آموزش دلیت اکانت تلگرام و موبوگرام در چند ثانیه به صورت مرحله به مرحله (تصویری)

آموزش دلیت اکانت تلگرام و موبوگرام در چند ثانیه به صورت مرحله به مرحله (تصویری)
  • 1397/3/11
  • زهرا معبودی
  • 0

بعد از ایجاد محدودیت هایی که برای تلگرام ارائه شده است، ممکن است که افرادی وجود داشته باشند که به طور کامل به پیام رسان های بومی کوچ کرده باشند و نخواهند دیگر سری به تلگرام بزنند. در چنین شرایطی، شایسته نیست که اکانت خود را رها کنند و اقدامات امنیتی لازم را انجام نده

دیلیت اکانت اینستاگرام

۲ روش برای حذف تلگرام وجود دارد

معمولا افراد به دو صورت از تلگرام خدا حافظی می کنند

۱- اکانت تلگرام یا موبوگرام خود را غیرفعال می کنند و از اپلیکیشن LOG OUT می شوند

۲- به طور کامل اکانت تلگرامی خود را حذف می کنند.

تفاوت این دو حالت در این است که در حالت اول، شما بعد از مدتی می توانید مجددا به تلگرام خود وارد شوید، شماره را وارد کنید و کد امنیتی را وارد نموده و به اطلاعات و کانال ها و چت ها و گروه هایی که در آن عضو بوده اید دسترسی پیدا کنید.

اما در حالت دوم، شما اکانت خود را با تمامی محتویات آن حذف می کنید و راهی برای دستیابی مجددا به آن نخواهید داشت.

 

چگونگی حذف موقت اکانت تلگرام یا موبوگرام

برای اینکه به طور موقت از تلگرام یا موبوگرام خداحافظی کنید کافی است، وارد اکانت خود شوید.

از میان آپشن هایی که معمولا از سمت چپ تلگرام قابل دسترسی هستند، گزینه settings را پیدا کنید و آن را کلیک کنید:

خروج از تلگرام

با کلیک بر گزینه settings آپشن های متعددی نمایش داده می شود که در انتها گزینه Log Out را مشاهده می کنید:

خروج از تلگرام

بدین صورت به طور کامل از تلگرام خارج می شوید. برای دسترسی مجدد به اکانت خود، لازم است که شماره ای که اکانت خود را بر پایه آن ساخته اید، وارد کنید و کد امنیتی دریافتی تان را به تلگرام معرفی کنید تا دوباره به اکانت تان دسترسی پیدا کنید.

 

آموزش حذف کامل موبوگرام و تلگرام در آیفون و اندروید

برای اینکه بتوانید اکانت تلگرام و یا موبوگرام خود را کاملا حذف کنید، نمی توانید از امکانات درون اپلیکیشن استفاده کنید. لازم است که ابتدا از طریق مرورگر چه در دسکتاپ و چه در موبایل، وارد یک آدرس شوید و اعلام آمادگی لازم برای حذف اکانت تلگرام خود نمایید.

برای این منظور روی این لینک کلیک کنید یا اینکه آدرس  https://my.telegram.org/auth?to=deactivate را در مرورگر خود بنویسید و اینتر را بزنید.

بعد از وارد شدن به این آدرس با صفحه ای مشابه عکس زیر مواجه می شوید:

حذف تلگرام

در قسمت مشخص شده لازم است که شماره موبایل خود را که اکانت تلگرام را بر اساس آن ساخته اید وارد کنید و روی دکمه next و آبی رنگ کلیک کنید.

بعد از این کار، یک کد به اپلیکیشن شما ارسال می شود. این کد برای تایید عملیات حذف حساب تلگرام ضروری است. پس یا آن را یادداشت کنید یا در حافظه موبایلی ذخیره کنید که آن را paste کنید.

حذف اکانت تلگرام

بعد که کد را یادداشت کردید، به همان صفحه ابتدایی مراجعه کنید که از طریق آن اولین گام برای حذف حساب موبوگرام یا تلگرام خود اقدام کردید. در این صفحه لازم است که کد امنیتی که به تلگرام شما ارسال شده  و آن را ذخیره کرده اید را وارد کنید:

حذف تلگرام

به اسکرین شات بالا دقت کنید، ابتدا شماره موبایل و در درجه دوم، کد تاییدی را باید وارد کنید و در نهایت sign in  کنید. ( روی دکمه آبی کلیک کنید )

در این مرحله تلگرام شما روا راهی یک صفحه خاص می کند که در آن سه آپشن وجود دارد و شما می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید:

  • API development tools
  • Deactivate account
  • Log out

حالا که قصد دارید که تلگرام را کامل حذف کنید، باید روی لینک Deactivate account کلیک کنید.

حذف اکانت تلگرام

بعد از کلیک کردن بر این آپشن، تلگرام به شما یک پیام هشداری نمایش می دهد مبنی بر اینکه، اگر Deactivate account را انتخاب کرده اید بعد از انجام عملیات، تمامی امکانات اکانت شما نظیر کانال ها، گروه ها، و چت ها و اطلاعات تان پاک می شوند و راه برگشتی به آن ها نخواهد بود. اگر به انتخاب خود اطمینان دارید، در کادر انتهای صفحه علت ترک کردن تلگرام را بنویسید تا این سرویس بتواند فید بک هایی را دریافت کند.

بعد از نوشتن این گزینه که البته کاملا اختیاری است، روی دکمه آبی رنگ done کلیک کنید.

حذف تلگرام

 

البته در همین صفحه لینک های دیگری وجود دارد که می توانید از طریق آن اقدامات دیگری روی تلگرام انجام دهید. مثلا شماره موبایل خود را تغییر دهید یا مواردی از این دست.

بعد از اینکه روی done کلیک کردید، تلگرام دوباره به شما صفحه ای را نمایش می دهد که در آن دو آپشن با رنگ های سبز و قرمز وجود دارد. در آپشن قرمز رنگ راه نهایی برای حذف تلگرام گنجانده شده است. Yes, delete my account را در صورتی کلیک کنید که مطمئن هستید که می خواهید تلگرام خود را حذف کنید:

حذف تلگرام

اگر از حذف تلگرام پشیمان شده اید روی گزینه سبز رنگ کلیک کنید.

اگر روی آپشن قرمز رنگ کلیک کنید، اکانت شما برای همیشه حذف خواهد شد. برای تایید این امر، تلگرام یک پیام به صورت زیر برایتان ارسال می کند:

Your account was successfully deleted from our system. Come back soon.

به این معنی که اکانت شما به طور کامل از سیستم پاک شده است. و در ادامه می خواهد که زودتر به تلگرام برگردید.

حذف موبوگرام

بدین صورت شما دیگر عضوی از تلگرام نخواهید بود و می توانید با خیال راحت، اپلیکیشن را از گوشی خود حذف کنید.

دقت کنید که هر نوع اپلیکیشنی که در کنار تلگرام مورد استفاده قرار می گیرد، نظیر موبوگرام، و غیره، به همین شیوه می توان آن را حذف کرد.

یک هشدار مهم وجود دارد و آن هم این که، حذف اکانت شما، اطلاعات شما را از گوشی دیگران پاک نمی کند. بدین معنی که اگر پیش از حذف تلگرام با دوستان خود چت کرده اید، و اطلاعاتی برای آن ها ارسال کرده اید، بعد از این که اکانت خود را حذف کردید، به عنوان یک فرد دلیت شده شناخته می شوید اما کماکان اطلاعات شما در همان بخش وجود دارد.

در صورتی که در این باره سوالی دارید، در بخش نظرات سوالات خود را بنویسید و تجربیات خود را از کارکردن با این اپلیکیشن پیام رسان فیلتر شده، برای ما بنویسید.

منبع

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *