آموزش چرخاندن فیلم در اندروید به کمک Google Photos

آموزش چرخاندن فیلم در اندروید به کمک Google Photos
  • 1396/10/26
  • زهرا معبودی
  • 0

یکی از بزرگترین معضل هایی که همیشه با آن روبرو هستیم این است که بعد از اتمام ضبط ویدیو متوجه می شویم که جهت ضبط ویدیو در جهت مناسبی نیست و مخاطبی که آن را می بینید، به تکلف می افتد و تجربه خوبی از دیدن ویدیو نخواهد داشت. 

گویا آی تی: این مشکلی است که معمولا رخ می دهد و جای هیچ گونه جبرانی گاهی باقی نمی گذارد چرا که صحنه یک بار ضبط می شود و ممکن است سوژه از بین برود! این مساله موجب شد که ما در این مقاله روش چرخاندن فیلم در اندروید را به شما یاد دهیم.

این اتفاق چه زمانی رخ می دهد؟

معمولا این اتفاق در دو شرایط رخ می دهد.

۱- اینکه قصد داریم یک فیلم را در حالت پرتره بگیریم اما با افقی گرفتن گوشی، بعد از ضبط متوجه می شویم که آن چه که می خواهیم رخ نداده است.

۲- گاهی در حال گرفتن فیلم در حالت پرتره هستیم و بی توجه و به خیال اینکه همزمان با چرخش دوربین، نحوه فیلم برداری هم تغییر می کند، گوشی را می چرخانیم و بعد از اینکه فیلم را مشاهده می کنیم، متوجه فاجعه ی رخ داده شده می شویم.

برای حل این مشکل و این آموزش ما از Google Photos  استفاده کرده ایم. بر روی گوشی های اندرویدی این اپ وجود دارد اما اگر شما آن را در گوشی خود نمی بینید از طریق مارکت ها آن را دانلود کنید!

Google Photos

وقتی که این برنامه را نصب و اجرا کردید و در صورت نیاز در آن رجیستر شدید، باید به دنبال ویدیویی بگردید که می خواهید آن را بچرخانید.

چرخاندن فیلم در گوگل فوتو

زمانی که فیلم را انتخاب می کنید به صورت اتوماتیک شروع به پخش می کند، اما شما می توانید آن را متوقف کنید و با یک بار ضربه زدن بر روی نمایشگر، ابزار کنترلی ویدیو را فعال کنید. همانطور که در تصور زیر مشاهده می کنید، در نوار کنترلی ویدو می توانید یک مداد کوچک را مشاهده کنید که معمولا علامت ویرایش است. روی آن ضربه بزنید:

چرخاندن فیلم در گوگل فوتو  Google Photos

بدین صورت ابزار ویرایش ویدیو باز می شود. در این جا می توانید با کمک trim کردن، ویدیوی خود را ویرایش کنید اما آن چه که ما در این جا با آن کار داریم، چرخاندن ویدیو است.

trim

همانطور که مشاهده می کنید در این جا گزینه ای به نام Rotate وجود دارد که دقیقا عملیات چرخاندن را برای شما انجام می دهد.

Rotate

وقتی که این گزینه را فشار می دهید به راحتی، فیلم چرخانده می شود و این کار را ادامه دهید تا زمانی که فیلم به طور کامل چرخانده شود و در نهایت دکمه save  را در بالا و سمت راست بزنید تا تغییرات ذخیره شوند.

با انجام این کار، نسخه جدیدی از فیلم مورد نظر، به حالت چرخیده شده، ذخیره می شود و تغییرات بر روی ویدیوی اصلی اعمال نمی شود. بدین صورت می توانید نسخه اصلی فیلم را در اختیار داشته باشید و برای ویرایش های بعدی از آن استفاده کنید.

برای انجام این کار تا کنون چه شیوه هایی را دنبال کرده اید؟ دقت کنید که اگر بخشی از فیلم شما، نیاز به چرخاندن داشته باشد نمی توانید از این سرویس برای چرخاندن استفاده کنید چرا که این آموزش برای چرخاندن کلی ویدیو به کار شما می آید.

تجربه خود را در این باره با ما در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *