تفاوت بین هواوی میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو

تفاوت بین هواوی میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو
  • 1396/7/29
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

پس از یک سال فراز (هانر ۹) و نشیب (هوای P10)، هواوی با ارائه میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو نگاه ها را به خود جلب کرده است. در این جا می خواهیم به بررسی این دو محصول جدید بپردازیم.

گویا آی تی – پس از رونمایی از محصولات جدید هوآوی، علاقه مندان به محصولات این شرکت دوست دارند تا تفاوت های بین میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو را بدانند؛ به همین منظور این دو محصول را از هر حیث با یکدیگر مقایسه کرده ایم.

طراحی

میت ۱۰ پرو: سنسور اثر انگشت در قسمت پشت، بدون دکمه خانه در جلو
میت ۱۰: دکمه خانه و سنسور اثر انگشت در قسمت جلو
هر دو: شیشه منحنی چند محوره در قسمت عقب، شیشه ۶H ضد خش
هر دو: رنگ قهوه ای (Mocha Brown)، صورتی (Pink Gold) / میت ۱۰: طلایی (Champagne Gold)، مشکی / میت ۱۰ پرو: آبی (Midnight Blue)، خاکستری (Titanium Gray)
میت ۱۰ پرو: استاندارد مقاومت در برابر آب و گرد و خاک
شاهد تغییرات اساسی در میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو بوده ایم. هر دو از شیشه های سخت در قسمت عقب بهره می برند که تا حدی شبیه آیفون ۸/۸پلاس و آیفون X می باشد. ظاهر زیبایی دارد اما جای انگشتان روی آن باقی می ماند.
صحبت از انگشتان شد، شما باید روی دکمه خانه جلویی میت ۱۰ بزنید تا با رمزعبور بتوانید وارد گوشی بشوید؛ در میت ۱۰ پرو می توانید با هر دکمه ای در قسمت جلو، با اسکنر اثر انگشت در قسمت عقب این کار را انجام دهید.

صفحه نمایش

میت ۱۰ پرو: ۶ اینچ ۱۸:۹ OLED (1080×2160)
میت ۱۰: ۵٫۹ اینچ ۱۶:۹ LCD (1440×2560)
هر دو: قابلیت HDR10
هر دو: “صفحه نمایش FullView” با حاشیه کوچک
عدم وجود دکمه در قسمت جلو و اسکنر اثر انگشت در قسمت عقب، میت ۱۰ پرو تماماً صفحه است و حاشیه های آن را به سختی در بالا و پایین و کناره ها حس می کنید. صفحه نمایش ۱۸:۹ ۶ اینچی OLED آن با آخرین محصولات سامسونگ، گوگل، اپل و ال جی قابل مقایسه است که با یک دست می توان با آن کار کرد.
میت ۱۰ با صفحه نمایش ۱۶:۹ ۵٫۹ اینچی LCD عرضه می شود، اما آن قدر بزرگ نیست که آزاردهنده باشد و شبیه میت ۹ است. میت ۱۰ حاشیه اندک پرو را در کناره ها حفظ کرده، اما وجود دکمه خانه و حاشیه های بالا و پایین به این معنی است که در کل دستگاه بزرگتری است.
در هر دو مدل شاهد افزایش پیکسل ها نسبت به قبل هستیم، چیزی که منتظر آن بودیم. رزولوشن به ترتیب ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ (میت ۱۰) و ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ (میت ۱۰پرو) می باشد. می بینیم که مدل های غیر پرو تراکم بیشتری دارند که به خاطر صفحه پهن تر (مدل های پرو) است.
هر دو مدل می توانند محتوای HDR10 را (مانند تولیدات نتفلیکس) نمایش دهند و دارای روشنایی ۷۳۰ نیت (nit واحد اندازه گیری روشنایی صفحه است) می باشند.

سخت افزار و نرم افزار

هر دو: پردازنده Kirin 970 (2.4 گیگاهرتز) به همراه پردازنده گرافیکی Mali G72
میت ۱۰: ۴ گیگابایت رم / میت ۱۰ پرو: ۶ گیگابایت رم
میت ۱۰: ظرفیت ۶۴ گیگابایت، میکرو اس دی / میت ۱۰ پرو: ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت، بدون میکرو اس دی
میت ۱۰: USB-C و جک هدفون ۳٫۵ میلی متری / میت ۱۰ پرو: USB-C، بدون جک ۳٫۵ میلی متری
هر دو: Cat.18 1.25 Gb/s LTE 4.5، ۴X4MIMO، دو سیم کارت
هر دو: باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر، هواوی سوپرشارژ، بدون شارژ بی سیم
هر دو: EMUI 8.0 بر روی اندروید ۸٫۰ اوریو / شامل کابل برای اتصال به کامپیوتر
سخت افزار دو مدل مشابه هم هستند. هر دو از چیپ Kirin 970 استفاده می کنند، در مجموع ۸ هسته دارد که ۴ تای آن ها در فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز عمل می کنند. رم های متفاوتی در دو مدل وجود دارند؛ میت ۱۰ دارای ۴ گیگابایت و میت ۱۰ پرو دارای ۶ گیگابایت رم می باشد.
تفاوت اصلی در جزئیات است. هر دو مدل دو سیم کارته هستند (هر دو قابلیت های LTE و VLOTE را پشتیبانی می کنند)، اما فقط میت ۱۰ دارای اسلات میکرو اس دی است. با این حال میت ۱۰ پرو دارای ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت می باشد.
باتری قدرتمند ۴۰۰۰ میلی آمپر در هر دو مدل موجود است. با این که میت ۱۰ بزرگتر است، دلیل بر ظرفیت باتری بیشتر آن نیست. هر دو دارای قابلیت سوپرشارژ (سریع) هواوی به وسیله USB-C می باشند و هیچ کدام قابلیت شارژ بی سیم را ندارند.
جک ۳٫۵ میلی متری نیز فقط در میت ۱۰ موجود است.

دوربین ها

هر دو: دوربین دوگانه Leica
هر دو: لنز ۲X 27mm f/1.6
هر دو: ۱۲ مگاپیکسل رنگی، ۲۰ مگاپیکسل مونوکروم
هر دو: پایداری رنگ اپتیکال (OIS)
هر دو: سیستم فوکوس هیبرید ۴ در ۱ (لیزر، عمق، کنتراست و تشخیص مرحله ای)
سیستم دوربین در هر دو مدل یک است. فکر می کنیم که حرکت خوبی است، چرا که تفاوت بین P10 و P10 پلاس به نظر گیج کننده و غیرضروری بود.
سیستم Dual Leica Camera با سنسور ۱۲ مگاپیکسل رنگی و ۲۰ مگاپیکسل مونوکروم ارائه می شود. سنسور رنگی متصل به لنز f/1.6 27mm با پایداری اپتیکال است. در حالی که سنسور مونوکروم از همان لنز، بدون پایداری اپتیکال بهره می برد.
اتوفوکوس سریع است و تشخیص صحنه نیز با استفاده از یادگیری ماشینی به عنوان بخشی از هوش مصنوعی Kirin 970 پیشرفت داشته است. وجود ISP (پردازنده سیگنال عکس) به معنی ارائه بهترین سیستم دوربین هواوی تاکنون می باشد.

خلاصه

تفاوت بین هواوی میت 10 و میت 10 پرو

میت ۱۰ پرو توانایی رقابت با پرچمداران اپل، گوگل و سامسونگ را دارد. برای سری میت ارائه فرمت ۱۸:۹ قدم بزرگی به حساب می آید.
هواوی با قیمت مناسب پا به رقابت گذاشته است. قیمت میت ۱۰ از ۶۹۹ پوند (حدود ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان! برای مدل ۶۴ + ۴ گیگابایتی) شروع می شود و از اواخر اکتبر قابل خرید است. قیمت میت ۱۰ پرو از ۷۹۹ پوند (حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای مدل ۱۲۸+ ۶ گیگابایتی) شروع می شود و از اواسط نوامبر در دسترس خواهد بود. یک مدل پورشه دیزاین نیز با قیمت ۱۳۹۵ پوند (حدود ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان) توسط هواوی ارائه خواهد شد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *