حل مشکل Could not find this item, this is no longer located in در ویندوز ۱۰

حل مشکل Could not find this item, this is no longer located in در ویندوز ۱۰
  • 1396/10/9
  • رقیه کُرد
  • 1

 

سوال اصلی که امروز به دنبال پاسخی برای آن هستیم این است که ”چگونه می توان یک فایل یا پوشه غیرقابل پاک شدن را حذف کرد؟“. یکی از خطاهای رایج در نگارش های مختلف ویندوز، عدم پیدا شدن فایل یا پوشه ای است که کاربر قصد پاک کردن آن را دارد. با وجودی که کاربر قادر به مشاهده و دسترسی به این گونه فایل ها و پوشه هاست اما ویندوز اعلام می کند که این آیتم ها در مسیر مورد نظر قرار نداشته و از این رو قادر به حذف آنها نیست.

اگر احیانا با این مشکل دست و پنجه نرم می کنید و راهکار مشخصی برای حل آن در ذهن ندارید با ما همراه باشید. در این مطلب راهکارهایی دقیق برای برطرف کردن این مساله ارائه کرده ایم.

چگونه پوشه یا فایلی که وجود دارد اما ویندوز قادر به پیدا کردن آن نیست را حذف کنیم؟

۱- تغییر نام فایل یا پوشه

۲- به کارگیری خط فرمان (CMD)

 

راهکار اول: تغییر نام فایل یا پوشه

جالب است که بدانید علت بروز این مشکل عجیب و غریب استفاده از کاراکترهای غیرمجاز در نام فایل ها یا پوشه هاست. زمانی که ویندوز نتواند نام ها را به خاطر استفاده از کاراکترهای غیرمجاز بخواند، قادر به دسترسی به فایل ها یا پوشه ها نخواهد بود. از این رو در بیشتر اوقات وجود یک نشانه ناسازگار یا حرف غیرمجاز، موجب خراب شدن مسیر دسترسی شده و سیستم عامل قادر به حذف فایل یا پوشه ای که این کاراکترها در آن به کار رفته اند نخواهد بود.

البته شما به عنوان کاربر معمولی ویندوز نمی توانید از نشانه ها یا حروف غیرمجاز برای نامگذاری فایل ها یا پوشه ها استفاده کنید اما روی نام فایل های دانلود شده از اینترنت یا فایل هایی که از سایر سیستم روی کامپیوتر خودتان ذخیره می کنید، کنترل ندارید.

برای حل مشکل کار را با تغییر نام یک فایل به شیوه معمول شروع می کنیم. اگر موفق به انجام این کار نشدیم از خط فرمان (CMD) که ابزاری بی نظیر برای انجام این کار محسوب می شود، استفاده خواهیم کرد.

۱- روی فایل یا پوشه مساله دار کلیک راست کرده و از منوی ظاهر شده گزینه Rename را بزنید.

۲- یک نام دلخواه روی آن گذاشته و سپس اقدام به حذف آن نمایید.

علاوه بر این می توان از خط فرمان برای تغییر نام فایل ها هم استفاده کرد. اما این کار چگونه انجام می شود:

۱- عبارت CMD را در کادر جستجوی منوی استارت تایپ و بعد از نمایش نتایج روی آیکن Command Prompt کلیک راست نموده و از منو گزینه Run as administrator را بزنید.

۲-پیدا کردن مسیری که فایل یا پوشه مساله دار در آن جا قرار دارد.

۳-بعد از باز کردن مسیری که فایل یا پوشه مذکور در آن قرار گرفته، ابتدا در فضایی خالی از نوار آدرس کلیک کنید و سپس برای کپی آدرس کلیدهای Ctrl+C را فشار دهید. ما از آدرس فرضی C:UsersLenovoZ570Downloads به عنوان مثال استفاده می کنیم (فراموش نکنید که در گام بعدی حتما آدرس موجود در سیستم خودتان را در خط فرمان استفاده کنید).

۴- در خط فرمان بعد از تایپ هر کدام از دستورات زیر کلید Enter را فشار دهید:

cd C:UsersLenovoZ570Downloads

dir /x

۵- با این کار لیست تمام فایل های موجود در پوشه مذکور را خواهید دید. باید در ستون اول در قسمت DOS names را خوب بررسی کرده و فایل یا پوشه مشکل دار را پیدا کنید.

۶- بعد از این ابتدا باید فرمان ren، سپس نام کنونی و در آخر نام جدید را بنویسید. چیزی شبیه دستور زیر:

ren TEST1~1 TEST2

۷- کلید Enter را فشار دهید تا همه چیز حل شود.

اگر موفق به حل مشکل نشدید گام بعدی را دنبال کنید.

 

راهکار دوم: به کارگیری خط فرمان

در زمان بروز مشکلات عجیب و غریب در ویندوز هیچ راهی بهتر و مطمئن تر از به کارگیری خط فرمان (CMD) برای ارتباط با سیستم عامل وجود ندارد. هر مشکلی که در رابط معمولی ویندوز رخ دهد را معمولا می توان در خط فرمان حل کرد. هر چند برای استفاده از خط فرمان نیازمند دانش اختصاصی هستید اما برای این حل این خطا، اطلاع از یک سری دستورات ساده کفایت می می کند.

برای پاک کردن فایل یا پوشه توسط خط فرمان کارهای زیر را انجام دهید:

۱- ابتدا گام های ۱ تا ۴ راهکار اول را مجددا انجام دهید.

۲- بعد از نمایش تمام فایل های موجود در مسیر مذکور روی نام های DOS که در ستون اول قرار دارند متمرکز شوید. برای حذف فایل ها و پوشه های مساله دار به این نام های کوتاه شده نیاز داریم. اگر صحبت از حذف یک فایل است پس دستور زیر را در خط فرمان تایپ و سپس کلید Enter را بزنید:

del /f /q 180571~1.JPG

۳- در این مثال ما فایلی با پسوند JPG را حذف کردیم. باز هم تاکید یادآور می شویم که حتما نام فایل را بعد از دستور del /f /q تغییر داده و نام فایل مشکل داری که روی سیستم شما جا خوش کرده را بنویسید. اگر مشکل شما پوشه ای است که خیال پاک شدن ندارد پس از فرمان زیر استفاده کنید:

rd /q TEST1~1

۴- در نهایت کلید Enter را فشار دهید تا پروسه پاک سازی شروع شود.

 

اگر گام های فوق را مو به مو دنبال کرده باشید پس احتمالا موفق به حذف همیشگی فایل یا پوشه مشکل دار شده اید. به خاطر داشته باشید که بعد از حذف فایل و پوشه توسط خط فرمان خبری از ارسال آن به سطل بازیافت ویندوز نیست.

امیدواریم این مطلب شما را در حل یکی از خطاهای کلافه کننده ویندوز یاری کرده باشد. اگر در این زمینه تجربه ای دارید حتما آن را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. سلام . آقا فایل های من mp4 هستن و چندین فایل دارم که در مسیر درایو c و قسمت دانلود ها هستن و نمیخوم حذف بشن و میخواستم تمام فایل های mp4 که تو اون مسیر بودن رو انتقال بدم که با همین ارور ویندوز نمیتواند پیدا کند مواجه شدم. خواستم ببینم آیا این فایل ها کلن حذف شده هستن یا امیدی هست برای بازیابیشون ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *