آموزش دیلیت اکانت یا حذف دائمی اکانت اینستاگرام

آموزش دیلیت اکانت یا حذف دائمی اکانت اینستاگرام
  • 1397/2/26
  • زهرا معبودی
  • 0

شبکه اجتماعی اینستاگرام، برای بسیاری از افراد هیجان انگیز بوده و هست و این موجب شده که اغلب در هر خانواده حداقل یک نفر از آن ها عضو این شبکه باشند تا از حال و روز دوستان خود و احتمالا جمع فامیل خود خبر دار باشند. معمولا اعضای این شبکه، به دلایل مختلف به عضویت آن در می آیند.

افرادی به دلیل استفاده از ماهیت صرفا تصویری و هیجان انگیز آن عضو اینستاگرام می شوند تا به صورت کاملا تصویری از امکانات آن نظیر استوری، لایو و غیره استفاده کنند اما برخی دیگر هم از این شبکه به عنوان بخشی از تجارت خود استفاده می کنند.

به هر حال دلیل هایی وجود دارد که طبق یک آمار رسمی، در انتهای سال ۲۰۱۷، گزارش شد که این شبکه ماهانه ۸۰۰ میلیون کاربر فعال دارد. ( منبع ) این آمار در مقابل آمار سال ۲۰۱۶، حدود ۲۰۰ میلیون نفر افزایش یافته بود که نشان از این دارد که این شبکه اجتماعی واقعا موفق عمل کرده است.

با این وجود هستند افرادی که بعد از مدتی از فعالیت در این شبکه تصمیم می گیرند که قید اینستاگرام را بزنند فعالیت خود را روی این شبکه متوقف کنند. تنها چیزی که در این شرایط به ذهن می آید این است که، اکانت را از دسترسی خارج کنند.

برای از دسترس خارج کردن اکانت اینستاگرام دو پیشنهاد داریم که می توانید به تناسب نیاز خود یکی از آن ها را انتخاب کنید

  1. غیرفعال کردن موقت اکانت اینستاگرام
  2. حذف دائمی اکانت اینستاگرام

این دو راهی است که اینستاگرام پیش پای شما می گذارد تا بتوانید از دست اکانت خود خلاص شوید.

غیرفعال کردن موقت اینستاگرام

در این بخش به شما نکاتی در مورد غیرفعال کردن موقت اکانت اینستاگرام تان یاد آور می شوم که قبل از این کار و البته حذف دائمی اینستاگرام لازم است آن را بدانید

غیرفعال کردن موقت اینستاگرام یعنی چی؟

همانطور که از نام این گزینه مشخص است، شما به طور موقت نه به صورت همیشگی، تصمیم میگیرید اکانت خود را از دسترس دیگران خارج کنید. بدین صورت، شما می توانید با خیال راحت، تنها با فشردن یک دکمه این کار را کنید.

مزایای غیرفعال کردن موقت اینستاگرام

مزیت هایی که برای غیرفعال کردن موقتی اینستاگرام برشمرده اند به تناسب شرایط افراد، متفاوت است اما من درا ین باره تجربیات خوبی دارم.

۱- غیرفعال کردن موقت اینستاگرام برای مدیریت پیج

گاهی از اوقات افراد می خواهند صفحات خود را سر و سامان دهند و عکس ها و محتویاتی که روی شبکه خود قرار داده اند را پاک کنند یا آن را مدیریت کنند. بهترین کار در چنین شرایطی برای وقتی که می خواهید کاربران و فالور های تان در جریان لحظه ای پیج قرار نداشته باشند این است که اینستاگرام خود را موقتا غیرفعال کنید.

۲- غیرفعال کردن موقت اینستاگرام و فرصت فکر کردن به هدف کاری خود

معمولا گاهی به این فکر می کنیم که آیا واقعا به یک پیج اینستاگرام نیاز داریم یا نه! در چنین شرایطی اگر بخواهید فورا اکانت خود را دلیت کنید، عاقلانه نیست شاید بعدا پشیمان شوید اما اگر بخواهید آن را موقتا غیرفعال و غیر دسترس قرار دهید، فرصت مناسبی دارید تا فکر کنید و هدف خود را از داشتن صفحه تان مشخص کنید.

۳- بازگشت صفحه بعد از غیرفعال سازی موقت اینستاگرام

یکی از مزیت هایی که غیرفعال سازی موقت اینستاگرام دارد، این است که می توانید دوباره آن را احیا کنید. این موضوع در حذف اکانت اینستاگرام صدق نمی کند.

حذف دائمی اکانت اینستاگرام

معمولا وقتی افراد تصمیم می گیرند که از اینستاگرام خداحافظی کنند یا صفحه کنونی خود را ببندند به طوری که دیگر وارد آن نشوند، اقدام به حذف همیشگی اینستاگرام می کنند.

با این کار،

۱- هیچ کس نمی تواند صفحه ای با نام کاربری شما بسازد! حتی خودتان

۲- امکان بازگرداندن صفحه وجود ندارد.

۳- امنیت نام کاربری تان حفظ می شود و کسی به صورت فیک صفحه شما را مجددا نمی سازد

خب با وجود این نکته ها به شما یاد می دهیم که چگونه اکانت خود را حذف و یا موقتا غیرفعال کنید.

روش غیرفعال کردن موقتی اینستاگرام

برای این کار، فرقی نمی کند که شما از کاربران اندرویدی یا ios ای اینستاگرام باشید چرا که باید با نسخه مرورگر این کار را انجام دهید. برای اینکه کارتان را راحت تر انجام دهید، علاوه بر آدرس دهی من، لینک های مستقیم ورود شما را به صفحات مورد نظر ارائه خواهم کرد.

ابتدا وارد وب سایت اینستاگرام شوید

برای اینکه اکانت خود را غیرفعال کنید، ان هم به طور موقت، نمی توانید از طریق اپلیکیشن موبایلی خود این کار را کنید. پس با یوزر و پسوردی که از این شکبه ایجاد کرده اید، وارد سایت  instagram.com شوید.

بعد از ورود به این صفحه، لازم است که، روی شکلک آدمک مانند   که در صفحه تان وجود دارد، کلیک کنید:

حذف کامل اکانت اینستاگرام

وقتی که روی شکلک آدمک کلیک کنید، به گزینه edit profile در صفحه دسترسی خواهید داشت که لازم است روی آن کلیک کنید. با کلیک بر این گزینه، می توانید چند آپشن و منو در سمت چپ پنجره ببینید. بعد از این، در سمت راست و وسط صفحه امکان ویرایش پروفایل برای تان فراهم است. کافی است کمی به پایین اسکرول کنید تا به  Temporarily disable my account برسید.

غیرفعال کردن موقت اینستاگرام

این لینک آبی رنگ اولین مرحله برای غیرفعال سازی موقتی اینستاگرام شماست. خب روی آن کلیک کنید تا وارد صفحه بعد شوید

غیرفعال کردن موقت اینستاگرام

در این صفحه علت غیرفعال سازی را مشخص می کنید و در نهایت رمز عبور خود را وارد می کنید تا بتوانید به راحتی اکانت را از دسترس خارج کنید. در نهایت وقتی تصمیم تان قطعی شد روی دکمه آبی رنگ  Temporarily Disable Account کلیک کنید تا در کمتر از چند ثانیه اکانت غیرفعال شود.

نکته: اگر پسوردتان را فراموش کرده اید از همین جا می توانید پسورد تان را بدست آورید ( باید روی forget password کلیک کنید ).

آموزش حذف کامل اینستاگرام

اگر می خواهید اکانت خود را حذف کنید طوری که حتی خودتان هم نتوانید نمونه آن را بسازید، کافی است این روش را دنبال کنید.

همچون روش غیرفعال کردن موقت، باید وارد صفحه اینستاگرام خود در مرورگر شوید.

برای راحتی بهتر، روی این لینک کلیک کنید تا وارد صفحه مخصوص حذف اکانت اینستاگرام بشوید.

وقتی که وارد این صفه شوید، صفحه ای مطابق اسکرین شات زیر برایتان باز خواهد شد:

آموزش حذف کامل اینستاگرام 

در اینجا نیز باید دو آپشن را پر کنید.

در ابتدا در بخش Why are you deleting your account? دلیل حذف کردن اکانت خود را انتخاب کنید. این کار راحت است چرا که می توانید به راحتی از منوی کشویی باز شونده استفاده کنید و موردی که به دلیل شما نزدیک تر است را انتخاب کنید.

در نهایت در بخش بعدی پسورد خود را وارد کنید و وقتی که صد در صد اطمینان دارید که صفحه تان باید حذف شود، روی دکمه قرمز رنگ و پایینی که عنوان Permanently delete my account دارد کلیک کنید.

بدین صورت صفحه شما از دسترس خارج می شود و راه بازگشتی به آن نیست.

نکته: این دو شیوه خشن ترین راه حل برای ماندن در اینستاگرام با هویت و هدف کنونی تان است. اما نکته بعدی این است که گاهی شما دوست دارید در اینستاگرام فعال باشید اما پست های تان را کسی نبیند. در چنین حالتی می توانید دو کار کنید

  1. اولین کار این است که، در مورد پست هایتان حالت private را تغییر دهید
  2. دومین کار هم بلوک کردن افرادی است که می خواهید صفحه تان را نبینند.

البته که راه دوم در صورتی که افراد مورد نظر زیاد باشند چندان عاقلانه نیست و همان بهتر که صفحه را غیرفعال کنید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *