آموزش گرفتن تصویر (Screen Shot) از محیط بوت ویندوز

آموزش گرفتن تصویر (Screen Shot) از محیط بوت ویندوز
  • 1396/8/8
  • زهرا معبودی
  • 0

ممکن هنگام نصب ویندوز باشید و یا ویندوز شما هنگام بالا آمدن اروری بدهد و لازم باشد از آن عکسی تهیه کنید تا از کسی بپرسید، و دوربینی هم نداشته باشید تا به وسیله ی آن عکس برداری کنید و به دوستان خود ارسال کنید تا شما را راهنمایی کنند، در این اموزش ما به شما روش گرفتن عکس از منوی بوت را آموزش می دهیم.گویا آی تی: یا مثلا برای آموزش نیاز به عکس گرفتن از محیط بوت دارید و باید تصویر با جزئیات باشد، ولی می دانیم که تلفن های همراه نمی توانند تصاویر خوبی بگیرند و اکثرا  تار  می شود. و بدون وجود سیستم عامل هم گرفتن عکس ممکن نمی باشد.

ولی ممکن است وقتی شما دستگاه خود را با CD یا DVD که تبدیل به درایو مجازی شده باشد بوت کنید عملا یک سیستم عامل دارید و می توانید به راحتی عکس برداری کنید.

نرم افزار ماشین مجازی به شما اجازه می دهد تا سیستم عامل دیگری را در رایانه ی  خود اجرا کنید. برای مثل ویندوز شما ۸٫۱ است می توانید به راحتی ویندوز XP را در آن شبیه سازی کنید. خوشبختانه این گونه برنامه های رایگان هم هستند.

شما می توانید از فایل های ISO  و یا از CD ,DVD نیز برای نصب سیستم عامل مجازی خود استفاده کنید.و برنامه های رایگانی همچون VMWare  برای نصب و راه اندازی ماشین مجازی برای تهیه عکس از انها اقدام کنید.

استفاده از Virtual Box برای تهیه اسکرین شات

خب برای شروع کافیست یه برنامه ماشین مجازی مانند VMWARE را در سیستم خود نصب کنید. غیر از این برنامه، برنامه های زیاد دیگری نیز موجود هستند.

پس از نصب، وارد برنامه شده و از گزینه NEW برای اضافه کردن سیستم مجازی جدید استفاده کنید، در این مرحله کافیست اطلاعاتی پیرامون درایو مجازی جدید خود وارد کنید.

شما می توانید سیستم عامل های  ویندوز، لینوکس، مک، BSD، سولاریس و … را نصب کنید.

در مرحله بعد می بایست مقدار رم اختصاصی به سیستم عامل مجازی خود را وارد کنید.

و همچنین دادن مقداری از هارد به ماشین مجازی ضروری است.  با زدن دکمه NEXT و رفتن به مرحله بعد شما باید فایل سیستم عاملی که می خواهید از آن داریو مجازی بسازید را انتخاب کنید، که هم می توانید از روی CD  یا DVD  انجام دهید و همچنین از انتخاب فایل ISO آن. و همچنین اگر قصد جایگزین کردن آن با درایو مجازی دیگری را داشته باشید.

بعد گزینه نصب یا شروع  را انتخل کنید و مدتی صبر کنید تا فرایند نصب آغاز شود.

تبریک می گوییم! شما یک سیستم عامل جدید در درایو مجازی خود ساخته اید، حال مراحل اولیه نصب آن را تکمیل کنید و همچنین می توانید به راحتی  با استفاده از sniping tools  و دیگر ابزار های عکس برداری ویندوز از منوی بوت خود  و هرجای دیگر سیستم عامل عکس تهیه کنید.

 

نظر شما در رابطه با آموزشی که پیش رویتان بود چیست؟ آیا تا کنون به این آموزش نیاز داشته اید؟ تجربیات خود را در رابطه با این مقاله با ما در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *