چگونه خطای available memory less than 15MB را در بازی Counter Strike برطرف کنیم؟

چگونه خطای available memory less than 15MB را در بازی Counter Strike برطرف کنیم؟
  • 1396/11/7
  • رقیه کُرد
  • 4

اکثر کاربران از طرفداران سرسخت بازی های تیر اندازی اول شخص هستند، خصوصا اگر بتوان آن را آنلاین هم انجام داد. زمانی که صحبت از بازی های تیراندازی اول شخص می شود بدون شک کانتر استرایک یکی از گزینه های ابتدایی لیست خواهد بود. بروز خطاهای سیستمی تجربه بازی با کانتر استرایک را مختل می کنند و به همین خاطر باید در اولین فرصت آنها را برطرف کرد. به همین خاطر تصمیم گرفتیم جزئیات خطای Available memory less than 15MB که برای این بازی رخ می دهد را بررسی و راهکاری برای برطرف کردن آن در ویندوز ۱۰ یا نگارش های قدیمی تر ویندوز ارائه دهیم.

در اکثر موارد این خطا ناشی از کم بودن ظرفیت حافظه RAM نیست. حتی در صورت مجهز بودن سیستم به حافظه RAM بسیار بالا باز هم ممکن است شاهد بروز خطای Available memory less than 15MB باشید. در حقیقت این خطا حاکی از وجود ناسازگاری میان پلتفرم ویندوز و نرم افزار Counter Strike است.

از این رو در پروسه حل مشکل باید فکری برای رفع این ناسازگاری کنیم. و این کار با توجه به شرایط متفاوت به شیوه های مختلفی انجام می شود؛ به همین خاطر است که سعی کرده ایم رایج ترین راهکارهای موجود برای حل خطای Available memory less than 15MB در بازی کانتر استرایک را بررسی کنیم.

راهکارهایی که بررسی خواهند شد:

  • به کارگیری حالت سازگاری پیش فرض ویندوز
  • حصول اطمینان از استفاده از جدیدترین نگارش کانتر استرایک
  • بررسی برای به روزرسانی سیستم
  • بررسی برای وجود راه اندازهای قدیمی
  • نصب مجدد کانتر استرایک

 

راهکار اول:‌ به کارگیری حالت سازگاری پیش فرض ویندوز

اگر به خاطر خطای Available memory less than 15MB قادر به اجرای بازی کانتر استرایک نیستید، ممکن است با فعال کردن حالت سازگاری ویندوز بتوان مشکل را رفع کرد:

۱- به محل نصب بازی کانتر استرایک و مشخصا پوشه ای که فایل اجرایی بازی (یا میانبر) در آن قرار گرفته مراجعه نمایید.

۲- روی آیکن بازی کلیک راست کنید.

۳- از منوی ظاهر شده گزینه آخر یعنی Properties را بزنید.

۴- به برگه Compatibility بروید.

۵- گزینه Run this program in Compatibility mode for را فعال کنید.

۶- از لیست کشویی سیستم عامل Windows XP SP2 را انتخاب نمایید.

۷- تغییرات را ذخیره و سیستم را از نو راه اندازی کنید.

۸- حال بازی باید بدون هیچ مشکلی اجرا شود.

راهکار دوم: حصول اطمینان از استفاده از جدیدترین نگارش کانتر استرایک

اگر نسخه کانتر شما قدیمی شده یا برخی از وصله های آن به درستی به روزرسانی نشده باشند، ممکن است شاهد بروز خطای Available memory less than 15MB باشید. در این صورت یکی از راهکارها دانلود جدیدترین فایل های ارائه شده برای بازی و جایگزینی آنها با فایل های ذخیره شده روی کامپیوتر است (برای مثال بسیاری از کاربران گزارش داده اند که فایل های قرار گرفته در آدرس depositfiles.com/files/7165571 حتما باید جایگزین فایل اصلی hw.dll در پوشه محل نصب کانتر استرایک شوند).

اگر آدرس خاصی برای دانلود وصله های نگارش کانتر استرایک نصب نشده سراغ ندارید بهتر است بازی را مجددا روی سیستم نصب کنید؛ قبل از این کار بهتر است از فایل های ذخیره بازی، پشتیبان تهیه کنید. البته در زمان نصب مجدد بازی اطمینان حاصل کنید که فایل اجرایی سازگار با سیستم عامل خود را دانلود (یا نصب) نمایید.

راهکار سوم: بررسی برای به روزرسانی سیستم

اگر چه احتمال آن بعید است اما ممکن است دریافت یک به روزرسانی سیستمی، مشکل Available memory less than 15MB را به طور خودکار حل کند. برای بررسی ارائه جدیدترین به روزرسانی های ویندوز و دریافت آنها به این ترتیب عمل کنید:

۱- برای باز شدن پنجره تنظیمات ویندوز ۱۰ کلیدهای Win+I را فشار دهید.

۲- بعد از این به بخش Update & Security مراجعه کنید.

۳- به برگه Windows Update رفته و وصله های معلق را اعمال کنید.

۴- اختیاری: اگر بعد از اعمال به روزرسانی های جدید بازی کانتر استرایک شما متوقف شد، برای رفع مشکل می توان بسته به روزرسانی را به صورت دستی پاک کرد. برای این منظور بعد از مراجعه به بخش Windows Update، روی لینک View installed update history کلیک کنید؛  در پنجره بعدی وصله های به روزرسانی مذکور که باید از روی کامپیوتر پاک شوند را انتخاب کنید.

راهکار چهارم: بررسی برای وجود راه اندازهای قدیمی

ممکن است وجود یک راه انداز قدیمی سبب بروز مشکلات سازگاری در کامپیوتر شما شود. به این دلیل باید از عملکرد بی عیب و نقص همه راه اندازها اطمینان حاصل کنید. برای مثال با استفاده از گام های زیر می توان راه اندازهای کارت گرافیک کامپیوتر را به روزرسانی کرد:

۱- روی دکمه استارت ویندوز کلیک راست کنید.

۲- از لیست نمایش داده شده روی گزینه Device Manager کلیک نمایید.

۳- در پنجره Device Manager آیتم Display Adapters را پیدا و باز کنید.

۴- بعد از این روی راه انداز کارت گرافیک کلیک راست نموده و update driver را بزنید.

۵- بعد از اتمام کار، همه پنجره ها را بسته و سیستم را از نو راه اندازی کنید.

۶- حال کانتر استرایک بدون هیچ مشکلی اجرا خواهد شد.

راهکار پنجم: نصب مجدد کانتر استرایک

همان گونه که قبلا اشاره شد خطای Available memory less than 15MB مرتبط با مشکلات ناسازگاری در ویندوز است. یک راهکار خوب در این زمینه حذف بازی از کامپیوتر و نصب مجدد آن است؛ البته مشروط بر این که نگارش کانتر استرایک با سیستم عامل نصب شده روی کامپوتر سازگار بوده و در حقیقت برای آن بهینه سازی شده باشد. بعد از انجام این کار همه چیز مثل ساعت، دقیق و بی نقص کار خواهد کرد.

این ها همه راهکارهای ما برای رفع خطای Available memory less than 15MB در بازی کانتر استرایک نصب شده روی ویندوز ۱۰ بود. اگر در این زمینه سوالی دارید یا علاقه مندید تجربه خود را با ما و خوانندگان به اشتراک بگذارید، نظر دادن را فراموش نکنید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 4 دیدگاه
  1. خدا الاهی بهتون خیر بده انقدر خشحال شدم به ولله قسم که تونستم دوباره بازی دوران بچگیم رو بکنم خدا الاهی هرچی میخواین بهتون بده دستتون درد نکنه راه کار اول اوکیش کرد

  2. خدا الاهی بهتون خیر بده هر چی که میخواین بهتون بده راه کار اول رو زدم دیدم بالا میاره وای کانتر خداست مخصوصا مرحله ایش🫂💚🔥

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *