، ویژگی و نیز اپلیکیشن مستقل IGTV در هفته های آینده در دسترس همه کاربران سیستم عامل های اندروید و iOS قرار خواهد گرفت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *