تفاوت های سامسونگ گلکسی اس ۹ با نسل پیشین

تفاوت های سامسونگ گلکسی اس ۹ با نسل پیشین
  • 1396/8/3
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

البته که هنوز اخباری قطعی و یکدست در باب مشخصات گلکسی اس ۹ منتشر نشده اما بر طبق برخی اخبار پراکنده، قرار است سامسونگ پرچمدار جدید خود یعنی گلکسی اس ۹ را به زودی روانه ی بازار کند تا بتواند با آیفون ایکس یارای رقابت داشته باشد.

گویا آی تی – به احتمال زیاد گلکسی اس ۹ تغییرات آن چنانی به نسبت نسل های پیشین نداشته باشد اما طبیعتاً از تفاوت هایی برخوردار خواهد بود. در این نوشته در صدد آنیم که در باب برخی از این تغییرات احتمالی صحبت کنیم. با گویا آی تی همراه باشید.

 

تفاوت های سامسونگ گلکسی اس 9

۱- دوربین دوگانه:

قرار بر آن بود که گلکسی اس ۸ به دوربین دوگانه مجهز شود اما این ماجرا اتفاق نیفتاد و نوت ۸ بود که به دوربین دوگانه مجهز شد. اما گلکسی اس ۹ حتماً به دوربین دوگانه مجهز خواهد بود و خودِ مینگ-چی کو نیز این موضوع را تایید کرده است.

۲- سیستم تاچ In-Cell:

قرار است در هر دو مدل گلکسی اس ۹ از تکنولوژی تاچ In-Cell استفاده شود.

۳- ماژول اسکن چهره سه بعدی:

احتمالاً ماژول اسکن چهره سه بعدی در گلکسی اس ۹ مورد استفاده قرار گیرد زیرا اپل از آن در آیفون ایکس استفاده کرده و از آن جا که سامسونگ هیچ زمان نخواسته و نمی خواهد که عرصه ی رقابت را به رقبای خود واگذار کند احتمالاً آن را در گلکسی اس ۹ شاهد باشیم.

۴- پردازنده موتور عصبی:

با توجه به آن که کوالکام مدتی است که اقدام به عرضه ی کیت توسعه نرم افزاری برای موتور پردازش عصبی خود کرده و همچنین خود سامسونگ از این نوع پردازنده برای چیپست اگزینوس بهره برده، به احتمال بسیار گلکسی اس ۹ نیز از این قابلیت بهره خواهد برد.

۵- سنسور تشخیص کیفیت هوا:

به تازگی سنسور زیست محیطی نیز به انواع سنسورهای موجود در گوشی اضافه شده و می تواند موجب تشخیص ذرات معلق در هوا شود. احتمالاً این سنسور نیز در گلکسی اس ۹ مورد استفاده قرار گیرد.

۶- فیلمبرداری سوپر اسلوموشن:

گفته می شود که سامسونگ به سنسور دوربینی دست یافته که قابلیت فیلمبرداری با ۱۰۰۰ فریم بر ثانیه را داراست. البته این قابلیت در اسمارت فون های جدید سونی نیز دیده می شود و احتمالاً گلکسی اس ۹ نیز به آن مجهز باشد.

۷- چیپست ۷ نانومتری:

هر زمان که سری جدید گلکسی اس معرفی می شود، چیپست های تازه ای نیز به بازار روانه می گردند و احتمالاً امسال نیز اوضاع به همین گونه باشد. از آن جا که خودِ سامسونگ اعلام کرده روند توسعه ی تکنولوژی چیپست های ۷ نانومتری را به انتها رسانده، احتمالاً این تکنولوژی در گلکسی اس ۹ مورد استفاده قرار گیرد.

۸- برخی تغییرات در طراحی:

از آن جا که سنسورهای دوربینی که احتمالاً در گلکسی اس ۹ به کار گرفته می شوند به نسبت قبل نازک تر هستند، لذا شاید گلکسی اس ۹ نازک تر از گوشی های پیشینِ سامسونگ باشد. افزون بر این، احتمالاً برآمدگی دوربین نیز در پرچمدار بعدی سامسونگ وجود نخواهد داشت.

۹- برد اصلی کوچک و فشرده:

به احتمال بسیار زیاد در گلکسی اس ۹ از بوردهایی استفاده شود که موجب نزدیک تر شدن اجزا و تبعاً کاهش ابعاد آن ها می شود. این امر فضای بیشتری را برای سایر قطعات فراهم می سازد. افزون بر این، گویا اگر تمامی مراحل به خوبی پیش روند در گلکسی اس ۹ شاهد باتری قوی تری باشیم.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *