آموزش چرخاندن فیلم در آیفون به کمک iMovie و Rotate & Flip

آموزش چرخاندن فیلم در  آیفون به کمک iMovie و Rotate & Flip
  • 1396/10/26
  • زهرا معبودی
  • 0

تصور کنید که فیلمی با کمک آیفون خود به حالت پورتره ضبط کرده اید و حالا دوست دارید به صورت افقی آن را تماشا کنید و مسلما به حالت عادی این اتفاق نمی افتد. اما به یمن اپلیکیشن iMovie می توانید این مشکل را حل کنید. بدین صورت که قادر خواهید بود، با کمک ابزار ویرایشی آن، فیلم خود را بچرخانید.

گویا آی تی: این اپلیکیشن برای برخی پلتفرم ها از سال ۲۰۱۳ پولی شده و لازم است که حدود ۵ دلار خرج کنید! بنابراین بهتر است ابتدا بررسی کنید که آیا با توجه به پلتفرم شما، این اپ برای تان رایکان است یا پولی؟

برای دانلود iMovie اینجا را کلیک کنید. 

iMovie

بعد از اینکه iMovie را دانلود کردید و آن را نصب کردید، آن را اجرا کرده و بعد فیلمی را که می خواهید توسط آن ویرایش کنید را انتخاب کنید.

iMovie

زمانی که فیلم مورد نظر را انتخاب کردید دکمه  share را در پایین صفحه لمس کنید:

 share

بدین صورت یک گزینه پاپ آپ نمایش داده می شود که در آن باید مطابق آنچه در عکس زیر آمده است، گزینه Create Video را انتخاب کنید:

Create Video

حالا می توانید روی ویدیو انگشت خود را قرار دهید و بچرخانید تا حدی که ویدیو به حالت دلخواه تان بچرخد و ثابت شود.

حالا ویدیویی که در حالت عمودی یا پرتره ضبط کرده اید به صورت افقی تبدیل می شود.

در این مرحله ویدیوی شما حاضر است و کافی است آن را ذخیره کنید. برای ذخیره کردن نیز بر روی آیکون اشتراک گذاری کلیک کنید و گزینه Save Video را انتخاب کنید تا فیلم به حالت افقی سیو شود.

قبل از اینکه فیلم به صورت کامل ذخیره شود، از شما در مورد انتخاب میزان رزولوشن آن سوال می شود. این بخش از ذخیره سازی ویدیو، کامل تر از اپلیکیشن گوگل فوتو در اندروید است که پیش در به آموزش آن پرداختیم. در این حالت بر روی رزولوشن های پیشنهایی این اپلیکیشن کلیک کنید و عملیات ذخیره سازی را به پیش ببرید.

بعد از این که این اپلیکیشن کار خود را به خوبی انجام داد، شما می توانید به راحتی فیلم افقی شده و با کیفیت مشخص شده تان را به صورت ذخیره شده در Photo Library مشاهده کنید

Photo Library

بدین صورت عملیات یاد شده پایان می یابد و باید ok را بزنید و تمام!

روش دوم: Rotate & Flip

اگر شما نمی خواهید برای خرید اپلیکیشن قبلی هزینه پرداخت کنید می توانید از یک ابزار رایگان استفاده کنید که نام آن Rotate & Flip است. این اپلیکیشن دارای دو نسخه اولیه و پولی است. نسخه اولیه مثل تمام اپ های رایگان مبتنی بر تبلیغ است که اگر می خواهید تبلیغات آن را از بین ببرید حدود ۳ دلار باید پرداخت کنید و نسخه pro آن را دریافت کنید.

خب حالا کار با Rotate & Flip را شروع می کنیم.

از لینک بالا این اپلیکیشن را دانلود کنید و روی گوشی نصب کنید و بعد آن را اجرا کنید:

Rotate & Flip

در اینجا باید فیلم مورد نظر را که قصد دارید آن را بچرخانید را انتخاب کنید. برای این کار فیلم را با یک لمس انتخاب کنید تا به حالت زرد رنگ درآید و بعد به کمک گزینه بالا و سمت راست به نام Select آن را انتخاب کنید.

Select

زمانی که این مرحله به خوبی تمام شد وارد صفحه ای می شوید که امکان چرخاندن فیلم را در قسمت انتهایی آن مشاهده می کنید. اپلیکیشن مورد نظر به شما اجازه می دهد که فیلم را به سمت راست و چپ بچرخانید.

“Export”

به کمک این ابزار می توانید فیلم را فلیپ کنید و حتی می توانید آن را معکوس کنید.

وقتی که کارشما با اپلیکیشن تمام شد کافی است گزینه Export را در سمت راست و بالای صفحه بزنید تا تغییرات روی فیلم مورد نظر اعمال شود.

بعد از این یک دیالوگ باکس باز می شود که از شما در آن سوال می شود که می خواهید سازگاری فیلم شما با کدام نوع پلیر ها باشد؟ گزینه اول، به معنی سازگاری با کلیه پلیرها است و گزینه دوم به شما کمک می کند که فیلم را فقط با پلیر های ios سازگار کنید. مسلما انتخاب اولین گزینه بهترین انتخاب است.

زمانی که پردازش ویدیو به اتمام رسید، به طور اتوماتیک منوی اشتراک گذاری باز می شود و شما باید Save Video را انتخاب کنید. شما می توانید ویدیو را در آیفون خود ذخیره کنید یا اینکه مستقیما آن را در کلود خود ذخیره کنید. حتی می توانید به کمک شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک آن را به اشتراک بگذارید.

اگر فیلم را در خود گوشی ذخیره کنید می توانید آن را در Photos Library پیدا کنید.

چرخاندن فیلم در آیفون در حقیقت کار سخت و زمان بری نیست. شما می توانید با کمک این دو ابزار به راحتی فیلم های مورد نظرتان را بچرخانید و به طور دلخواه آن را تماشا کنید.

در صورتی که از کاربران آی او اس هستید به ما بگویید که تا کنون برای حل این مشکل دست به دامان کدام اپلیکیشن ها شده اید و تجربه خود را برای دیگر دوستان تان در بخش نظرات بنویسید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *