معرفی گوشی جدید LG G7 ThinQ

معرفی گوشی جدید LG G7 ThinQ
  • 1397/2/15
  • زهرا معبودی
  • 0

تقریبا سه روز پیش بود که ال جی، گوشی جدید خود موسوم به  LG G7 ThinQ   را معرفی کرد. علاقمندان به برند ال جی، قطعا به این خبر واکنش نشان داده اند اما در این مقاله من تلاش دارم که به بررسی ویژگی های این گوشی بپردازم تا مشخص کنم که این گوشی در چه رده ای قرار دارد و آیا قصد دارد پرچم دار ال جی باشد یا نه؟

گوشی جدید LG G7 ThinQ در اولین نگاه

گویا آی تی: اولین چیزی که با مطالعه ویژگی های این گوشی به چشمم افتاد و البته به ذهنم خطور کرد عدد ۶ بود! عدد ۶ در دو تا از مشخصه های مهم این گوشی دخیل است.

اول نمایشگر، که نشان از این دارد که  گوشی جدید LG G7 ThinQ   دارای نمایشگر ۶٫۱ اینچی است و اما مشخصه بعدی دوربین اصلی گوشی است که یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی است.

بررسی مشخصه های طراحی در  گوشی جدید LG G7 ThinQ

گوشی یاد شده در رده اسمارت فون های اندرویدی ال جی طبقه بندی شده که البته خبری از نسخه اندروید آن در دست نیست. اما احتمال دارد که این گوشی با اندروید ۸ ارائه شود.

این گوشی جدید ال جی در رده گوشی های بلند قامت طبقه بندی کرده اند اما اندازه آن را به صورت ۱۵۳٫۲ در ۷۱٫۹ در ۷٫۹ میلی متر دقیقا گزارش داده اند.

از نظر وزنی نیز می توان گفت که این گوشی تمام شرایط برای احراز اندازه وزن حفظ کرده و وزن آن از متوسط گوشی های هم رده اش، تنها ۱ گرم سنگین تر است و به میزان ۱۶۲ گرم گزارش شده است.

چیزی که در مشخصه طراحی این گوشی نظر من را به خود جلب کرد ساختار بدنه ی این گوشی است که از جنس آلومینیم و شیشه طراحی و ساخت یافته و موجب شده که یک گوشی فوق العاده از نظر استحکام و ظاهر باشد. هر چند اولین برندی که این نوع بدنه را ارائه داد سامسونگ بود اما ال جی  هم از آن استقبال کرده و گوشی های شکیل و با دوامی ساخته که این گوشی نیز از جمله همان دسته اسمارت فون هاست.

مقاومت گوشی علاوه بر مقاومت ساختاری، از جهات دیگری نیز مورد مقایسه قرار گرفته و در گزارش معرفی آن گفته شده که گوشی جدید LG G7 ThinQ دارای قابلیت های ضد آب، ضد گرد و غبار، و ضد شوک و ضربه است و در مقابل تغییرات دمایی نیز مقاوم است. دو ویژگی مقاومت در برابر شوک و ضربه، دو گزینه ای است که من به تازگی در میان لیست اسمارت فون ها دیده ام.

گوشی جدید LG G7 ThinQ دارای دو گواهی اختصاصی است

گواهی و تاییدیه IP 68 که معمولا برای اغلب گوشی ها ارائه می شود و میزان مقاومت گوشی را با آن ذکر می کنند. البته رقم جلوی ip نشان گر میزان مقاومت گوشی است.

و اما یک گواهی نامه جدید به نام MIL-STD-810  برای اولین بار این گوشی  دارا بودن این گواهی نامه را متذکر شده است. این گواهی در واقع نوعی گواهی نظامی و تست نظامی است که مجال صحبت در مورد آن نیست.

رنگ بندی های این گوشی به صورت مشکی، خاکستری، قرمز و آبی گزارش شده است. نظرتان در مورد این رنگ بندی چیست؟

بررسی مشخصه های نمایشگر در  گوشی جدید LG G7 ThinQ

از نظر نمایشگر این گوشی حرف هایی برای گفتن دارد. معمولا گوشی هایی که در این رده ارائه شده اند در محدوده ی ۶ اینچ قرار دارند، که ۶٫۱ اینچ برای این گوشی ارائه شده است. از دیگر ویژگی های مهم گوشی های هوشمند می توان به میزان رزولوشن یا وضوح گوشی اشاره کرد که رقمی که برای این گوشی ال جی ارائه شده عالی است.

رقم گزارش شده ۱۴۴۰ در ۳۱۲۰ پیکسل است و میزانی فوق العاده است که به کمک آن رنگ ها دقیق تر و به صورت طبیعی تر ارائه می شوند. با توجه به اندازه نمایشگر و میزان رزولوشن می توان گفت که تراکم پیکسلی این گوشی به قدر ۵۶۳  پیکسل بر اینچ است که رقمی بسیار عالی است.

گوشی جدید ال جی تحت تکنولوژی IPS LCD ساخته شده و این یعنی نمایشگری فوق العاده در اختیار شماست تا از هر چه می بینید لذت ببرید.

۴ ویژگی مهم دیگر در این نمایشگر به صورت پشتیبانی از ویدئو HDR، شیشه مقاوم در برابر خراش (Corning Gorilla Glass 5)، حسگر نور محیطی، سنسور مجاورت گزارش شده که در تمام گوشی های رده بالای امروزی موجودند.

بررسی مشخصه های دوربین در  گوشی جدید LG G7 ThinQ

دوربین یکی از مشخصه های مهمی است که در گوشی های هوشمند بسیار مورد اهمیت قرار دارد چرا که امیدواریم بتوانیم مهم ترین و لذت بخش ترین صحنه های زندگی مان را با آن ها شکار کنیم.

برای این موضوع، گوشی جدید ال جی موسوم به جی ۷، دارای دو دوربین است که تقریبا در رده معمولی نسبت به اسمارت فون های جدید قرار دارند. دوربین عقب یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی است که از فلش ساده led برخوردار است و دوربین جلو نیز یک سلفی گیر ۸ مگاپیکسلی است. راستی به نظر شما چرا در گوشی های جدید خبری از فلش دو گانه ال ای دی نیست؟

بررسی مشخصه های سخت افزاری در  گوشی جدید LG G7 ThinQ

در بخش سخت افزاری به دو مشخصه مهم از این گوشی می پردازیم. اول پردازنده ها و بعد هم باتری!

و اما در مورد پردازنده، گوشی جدید ال جی دارای چیپ پردازنده Qualcomm Snapdragon 845 SDM845 است که از یک پردازنده ۸ هسته ای، با فرکانس پردازشی ۲۸۰۰ MHz پشتیبانی می کند. دقت کنید که این پردازنده تحت سیستم و ساختار ۶۴ بیتی فعالیت می کند.

کیفیت پردازنده مرکزی این گوشی عالی است و از بهترین نمونه های ممکن استفاده شده است اما پردازنده گرافیکی نیز Adreno 630 نام دارد که معمولا در گوشی های هوشمند از آن استفاده شده است.

از نظر میزان فضای رم هم، این گوشی حافظه ۴ گیگابایتی دارد که در نمونه های مشابه رقم بسیار خوبی است. از طرفی فضای داخلی گوشی ۶۴ گیگابایت است و می توانید به کمک اسلات های حافظه ای، ان را تا ۲ هزار گیگابایت یا ۲ ترابایت افزایش دهید.

اما این گوشی دارای یک باتری با ظرفیت ۳۰۰۰  میلی آمپر بر ساعت است که رقم بسیار خوبی است اما در عمل هنوز وضعیت آن گزارش نشده است.

این باتری به صورت داخلی بکارگرفته شده که مزیت ها و معایب خود را دارد.

دیگر مشخصه های گوشی

از دیگر مشخصات گوشی می توان به پشتیبانی از رادیو اف ام اشاره داشت. از طرفی، این گوشی دارای دو اسپیکر جداگانه است و خروجی صدا نیز به صورت جداگانه در آن تعبیه شده است.

نوع سیم کارت مورد استفاده در گوشی از نوع نانو سیم می باشد. تکنولوژی بکار گرفته شده برای اتصالات بلوتوثی در این گوشی نیز از نوع آخرین تکنولوژی است و با ورژن بلوتوث ۵ همراه است.

علاقمندان به این گوشی که تقریبا می توان گفت یک گوشی بالا رده است می توانند هنگام خرید با کمی هزینه اضافی، ورژن قوی تر آن از نظر میزان حافظه رم را خریداری کنند. ورژن قوی تر داری یک رم ۶ گیگابایتی و با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی ارائه می شود.

گوشی جدید ال جی در ورژن قوی تر به صورت  LG G7+ ThinQ شناخته می شود.

گوشی LG G7+ ThinQ و LG G7  ThinQ از جمله گوشی هایی هستند که قرار است به رقابت با پرچم دارهای کنونی ال جی، سامسونگ، و دیگر برند های مطرح بپردازند.

در باره تاریخ انتشتار این گوشی در بازار هنوز خبری در دست نیست. در این باره و محصولات قبلی ال جی چه نظری دارید؟ تجربه استفاده خود از این گوشی ها را در بخش نظرات بنویسید و این مطلب را روی فیس بوک و دیگر شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *