رونمایی از اولین گوشی هوش مصنوعی آنر؛ Honor View 10

رونمایی از اولین گوشی هوش مصنوعی آنر؛ Honor View 10
  • 1396/10/19
  • رقیه کُرد
  • 0

 

دسامبر سال گذشته میلادی زمانی که برند آنر (یکی از زیر مجموعه های شرکت هوآوی) از مدل View 10 رونمایی کرد؛ تلفن هوشمندی مجهز به چیپ اختصاصی هوش مصنوعی (واحد پردازش عصبی)، که فرایند انجام کارهای مرتبط با هوش مصنوعی را از دوش پردازنده اصلی برداشته و پردازش آنها را خود بر عهده می گیرد. حال آنر در CES 2018 فرصت آن را پیدا کرده که رونمایی از این مدل را جشن بگیرد.

یکبار دیگر مشخصات این تلفن هوشمند را مرور خواهیم کرد.

Honor View 10 دقیقا چه نوع تلفن هوشمندی است؟

یک تلفن هوشمند بسیار سریع و مجهز به صفحه نمایش ۵٫۹ اینچی با نسبت تصویر ۱۸:۹ که نشان از دراز و باریک بودن آن دارد. تراشه چینی و ۸ پردازنده ای HiSilicon Kirin 970 با معماری ۱۰ نانومتری و فرکانس ۲۳۶۰ در قلب این تلفن هوشمند تعبیه شده است. ظرفیت RAM دستگاه ۶ گیگابایت است و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی هم در نظر گرفته شده است. باتری قدرتمند ۳۷۵۰ میلی آمپری دستگاه هم فراتر از انتظار شما ظاهر خواهد شد.

البته همه این قطعات در یک بدنه فلزی بسیار با کیفیت با لبه های بسیار باریک قرار داده شده اند. در پشت دستگاه شاهد یک دوربین دوگانه قدرتمند هستید؛ یک حسگر اصلی ۱۶ مگاپیکسلی و یک حسگر کمکی ۲۰ مگاپیکسلی که امکان استفاده از افکت های بسیار متنوع را فراهم خواهند کرد.

قابلیت هوش مصنوعی آنر ویو ۱۰ چه مزایایی دارد؟

واحد پردازش عصبی (NPU) که آنر از آن با عنوان مهم ترین ویژگی دستگاه یاد می کند. اما مزیت این قابلیت چیست؟ آنر می گوید که تلفن هوشمند ویو ۱۰ سرعت بسیار بالایی در تشخیص صحنه های متفاوت برای تنظیمات خودکار اپلیکیشن Camera   خواهد داشت. ویو ۱۰ قادر به تشخیص ۱۳ صحنه مجزا مثل محیط های برفی، طبیعت، حیوانات خانگی، سلفی، پرتره، اسکن متن و … خواهد بود. این قابلیت به طور پیوسته آن چه که کاربر به آن نگاه می کند را اسکن کرده و بهترین تنظیمات را برای وی انتخاب خواهد کرد. در حقیقت فرکانس پروسه اسکن بسیار بالاست، ۳۳ بار در ثانیه! به این ترتیب این تلفن هوشمند در هر نیم ثانیه محیط فعلی که در آن قرار دارید را از نظر نوردهی، دمای رنگ و تنظیمات شاتر بررسی خواهد کرد.

 

آنر با همکاری اسنپ ‌چت به اشتراک گذاری تصاویر سلفی را بیش از پیش آسان کرده است؛ کافی است دکمه‏‌ی مجازی تعبیه شده در اپلیکیشن دوربین را فشار دهید که البته این ویژگی ارتباطی به استفاده از هوش مصنوعی تلفن ندارد.

ویو ۱۰ از واحد پردازش عصبی تلفن برای ترجمه های آنی هم استفاده خواهد کرد؛ نگارش خاصی از اپلیکیشن مترجم مایکروسافت (Mircrosoft Translate) در فروشگاه پلی گوگل وجود دارد که تنها روی تلفن هوشمند ویو ۱۰ نصب شده و در مقایسه با اپلیکیشن های معمولی ترجمه، عملکرد سریع تر و دقیق تری دارد.

البته با آشنا شدن هر چه بیشتر هوش مصنوعی با شما و زندگی روزانه تان منتظر دیدن پیشنهادات، اخبار و اعلان های هوشمندانه ای از طرف ویو ۱۰ باشید. مدیریت باتری ۳۷۵۰ میلی آمپری هم به صورت هوشمند انجام شده تا بیشترین ماندگاری را داشته باشد. ضمنا با استفاده از ویژگی SuperCharge آنر شاهد شارژ شدن بسیار سریع آن خواهید بود.

استفاده از ویژگی تشخیص چهره برای باز کردن دستگاه

 

از آن جایی که این روزها باز کردن تلفن های هوشمند با استفاده از اسکن چهره محبوبیت زیادی پیدا کرده، ویو ۱۰ هم مجهز به این ویژگی است. در حقیقت مدل پایین تر آنر ۷X هم با استفاده از یک بسته به روزرسانی نرم افزارهای به این ویژگی مجهز خواهد شد.

البته اضافه شدن این ویژگی به معنی حذف قابلیت تشخیص اثر انگشت در ویو ۱۰ نخواهد بود. جالب تر از همه این که به منظور افزایش امنیت می توانید دو ویژگی تشخیص اثر انگشت و شناسایی چهره را با یکدیگر ترکیب کنید.

هنوز تمام نشده!

آنر یک کیت توسعه SDK هم در اختیار برنامه نویسان قرار خواهد داد که امکان دسترسی به واحد پردازش عصبی ویو ۱۰ را برای آنها فراهم خواهد کرد. از این رو همه علاقه مندان قادر به ساخت اپلیکیشن برای استفاده از توانایی های هوش مصنوعی این تلفن خواهند بود. آنر برای نشان دادن قابلیت های این کیت، یکی از آگهی های شرکای خود را در معرض دید عموم قرار داد: هواپیمای بدون سرنشینی که با استفاده از دستورات صوتی ویو ۱۰ کنترل می شود. در ویدئوی نمایش داده شده از طریق تلفن هوشمند ویو ۱۰ به پهپاد دستور دنبال کردن، تصویربرداری پیوسته و بازگشت به خانه داده شده که همه فرامین به درستی انجام شدند. این قابلیت واقعا جذاب است و باید منتظر بود و دید که برنامه نویسان چه کارهای جالب دیگری با آن انجا خواهند داد.

قیمت و زمان عرضه؟

در حال حاضر ویو ۱۰ را با قیمت ۴۹۹ یورو (تقریبا ۶۰۰ دلار( در اروپا می توان تهیه کرد. زمان دقیق عرضه آن در امریکا هنوز اعلام نشده است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *