معرفی ویژگی های گوشی Sony Xperia XZ2 Premium

معرفی ویژگی های گوشی Sony Xperia XZ2 Premium
  • 1397/1/28
  • زهرا معبودی
  • 0

سونی که تقریبا سال گذشته چندان که باید پر کار نبود، امروز به معرفی گوشی هوشمندی پرداخته که Sony Xperia XZ2 Premium نام دارد. ایکس زد ۲ پرمیوم سونی قرار است در یکی از روزهای، سه ماهه سوم امسال، وارد بازار شود و هم اکنون در مرحله معرفی قرار دارد.

مشخصه های طراحی Sony Xperia XZ2 Premium

گویا آی تی: Sony Xperia XZ2 Premium را در رده اسمارت فون های اندرویدی و محصول سونی رده بندی کرده اند به طوری که به محض خرید آن یک گوشی مبتنی بر اندروید ۸ خواهید داشت.

اگر دوست دارید بدانید قد و قامت این گوشی چقدر است خوب است بدانید که اندازه ابعاد این گوشی به صورت ۱۵۸ x 80 x 11.9 mm میلی متر، ارائه شده که گویای این است که یک گوشی بلند قامت خواهید داشت. به دلیل اینکه ضخامت گوشی هشتاد میلی متر است، و کمتراز ۷۰ نیست، نمی توان آن را در رده گوشی های باریک قلمداد کرد.

Sony Xperia XZ2 Premium

این گوشی از نظر وزنی نیز حدود ۲۳۰ گرم هست و این موجب شده که کمی سنگین وزن تر از اسمارت فون های هم رده اش باشد.

برای زیبایی و استحکام بیشتر، جنس بدنه این محصول از آلومینیم و شیشه تشکیل شده که بسیار زیبا است. از جمله ویژگی های این گوشی می توان به ضد آب و گردو غبار بودن آن اشاره کرد که تحت گواهی نامه IP 68 ارائه شده است. هر چقدر عدد گفته شده در گواهی یاد شده بیشتر باشد گوشی در مقابل موارد یاد شده قوی تر خواهد بود.

از جمله رنگ های در نظر گرفته شده برای این گوشی نقره ای و مشکی است.

مشخصه های نمایشگر گوشی Sony Xperia XZ2 Premium

گوشی یاد شده دارای نمایشگر ۵٫۸ اینچی است. معمولا گوشی های روز دنیا را در اندازه های ۶ اینچ طراحی کرده اند. با توجه به اینکه این گوشی دارای نمایشگر بزرگ است، باز هم رزولوشن عالی دارد که به اندازه ۲۱۶۰ در ۳۸۴۰ پیکسل می باشد. با این حال، تراکم پیکسلی نمایشگر این گوشی ۷۶۰  پیکسل بر اینچ شده که رقمی بسیار عالی است. هر چه تراکم پیکسلی بیشتر باشد دقت رنگ بیشتر بوده و واقعیت رنگ ها نیز بیشتر مشهود است.

Sony Xperia XZ2 Premium

تکنولوژی بکار رفته در طراحی نمایشگر IPS LCD می باشد که معمولا سونی گوشی های خود را تحت این تکنولوژی، طراحی می نماید.

از دیگر ویژگی ها برای این بخش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. پشتیبانی از تکنولوژی ویدیویی HDR
  2. نمایشگر مقاوم در مقابل خش
  3. سنسور نورانی
  4. سنسور مجاورتی

مشخصه های دوربین گوشی Sony Xperia XZ2 Premium

از ویژگی های فوق العاده این گوشی دوربین های آن است. البته فرقی ندارد که بخواهیم در مورد کدام دوربین اول صحبت کنیم چرا که هر دو دوربین سلفی گیر و اصلی، حرف ها برای گفتن دارند.

Sony Xperia XZ2 Premium

اولین ویژگی که معمولا ما به آن توجه داریم، کیفیت دوربین هاست. در مورد این گوشی دوربین اصلی، ۱۹ مگاپیکسل و دوربین سلفی گیر، ۱۳ مگاپیکسل است که واقعا عالی است و در نمونه خود کم نظیر است.

دوربین اصلی دارای یک فلش ال ای دی است. دوربین اصلی حاوی دوربین دو گانه جداگانه ۱۲ و ۱۶ مگاپیکسلی است. همچنین دوربین دارای ویژگی های فوق العاده ای است که تجربه یک تصویر برداری جذاب و بیاد ماندنی را برایتان ارائه خواهد داد.

مشخصه های سخت افزاری گوشی Sony Xperia XZ2 Premium

سخت افزار این گوشی، همچون سایر اجزای این گوشی، زبانزد است. این گوشی دارای چیپ پردازنده Qualcomm Snapdragon 845 SDM845 است که از یک پردازنده هشت هسته ای، قدرتمند با فرکانس پردازشی، ۲۸۰۰ مگاهرتز، بهره مند است.

Sony Xperia XZ2 Premium

پردازش گر گرافیکی این گوشی Adreno 630 است که برای اغلب افرادی که به پردازنده توجه می کنند آشناست. میزان فضای رم این گوشی ۶ گیگابایت است که فوق العاده است. همچنین این گوشی دارای فضای داخلی ۶۴ گیگابایت است که می توانید به منظور افزایش فضا به کمک اسلات حافظه ای آن را تا ۴۰۰ گیگابایت ارتقا دهید.

باتری این گوشی، با ظرفیت ۳۵۴۰ میلی آمپر در ساعت معرفی شده که رقم مناسبی برای کاربری طولانی است. باتری به صورت داخلی ارائه شده و از نوع Qi می باشد.

Sony Xperia XZ2 Premium

از نظر اسپیکر این گوشی دارای دو اسپیکر است که به شما کمک می کند صدا را خیلی واضح بشنوید.

سیم کارتی که می بایست برای برقراری تماس در این گوشی از آن استفاده کنید، از نوع نانو سیم است. گوشی جدید سونی از قابلیت بلوتوث هم برخوردار است که از اخرین تکنولوژی بلوتوث ۵٫۱ بهره مند است.

برای این گوشی نمونه دیگری ارائه نشده و با توجه به ویژگی های بالا می توان حدث زد که سونی این بار یک گوشی رده بالا تولید کرده و قصد رقابت با سر دم دار های روز دارد.

در این باره می توان به بررسی هایی که بعدا ارائه می شود توجه کنید.

Sony Xperia XZ2 Premium

اگر به دنبال قیمت هستید هم باید بدانید که هنوز قیمت خاصی برای این گوشی ارائه نشده اما می توان حدث زد که کمتر از ۵۰۰ دلار برای آن قیمت در نظر گرفته نشود.

در این باره نظرتان را بنویسید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *