برلیانس h330؛ نقد و بررسی، مشخصات فنی، قیمت و هر آنچه باید بدانید

برلیانس h330؛ نقد و بررسی، مشخصات فنی، قیمت و هر آنچه باید بدانید
  • 1397/3/28
  • زهرا معبودی
  • 0

شاید در اولین لحظه ای که یک خودروی برلیانس h330 را ببینید، با خود فکر کنید که با یک خودروی خارجی خاص روبرو هستید اما اگر کمی به تولد این خودرو بازگردید متوجه می شوید که با یک خودروی چینی روبرو هستید. در ادامه این مطلب می خواهیم به بررسی و البته بیان ویژگی های خودروی برلیانس h330 بپردازیم.

برلیانس h330 یکی از شیک ترین خودرو های چینی در بازار ایران
برلیانس h330 یکی از شیک ترین خودرو های چینی در بازار ایران

داستان پیدایش برلیانس h330

برلیانس h330 خودرویی چینی است که توسط شرکت پارس خودرو در ایران عرضه و خدمات دهی می شود. در حقیقت تا کنون چند مدل از خودروهای برلیانس در ایران عرضه شده که برلیانس h330 یکی از آن هاست.

 

برلیانس h330 به عنوان یک خودروی هاچبک شناخته می شود. از آن جا که معمولا مردم به خودرو های هاچبک علاقه بیشتری پیدا کرده اند به نظر می رسد که این خودرو نسبت به برلیانس h320 اعتبار بیشتری پیدا کند. برلیانس h330 در واقع نسخه هاچ بک و پشت خمیده خودروی برلیانس h320 است که تنها در همین ویژگی با هم تفاوت دارند.

آن چه که خریداران را در درجه اول، به سمت برلیانس h330 سوق می دهد طراحی ظاهری مناسب و شیک آن است اما اگر تنها ۲ هفته فرصت رانندگی رایگان با این خودرو داشته باشند متوجه می شوند که خودرویی خشک است و رانندگی با آن کمی خسته کننده است. البته این نظر درصدی از خریداران است و برخی هم رضایت دارند.

نمایی از عقب خودروی برلیانس h330
نمایی از عقب خودروی برلیانس h330

مشخصات فنی خودروی برلیانس h330

اولین چیزی که در مورد خودروی برلیانس h330 باید بدانید این است که این خودرو با پیشرانه های ۱٫۵ و ۱٫۶ لیتری ارائه می شود. خریداران می توانند هنگام خرید، بین نوع دستی و اتومات آن اختیار داشته باشند و البته هزینه های خود را کم و زیاد کنند!

ابعاد این خودرو به اندازه ای نیست که بتوان آن را یک خودروی جمع و جور نامید و بسیاری نیز مفتون همین ظاهر شیک برلیانس h330 می شوند اما اگر بخواهید از نوع دستی آن که با ۴ سرعت پشتیبانی می شود استفاده کنید تنها تا ۱۷۰ کیلومتر در ساعت می توانید افزایش سرعت داشته باشید.

 

جدول مشخضات خودروی برلیانس h330

مشخصات برلیانس H330 و H320
تعداد سیلندر ۴- خطی
حجم موتور (لیتر) ۱.۵
حداکثر توان (اسب بخار) ۱۰۳
حداکثر گشتاور (نیوتن‌متر) ۱۳۸
استاندارد آلایندگی یورو ۵
حجم باک (لیتر) ۵۵
مصرف سوخت ترکیبی (L/100 Km) ۶.۷ (اتوماتیک) و ۶.۴ (دستی)
جعبه دنده ۴ سرعته خودکار یا ۵ سرعته دستی
حداکثر سرعت (Km/h) ۱۷۰
زمان رسیدن به سرعت ۱۰۰ Km/h ۱۱.۹ دستی – ۱۶.۵ اتوماتیک (تست)
حجم صندوق بار (لیتر) ۴۶۰
وزن (کیلوگرم) ۱۲۵۰ (سدان) – ۱۲۴۰ (هاچبک)
قیمت (میلیون تومان) ۴۴ الی ۵۵

 

بررسی طراحی ظاهری خودروی برلیانس h330

نکته جالبی که وجود دارد این است که معمولا علاقمندان به خودری بی ام و، بیش از دیگران به برلیانس h330 علاقه پیدا می کنند. به طور کلی محصولات برلیانس شباهت زیادی به خودروی بی ام و دارد و این شباهت بی دلیل نیست. سال ها شرکت سازنده برلیانس و بی ام و با هم همکاری داشته اند و این شباهت ها حاصل از دوران همکاری این دو شرکت با هم بوده است.

نمای جلویی از خودروی برلیانس h330
نمای جلویی از خودروی برلیانس h330

از جمله این شباهت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جلو پنجره با فرم طراحی T
  • ورودی های هوا به صورت قرینه زیر بالهای T

البته در بخش های دیگر نیز این الهام گیری وجود دارد که باید دقت خود را بیشتر کنید. به طور کلی می توان گفت روح محصولات بی ام و در ماشین های برلیانس وجود دارد.

بخش دیگر مهم که از نظر طراحی قابل بازبینی است، به موضوع چراغ ها ختم می شود که طراحی زیبایی دارند و با اجزای جلو هماهنگی خوبی دارند. این هماهنگی به قدری خواستنی است که وجود کمبود هایی مثل عدسی متمرکز کننده یا چراغ عای روشنایی روز در آن به چشم نمی آید.

یکی از ویژگی های مهم این خودرو برای جلوگیری از طراحی ساده و یک نواخت بخش کناری آن از لاستیک جلو تا عقب خودرو است که با یک برجستگی خاص حتی از بالای دستگیره ها رد می شود و جلوه خوب و خاصی به خودرو داده است.

البته یک نوار هم از کاپوت به سمت جلوی ماشین کشیده شده که تنوعی ایجاد کرده است.

طراحی ظاهری این خودرو کاملا محتاطانه بود ه و در کنار تمام ویژگی هایی که وجود دارد، موجب شده که ساده به نظر برسد و مورد پسند باشد.

به ظاهر برلیانس تلاش داشته تا بیشترین تغییرات را روی خودروی خود برای بخش جلو در نظر بگیرد. طراحی عقب خودرو نکته قابل گفتنی ندارد و معمولا شباهت با خودروهای روز دارد.

نمای زیبایی از منظره کناری خودروی چینی برلیانس h330
نمای زیبایی از منظره کناری خودروی چینی برلیانس h330

بررسی طراحی کابین خودروی برلیانس h330

اولین لحظه ای که وارد این خودرو می شوید، نظرتان به سمت داشبود و کیلومتر نشان آن جلب می شود. بخش کیلومتر سنج خودرو شباهت زیادی به مزدا ۳ دارد و این برای بسیاری از خریداران خوشایند است.

معمولا در بخش کیلومتر شمار اطلاعات دیگری نیز ارائه می شود که در برلیانس h330 طراحی تو در تو و ۳D موجب شده که حس اسپرت بودن را القا کند و رانندگی را لذت بخش تر کند.

در داخل کابین، فضا به قدر کافی برای سرنشینان وجود دارد و پا به راحتی در خودرو جا می گیرد و هیچ چیز آزار دهنده نیست اما معمولا کسانی که روی جنس اجزای داخلی حساسیت دارند، به دلیل استفاده از پلاستیک خشک در این خودرو، مخالفت هایی با کابین برلیانس h330 دارند.

معمولا ۴ یا ۵ نفر به طور کاملا راحت می توانند از فضای کابین بهره مند باشند.

طراحی مسحور کننده خودروی برلیانس h330 به عنوان یک خودروی چینی
طراحی مسحور کننده خودروی برلیانس h330 به عنوان یک خودروی چینی

آپشن های خودروی برلیانس h330

معمولا خریداران خودروی برلیانس h330 تمایل بیشتری به خرید نسخه اتومات آن دارند چرا که آپشن های خاص تری دارد. در ادامه لیستی از آپشن های برلیانس h330 نسخه اتومات را مشاهده می کنید:

  1.  سانروف برقی دوحالته
  2. سیستم تهویه مطبوع خودکار
  3. سنسور دنده عقب
  4. تنظیم برقی آینه‌های جانبی
  5.  کلیدهای کنترل سیستم صوتی روی غربیلک فرمان
  6.  ورودی USB
  7. ۶ عدد بلندگو
  8. بسته شدن پنجره‌ها با ریموت
  9. قابلیت تنظیم صندلی راننده در هشت جهت
  10. چراغ مه شکن جلو
  11. سیستم ورود بدون کلید
  12. استارت دکمه‌ای
  13. روکش چرمی غربیلک فرمان
  14. تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو
برلیانس h330 خودرویی اقتصادی برای خانواده های ایرانی
برلیانس h330 خودرویی اقتصادی برای خانواده های ایرانی

مصرف سوخت و سرعت در برلیانس h330

مخزن سوخت برلیانس h330 به میزان ۵۵ لیتر تعبیه شده است. از ان جا که مصرف ترکیبی بنزین در این خودرو تقریبا ۶/۴ لیتر است گفته می شود که می توان آن را به عنوان یک خودروی اقتصادی ( تقریبا اقتصادی ) در نظر بگیرید.

میزان شتاب این خودرو، برای رسیدن از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، در تست میدانی صورت گرفته ۱۶ ثانیه است که در مقابل برخی رقبا واقعا زمان بر است.

از نظر میزان آلاینده بودن این خودرو و میزان اهمیت آن به محیط زیست طبق استاندارد های یورو، به آن گواهی نامه یورو ۵ اعطا شده است.

برلیانس h330 خودرویی است که محیط زیست را دوست دارد
برلیانس h330 خودرویی است که محیط زیست را دوست دارد

بررسی سیستم ترمز و پایداری در برلیانس h330

یکی از المان های ایمنی خوب در خودرو ها به تناسب سیستم ترمز و پایداری سنجیده می شود. در برلیانس h330، سیستم ترمز به صورت  ترمز ضد قفل ABS و EBD ذکر شده است. از طرفی، ترمز های جلو دیسکی هستند و برای لاستیک های عقب، ترمز کاسه ای در نظر گرفته اند .

 

سیستم تهویه در برلیانس h330

یکی از مشخصات مهم در خودرو های داخلی و خارجی، خواه چینی و غیر چینی، سیستم تهویه آن است چرا که هوای مطبوع به سلامت شما و رانندگی بهتر کمک می کند. این خودرو دارای دو نوع سیستم تهویه به صورت دستی و اتومات است که البته مزیت های زیادی دارد.

 

سیستم فرمان و هدایت در  برلیانس h330

هر چند گفته شده که رانندگی در این خودرو، تجربه رانندگی خشک و بی روح است ( البته از نظر برخی )، اما وجود فرمان هیدرولیک، و وجود دکمه های کنترلی روی ان، با وجود صفحه کیلومتر اسپرت نما، می تواند از شدت این خشکی بکاهد.

تصویری از چراغ عقب خودروی برلیانس h330 و مکان جایگیری و تعبیه آن
تصویری از چراغ عقب خودروی برلیانس h330 و مکان جایگیری و تعبیه آن

ایمنی خودروی برلیانس چقدر است؟

زمانی که قصد مان برای خرید یک خودرو نهایی می شود تنها چیزی که می تواند نظر ۱۰۰ درصدی شما را عوض کند، تنها یک گزینه است و آن هم ایمنی خودرو است.

به دلیل تفاوت هایی که در نسخه دستی و اتومات آن وجود دارد، مخصوصا این تفاوت در سیستم ترمز در عقب خودرو هاست، می توان اطمینان داشت که خودروهای اتوماتیک، قدرت بهتری در کنترل دارند و در تصادفات بهتر ظاهر شده اند.

تصویری از کابین داخلی و صندلی های جلو در برلیانس h330
تصویری از کابین داخلی و صندلی های جلو در برلیانس h330

اگر سیستم ترمز به صورت دیسکی باشد ( که برای اتوماتیک در جلو عقب خودرو این گونه است ) خودرو قادر است در فاصله ای کمتر از ۵۰ متر، از سرعت ۱۰۰ به صفر برسد و این فاصله قابل قبول است اما عالی نیست.

از نظر استاندارد های ایمنی، هنوز نشانی برای این خودرو ارائه نشده است. از نظر تعداد کیسه های هوا در این خودرو تنها ۲ کیسه هوا گنجانده شده که برای سرنشینان جلویی است. از طرفی  برلیانس h330 دارای تنظیمات وبخش صندلی مخصوص کودک نیز می باشد که تجربه رانندگی ایمن و سفری امن را فراهم می کند.

 

بررسی کیفیتی خودرو برلیانس h330

اولین چیزی که هنگام خرید  برلیانس h330 ممکن است ذهن شما را به خود مشغول کند چینی بودن این خودرو است. البته بی دلیل هم نیست چرا که معمولا محصولات چینی زود مستهلک می شوند.

از سوی دیگر، این خودرو دارای طراحی داخلی با پلاستیک هایی است که چنگی به دل نمی زند.

چراغ جلو خودروی برلیانس h330 و طراحی خشن
چراغ جلو خودروی برلیانس h330 و طراحی خشن

اما در کنار آن، باید به سیستم صوتی هم دقت داشته باشید که کیفیت چندانی ندارد. اما از آن جا که این خودرو توسط پارس خودرو در شرایط خاص، مثل جاده های کوهستانی، شلوغ، شهری و غیره، تست شده و مشکلات عدیده آن رفع شده است. نکته مهم تر هم این که این خودرو کاملا متناسب با آب و هوای ایران تطبیق داده شده و مشکلات ناشی از نوسانات هوا و آب در این خودرو رفع شده است.

بررسی سازمان کیفیت و بررسی استاندارد ایران برای این خودرو موجب شده که تنها نشان ۲ ستاره به آن اعطا شود که این موضوع برای بسیاری از افرادی که در امنیت و کیفیت حساسیت دارند، خوشایند نیست.

 

قیمت خودرو  برلیانس h330

در اولین فروش های خودرو  برلیانس h330 این خودرو با قیمت حدودی ۴۶ میلیون تومان به فروش می رسید. در حال حاضر قیمت در حوالی، ۶۵ میلیون تومان می باشد.

 

معرفی و بررسی رقبای خودرو  برلیانس h330

مطمئنا انتظار نداشته اید که نتوانید برای این خودرو رقیبی بر شمرید. برای این خودرو رقبای چینی و غیر چینی زیادی ذکر شده که در جدول زیر می توانید مشخصات فنی آن ها را مشاهده کرده و با هم مقایسه کنید.

برلیانس H330 اتوماتیک پژو ۳۰۱ ایکو – دنا ام وی ام ۵۵۰ رنو – تندر ۹۰ جک جی۵
تعداد سیلندر ۴- خطی ۴- خطی ۴- خطی ۴- خطی ۴- خطی ۴- خطی
حجم موتور (لیتر) ۱.۵ ۱.۶ ۱.۷ ۲ ۱.۶ ۱.۸
حداکثر توان (اسب بخار) ۱۰۳ ۱۱۳ ۱۱۵ ۱۳۹ ۱۰۵ ۱۴۰
حداکثر گشتاور (نیوتن‌متر) ۱۳۸ ۱۴۹ ۱۵۵ ۱۸۲ ۱۴۰ ۱۶۵
استاندارد آلایندگی یورو ۵ یورو ۴ یورو ۴ یورو ۴ یورو ۴
حجم باک (لیتر) ۵۵ ۶۰ ۵۰ ۵۰ ۵۵
مصرف سوخت ترکیبی (L/100 Km) ۶.۷ ۷.۳ ۷.۷۴ نامشخص ۸.۳ ۷.۶
جعبه دنده ۴ سرعته خودکار ۶ سرعته خودکار ۵ سرعته دستی CVT ۴ سرعته خودکار ۴ سرعته خودکار
حداکثر سرعت (Km/h) ۱۷۰ ۱۸۸ ۱۸۹ ۱۷۵ ۱۷۵ ۱۷۵
زمان رسیدن به سرعت ۱۰۰ Km/h ۱۶ (تست میدانی) ۱۰.۸ ۱۳.۵ نامشخص ۱۱.۷ نامشخص
حجم صندوق بار (لیتر) ۴۶۰ ۶۴۰ ۵۰۰ ۴۵۰ ۵۱۰ ۴۱۵
وزن (کیلوگرم) ۱۲۵۰ ۱۲۵۸ ۱۳۶۶ ۱۱۵۵ ۱۳۵۵
قیمت (میلیون تومان) ۵۵.۵ حدود ۵۸ ۴۲.۵ ۵۳ (دستی) – ۶۳ (اتوماتیک) ۴۷.۳ ۶۲.۹ (اتوماتیک) – ۵۵.۲ (دستی)

می توانید پیش از خرید خودرو و البته بررسی تمام رقبا قیمت روز را از نمایندگی های معتبر و مختلف جویا شوید و صرفا به قیمت های ارائه شده در این مطلب بسنده نکنید چرا که قیمت ها هر روز متفاوت بوده و این حدود قیمت ها را مشخص می کند.

برلیانس h330 خودروی تمام چینی در بازار ایران
برلیانس h330 خودروی تمام چینی در بازار ایران

مزایای خودرو  برلیانس h330

از جمله مزایای خودروی برلیانس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. طراحی ظاهری زیبا
  2. طراحی داخلی و بیرونی ترکیبی، برلیانس، بی ام و و مزدا ۳
  3. هاچبک شهری
تصویریا ز مراسم رونمایی خودروی چینی برلیانس h330
تصویریا ز مراسم رونمایی خودروی چینی برلیانس h330

معایب خودرو برلیانس h330

  1. استهلاک زیاد
  2. سواری نسبتا خشک
  3. کیفیت پایین جنس داخلی
  4. قیمت نسبتا بالا

از دیگر معایب این خودرو می توان به قیمت پایین در بازار دسته دوم آن اشاره کرد. از آن جا که بسیاری از افراد تمایل دارند بعد از مدتی خودروی خود را تغییر دهند، معمولا خریداران  برلیانس h330 برای فروش خودروی خود به عنوان دسته دوم، با افت شدید قیمت ها مواجه هستند به طوری که می توان گفت سرمایه عملا به باد می رود.

در رابطه با این خودرو، نظرات و البته تجربیات رانندگی خود را با ما در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *