۵ روش برای حل مشکل باز نشدن مرورگر گوگل کروم

۵ روش برای حل مشکل باز نشدن مرورگر گوگل کروم
  • 1396/11/9
  • زهرا معبودی
  • 4

معمولا بعد از مدتی طولانی با کار کردن با هر مرورگری و به طور تجربی تر مرورگر گوگل کروم، متوجه می شویم که مرورگر از حالت طبیعی خود خارج شده و نمی توانیم چنان که باید با آن راحت کار کنیم تا اینکه یک بار که قصد باز کردن آن را داریم با ارور و خطا مواجه می شویم. برای حل این مشکل ممکن است چند کار انجام دهید که از جمله این ها می توان به باز و بسته کردن چند باره مرورگر، ویروس یابی سیستم، ریست کردن مرورگر و حتی حذف و نصب اشاره کرد. 

گویا آی تی: ممکن است پس از هر بار انجام دادن یکی از کارهای یاد شده مشکل حل شود، و مرورگر به حالت اولیه برگردد اما اگر تلاش شما نتیجه نداد، باید روش های دیگری را تست کنید که گویا ای تی به شما یاد می دهد.

در صورتی که روش های بالا جواب نداد، معلوم می شود که مرورگر توسط برخی اپلیکیشن ها از هستی ساقط شده است! این را در صفحه پشتیبانی گوگل کروم خوانده ام و دانسته ام که علت این اتفاق می تواند نصب بودن برخی اپ ها مثل موارد زیر باشد:

  1. Spyware Doctor
  2. Comodo Firewall
  3. McAfee Enterprise

دقت کنید که اگر موارد یاد شده را عامل مشکل خود می دانید این اپ ها را حذف و یا تنظیمات آن ها را غیرفعال کنید تا مرورگر به حالت اولیه خود برگردد.

google-chrome-wont-open-error-fix

بعد از این مرحله، کافی است دو کار انجام دهید:

کار اول: تمامی پردازش ها را منفعل کنید

این کاری است که تا حدی می تواند مشکل باز نشد مرورگر را حل کند. این روش را انجام دهید و سلامت مرورگر را چک کنید. در صورتی که مشکل حل نشد به گام دوم بروید.

برای مرحله اول ابتدا به  Task Manager مرورگر بروید و تمامی پردازش ها را تمام کنید.

بعد از این که این تنظیمات به طور کامل روی سیستم پیاده شد، دوباره مرورگر را باز و بسته کنید و دقت کنید که وضعیت به چه صورت است. به احتمال زیاد باید مرورگر به خوبی کار کند اگر این گونه بود که عالی است در غیر اینصورت لازم است که سیستم را خاموش کنید یا ریستارت کنید و دوباره وضعیت مرورگر را چک کنید.

اگر سیستم شما چند کاربره است، می توانید از طریق یوزر دیگر وارد شوید و مرورگر را چک کنید.

کار دوم: روش نهایی و تضمینی برای اکثر مرورگر ها

اگر روش های یاد شده مشکل شما را حل نکرد، قبل از اینکه مرورگر را ریست کامل کنید یا اینکه مرورگر را حذف و دوباره نصب کنید این روش را هم دنبال کنید:

ابتدا به سراغ شورت کات مرورگر گوگل کروم بروید و روی آن راست کلیک کنید و بعد به دنبال گزینه  Open File Location. باشید و روی آن کلیک کنید. البته می توانید به مسیر  Computer > C:Program Files (x86)GoogleChromeApplication  هم بروید.

به طور جایگزین مسیر C:Program FilesGoogleChromeApplication نیز پیشنهاد می شود. البته باید بدانید سیستم شما ۳۲ یا ۶۴ بیتی است و با توجه به این رقم، از یکی از دو مسیر یاد شده استفاده کنید. (مسیر دوم برای سیستم های ۳۲ بیتی است )

گاهی مسیر  C:Users<USER>AppDataLocalGoogleChromeApplication نیز مشکل را حل می کند و شما را به محل فولدر مرورگر هدایت می کند.

می توانید حالا با قرار گرفتن در این مسیر، یک شورت کد جدید ایجاد کنید. برای این کار روی آن راست کلیک کنید و گزینه  send to desktop را انتخاب کنید.

بعد از این، روی شورت کات جدید راست کلیک کنید و عبارت Properties. را انتخاب کنید.

در صفحه باز شده به تب Security بروید و در آن جا روی گزینه  Advanced کلیک کنید:

 Advanced

با انجام این کار پنجره جدیدی باز می شود که Advanced Security Settings نام دارد. در این بخش مطابق عکس زیر در سمت بالا آپشنی به نام Change قرار دارد. کافی است روی آن کلیک کنید 

Change

با زدن این گزینه یک صفحه جدید باز می شود. صفحه Select User or Group, برای ادامه تنظیمات مد نظر ماست. در این جا مطابق عکس بخشی به نام  USER NAME وجود دارد که در سمت راست قرار دارد. اگر روی این گزینه کلیک کنید، نام در سمت و پنجره چپ قرار می گیرد ( طبق عکس نام سیستم من My Lappy است ) وقتی که روی Check Names کلیک می کنید به آپشنی به نام COMPUTER NAME/USER NAME  تبدیل می شود. بعد از این باید روی ok کلیک کنید.

 SANDEEP/MY LAPPY

بعد از انجام این تنظیمات به  Effective Access  بروید. این بخش به عنوان تبی در بخش  Advanced Security Settings قرار دارد. در این بخش Select a User را انتخاب کنید. 

Select a User

بعد از زدن Select a user پنجره ای مطابق پنجره گام قبل تر باز می شود:

 USER

در اینجا لازم است دوباره  USER را تایپ کنید و بعد دوباره روی دکمه مشخص شده سمت چپ با عنوان Check Names دوباره کلیک کنید. 

بعد روی ok کلیک کنید و در پنجره تنظیمات امنیتی پیشرفته نیز روی دکمه   Apply / OK  کلیک کنید.

بعد  Apply / OK را در شورت کات کروم دوباره کلیک کنید. 

حالا روی شورت کات جدید کلیک کنید. اگر کروم باز شد، شورت کات قبلی را پاک کنید و بقیه کارهای خود را از طریق شورت کات جدید انجام دهید.

شاید لازم باشد یکی دوبار سیستم خود را ریستارت کنید و مرورگر را باز و بسته کنید.

روش سوم: یک روش جدید گزارش شده توسط کاربران

بسیاری از کاربران ادعا کرده اند که روش های انجام شده در دو گام قبل این مشکل را برای ان ها حل نکرده و لاجرم دست به دامان تنظیمات سیستمی شده اند.

کار سوم: کپی کردن فولدرهای ورژن های آپدیت شده

معمولا مرورگر گوگل کروم بدون سر و صدا بروز رسانی می شود و تمامی اطلاعات هر ورژن را در فولدرهای جداگانه نگهداری می کند. مثلا در زیر تصویری از فولدرهای حاوی بروز رسانی ها را مشاهده می کنید :

ورژن های بروز رسانی شده مرورگر گوگل کروم

برای تنظیمات از طریق این دو فایل، هر دو را باز کنید و ببینید کدام یک فایل های کمتری دارد. اگر فولدر قدیمی تر فایل های کمتری دارد آن را باز کنید و فولدرهای ورژن جدیدتر را داخل آن بریزید.

حالا دوباره مرورگر را تست کنید و ببینید کار می کند یا نه!

کار چهارم : فایل Chrome.dll را حذف کنید

Chrome.dll آخرین راه حل شما قبل از ریست کردن مرورگر گوگل کروم است. بدون اینکه نیاز باشد در مورد آن بدانید، با اطمینان کامل طبق دستورالعمل گویا آی تی آن را حذف کنید. برای این کار به فولدر مرورگر بروید و از مسیر  C:Program Files (x86)GoogleChromeApplication این وضعیت را دنبال کنید ( با توجه به مسیرهایی که ابتدای مقاله آورده شد ) و بعد فایل chrome.dll را انتخاب کنید. اگر این فایل را حذف کنید تمامی تنظیمات قبلی و جدید روی مرورگر را پاک می کند و آن را به وضعیتی می برد که مرورگر به خوبی کار می کرد.

chrome.dll

اگر این مشکل برای شما حل نشد، می توانید مرورگر را حذف و دوباره آن را نصب کنید اما پیش از این کار، روش ریست کردن بدون نیاز به حذف و نصب را از گویا آی تی بخوانید و این کار را روی مرورگر انجام دهید.

اگر باز هم مرورگر به لجبازی خود ادامه می دهد، کافی است آن را از نصب خارج و دوباره آن را دانلود و نصب کنید!

نظر شما در رابطه با این آموزش چیست؟ در این باره چه تجربیاتی دارید؟ دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 4 دیدگاه
  1. آقا دمتون گرم. فقط با یکی از روشهای مقاله شما گوگل ام برگشت. جون به سر شدم بس که سر و کله زدم و نشد. گوگل ام بالا اومد از اعماق قلبم دعاتون میکردم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *