معرفی گوشی Sony Xperia L2 محصول ۲۰۱۸

معرفی گوشی Sony Xperia L2 محصول ۲۰۱۸
  • 1396/10/20
  • زهرا معبودی
  • 0

در روز های اخیر، شاهد معرفی گوشی های جدید سونی بودیم. گوشی Sony Xperia L2 یکی از جدیدترین تکنولوژی های سونی است که قصد دارد در ماه فوریه روانه بازار شود و به رقابت با سایر گوشی های خوش نام بپردازد. از این رو چون در آینده ای نه چندان دور، این گوشی زینت بخش ویترین های موبایل فروشی ها خواهد شد، ما موظفیم که معرفی اجمالی از ان داشته باشیم تا هنگام خرید، با اطلاع کامل از آن دست به خرید بزنید.

گویا آی تی: طبق روال همیشه، از ظاهر و ساختار گوشی Sony Xperia L2، شروع می کنیم و تا انتها که سخت افزار و نکات اضافی است، پیش خواهیم رفت. با ما همراه باشید

بررسی ظاهری و طراحی گوشی Sony Xperia L2

Sony Xperia L2 در رسته گوشی های هوشمند مبتنی بر اندروید دسته بندی شده است، به طوری که به محض اینکه آن را روشن می کنید، نمایی از رابط کاربری این گوشی تحت سیستم عامل Android (7.1) را تجربه می کنید.

Sony Xperia L2

ابعاد این گوشی ۱۵۰ در ۷۸ در ۹٫۸  میلی متر محاسبه شده و این ابعاد نشان دهنده این است که با یک گوشی خوش قامت و البته بزرگ روبرو هستید. البته اگر به ابعاد دقت کنید، متوجه می شوید که این گوشی از نظر ضخامت کمتر از ۷ میلی متر نیست و نمی توان آن را در دسته گوشی هایی به شمار آورد که به طور رسمی باریک معرفی می شوند.

وزن گوشی مورد نظر ۱۷۸ گرم است که از متوسط جهانی گوشی های همرده خود، حدود ۲۰ گرم سنگین تر است.

Sony Xperia L2

نوع بدنه گوشی برای بسیاری از کاربران اهمیت دارد. با وجود اینکه آیفون و سامسونگ با بدنه هایی آلومینیمی و شیشه ای کاربران را از نظر ظاهر گوشی اغنا بخشیده اند اما سونی همچنان تصمیم دارد گوشی خود را با بدنه پلاستیکی روانه بازار کند و Sony Xperia L2 نیز از این قاعده مستثنی نیست.

از نظر رنگ آمیزی، سونی تصمیم دارد که به هر نحوی که شده تمامی سلایق زنانه و مردانه را پوشش دهد از این رو، رنگ های بکار برده شده در این گوشی، صورتی، طلایی و مشکی می باشد که تنوع قابل قبولی است.

Sony Xperia L2

بررسی نمایشگر گوشی Sony Xperia L2

نمایشگر این گوشی که از تکنولوژی IPS LCD بهره مند است، به اندازه ۵٫۵ اینچ در نظر گرفته شده است که می توان گفت تقریبا اندازه ی گلکسی A8+ سامسونگ است. رزولوشن این گوشی ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل است که نشان دهنده کیفیت پایین آن است. همین موضوع موجب می شود که تراکم پیکسلی نزدیک به ۲۶۷ پیکسل در اینچ است که رقم جالبی برای گوشی های نسل ۲۰۱۸ نیست.

Sony Xperia L2

نمایشگر برای اینکه بتواند به کاربر سرویس دهی بهتری داشته باشد دارای سنسور های Scratch-resistant glass (Corning Gorilla Glass), Ambient light sensor, Proximity sensor می باشد.

بررسی دوربین گوشی Sony Xperia L2

این گوشی همچون سایر گوشی ها دارای ۲ دوربین عقب و سلفی گیر است. دوربین جلو که سلفی گیر نامیده می شود، ۸ مگاپیکسلی است که به نظر می رسد برای گوشی های این رده عالی است. دوربین اصلی که در عقب قرار دارد ۱۳ مگاپیکسلی است و از فلش ساده LED بهره مند است.

Sony Xperia L2

بررسی سخت افزار گوشی Sony Xperia L2

سیستم پردازنده این گوشی MediaTek MT6737T می باشد که حامل یک پردازنده ۴ هسته ای ARM Cortex-A53 است که تحت تکنولوژی ۶۴ بیتی ساخت یافته است. فرکانس پردازشی این گوشی به صورت ۱٫۵ گیگاهرتز است. پردازشگر گرافیکی نیز به صورت Mali-T720 MP2 معرفی شده است. اما مهم ترین بخش این گوشی حافظه رم آن است که به میزان ۳ گیگابایت در نظر گرفته شده و حافظه داخلی آن نیز ۳۲ گیگابایتی است. این گوشی به کمک اسلات های حافظه ای microSD, microSDHC, microSDXC قادر است تا ۲۵۶ گیگابایت افزایش حافظه پیدا کند.

Sony Xperia L2

بررسی باتری گوشی Sony Xperia L2

گوشی یاد شده که یکی از جدیدترین محصولات سونی سال ۲۰۱۸ است، دارای یک باتری ۳۳۰۰ میلی آمپری است که هنوز گزارشی از وضعیت سرویس دهی آن نیست. اما این باتری غیرقابل تعویض است. بنابراین باید تمهیدات لازم برای مراقبت از گوشی را در نظر داشته باشید.

سایر اطلاعات

گوشی جدید سامسونگ موسوم به Sony Xperia L2 دارای دو خروجی صدای Earpiece, Loudspeaker است که اولی مختص صدای مدیا و مورد دوم مربوط به خروجی صدای گوشی است.

Sony Xperia L2

با توجه به اینکه تکنولوژی بلوتوث یک مرحله بالاتر از ۴٫۲ رسیده و معمولا با نام بلوتوث ۵ شناخته می شود، این بار سونی از بلوتوث ۴٫۲ در گوشی خود استفاده کرده است.

این گوشی به صورت تک سیم کارته ارائه می شود که نمونه دیگری از آن با قیمتی تقریبا مشابه، به صورت دو سیم کارته ارائه شده است.

دیدگاه های خود را پیرامون این گوشی هوشمند و زیبای سونی با ما در بخش نظرات در میان بگذارید

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *