دوربین‌های گرمایی به کمک خودرو‌ های خودران می‌آیند

دوربین‌های گرمایی به کمک خودرو‌ های خودران می‌آیند
  • 1397/3/30
  • سینا اشتری
  • 0

به نظر می‌رسد خودرو‌ های خودران هنوز مسیری طولانی را برای کسب اطمینان کاربران در پیش دارند و انتشار خبر‌هایی در مورد تصادف این خودرو‌ها تاییدی بر این موضوع است؛ خودروسازان اینبار به منظور افزایش دقت عملکرد این خودرو‌ها به سراغ فناوری دوربین‌های گرمایی رفته‌اند.با وجود پیشرفت‌های فراوان فناوری‌های موجود در خودرو‌‌ های خودران ؛ کاربران هنوز اطمینان زیادی به دقت عملکرد این خودرو‌ها ندارند.

وقوع تصادفات خودرو‌های خودران نشان می‌دهد که خودروسازان برای کسب اطمینان و اعتماد مشتریان نیازمند تلاش بیشتر در توسعه و پیشرفت محصولاتشان هستند.

خطای انسانی دلیل برخی از تصادفات گزارش شده مربوط به خودرو های خودران بوده؛ البته بیشتر این تصادفات نیز مربوط به عدم توانایی خودرو در شناخت محیط اطرافش بوده است.

شرکت FLIR Systems که در حوزه طراحی و تولید دوربین های گرمایی فعالیت دارد معتقد است که تجهیز خودرو های خودران به سنسور دوربین های گرمایی می تواند دقت این خودرو ها در شناخت محیط و موانع موجود در جاده را افزایش دهد.

این شرکت به منظور محاسبه میزان تاثیر این دوربین ها در دقت عملکرد خودرو های خودران ۱۰۰۰۰ داده اطلاعاتی مربوط به الگو های حرکتی حیوانات؛ انسان ها و سایر موانع متحرک موجود در جاده ها و محیط های اطراف را در اختیار پردازنده مرکزی یک خودرو های خودران قرار داده و با تجهیز این خودرو‌ها به سنسور دوربین های گرمایی، نحوه عملکرد دوربین های گرمایی در ارتقاء دقت آنها را مورد بررسی قرار داد.

مشکل اصلی دوربین های معمولی موجود در خودرو های خودران مربوط به عملکرد نا مناسب آنها در محیط های تاریک است؛ مشکلی که با اضافه شدن سنسور دوربین های گرمایی به این نوع از خودرو ها برطرف خواهد شد.

نتیجه اولیه آزمایشات انجام شده نشان می دهد که خودرو های خودران مجهز به دوربین های گرمایی می توانند از فاصله ۲۰۰ متری وجود عابرین پیاده، حیوانات و سایر دیگر موانع موجود در جاده را تشخیص دهند و این در حالی است که دقت چشم راننده خودرو های معمولی در تشخیص موانع در شب، تنها ۵۰ متر است.

خودرو های خودران امروزی از مجموعه ای از دوربین ها، سنسور های راداری و سیستم های لیزری برای شناخت موانع موجود در جاده و محیط اطراف خود استفاده می کنند.

البته این اولین اقدام خودروسازان برای به کار گیری فناوری دوربین های گرمایی نیست و پیش از این هم شاهد به کار گیری این سنسور ها در محصولات شرکت هایی مانند BMW و Porsche بوده ایم.

اضافه شدن سنسور دوربین های گرمایی به مجموعه سنسور های مذکور در بالا شاید در نظر فردی عادی، امری بیهوده و بیش از حد نیاز به نظر برسد؛ اما همه می دانیم که کار از محکم کاری عیب نخواهد کرد و امنیت بیشتر سر نشینان خودرو و عابرین هدفی است که بیشتر از اینها ارزش دارد.

 

 

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *