اطلاعات دوربین و سخت‌افزار گلکسی S9 و S9+ پیش از رونمایی لو رفت

اطلاعات دوربین و سخت‌افزار گلکسی S9 و S9+ پیش از رونمایی لو رفت
  • 1396/10/30
  • زهرا معبودی
  • 0

اگرچه بیشتر از یک ماه تا رونمایی رسمی پرچمداران سامسونگ فاصله داریم، ولی اطلاعات مربوط به گلکسی S9 و S9+ پلاس همچنان فاش می‌شود و محافل خبری را به خود اختصاص می‌دهد. جدیدترین گزارش مربوط به این دستگاه‌ها که از کره‌ی جنوبی به دست آمده، اطلاعات دقیقی درباره‌ی دوربین گلکسی S9 و S9+ سامسونگ لو می‌دهد.

گویا آی تی: همان طور که احتمالاً خبر دارید، گلکسی S9 و S9+ از نظر مشخصات تفاوت زیادی نسبت به هم دارند. برای مثال، دوربین پشتی گلکسی S9 یک مدل ۱۲ مگاپیکسلی مجهز به لرزشگیر اپتیکال (OIS) است، در حالی که گفته می‌شود دوربین گلکسی S9+ به صورت دوگانه (۱۲ مگاپیکسل + ۱۲ مگاپیکسل) باشد.

 گلکسی S9 و S9+

نکته‌ی جالب توجه درباره‌ی این دو دوربین این است که آن‌ها دو دیافراگم مختلف دارند که برای دریافت نور کم یا زیاد قابل تنظیم است. این گزارش مدعی است که گلکسی S9 و S9+ از دوربین‌هایی با بالاترین سطح روشنایی لنز یعنی F1.5 استفاده می‌کند. یکی از تلفن‌های هوشمندی که شباهت بسیاری به دوربین این دستگاه دارد LG V30 است که دیافراگم دوربین آن F1.6 می‌باشد.

به تایید این گزارش دیافراگم گلکسی S9 از F1.5 تا F2.4 متغیر است و مثل یک دوربین DSLR عمل می‌کند. کاربران می‌توانند قبل از عکسبرداری دیافراگم مورد نظر خود را تنظیم کنند. این فناوری چیز جدیدی نیست، چون سامسونگ سال گذشته هم از آن در مدل‌های رده بالای W2018 خود استفاده کرده بود، مدل‌هایی که اختصاصاً فقط برای کشور چین عرضه شد.

 گلکسی S9 و S9+

از طرف دیگر، گلکسی S9+ هم دو دوربین پشتی با دیافراگم‌های F1.5 و F2.4 دارد. این تلفن هوشمند می‌تواند به طور همزمان با هر دو دوربین عکس بگیرد، پس کاربرد آن فقط برای تصاویر عریض یا تصویربرداری با زوم نیست. از ترکیب این دو دوربین می‌توان برای فواصل پیچیده و به جای الگوریتم‌های تشخیص عمق که هنوز در تلفن‌های هوشمند موجود نیستند استفاده کرد تا نتیجه‌ی کار به تصاویر باکیفیت‌تری منجر شود.

هر دوی این دستگاه‌ها برای دوربین جلو هم از یک دوربین ۸ مگاپیکسلی سلفی با قابلیت فوکوس خودکار و تشخیص عنبیه استفاده می‌کنند. همچنین گفتنی است انتظار می‌رود که این دو دوربین از قابلیت تصویربرداری اسلوموشن هم پشتیبانی کنند.

در این گزارش علاوه بر این مشخصات مربوط به دوربین، اطلاعات هم درباره‌ی نمایشگر دستگاه گفته شده که اگر درست باشد، گلکسی S9 باید از یک پنل ۵.۷۷ اینچی و گلکسی S9+ از پنلی بزرگ‌تر با اندازه‌ی ۶.۲۲ اینچ استفاده کند. مقدار رم هم که در گزارشات قبلی ۴ گیگابایت برای گلکسی S9 و ۶ گیگابایت برای گلکسی S9+ اعلام شده بود تایید شده است. در آخر گفته می‌شود که گلکسی S9 از یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری و گلکسی S9+ از یک باتری بزرگ‌تر با ظرفیت ۳۵۰۰ میلی آمپر استفاده می‌کند.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *