مایکروسافت در اقدامی تلافی جویانه، گوگل کروم را رسوا کرد

مایکروسافت در اقدامی تلافی جویانه، گوگل کروم را رسوا کرد
  • 1396/7/29
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

طی چند سال گذشته مهندسان گوگل اقدام به پیدا کردن اشکالات محصولات و خدمات مایکروسافت کرده اند و صد البته با اعلام علنی آنها این شرکت را به تمسخر می گرفتند. البته علاقه مندان دنیای فناوری اطلاعات این بازی را با لذت تماشا می کردند و حرکت متقابل مایکروسافت در هفته جاری هم زیبایی آن را دو چندان کرده است.

گویا آی تی – در یک پست وبلاگی که روز چهارشنبه منتشر شد «جردن رابت» یکی از اعضای تیم امنیتی مایکروسافت اقدام به افشای عمومی یک آسیب پذیری امنیتی و مجموعه ای از سایر نواقص در مرورگر کروم کرد که اعضای تیم امنیتی مایکروسافت آنها را پیدا کرده بودند؛ به این ترتیب مایکروسافت توانست قدرت برنامه نویسی گوگل را به چالش بکشد.
بعد از این گوگل آسیب پذیری امنیتی مذکور و نواقص امنیتی را مرتفع کرد و حتی ۱۵٫۸۳۷ دلار هم به مایکروسافت پاداش داد که البته مایکروسافت این مبلغ را در اختیار خیریه ها قرار خواهد داد. ضمنا آقای رابت از شیوه عملکرد گوگل در برخورد با این مساله هم هم انتقاد کرد. طبق اظهارات وی گوگل قبل از عرضه نهایی وصله امنیتی برای مشکلات پیدا شده در کروم، کد منبع وصله مذکور را در وب سایت گیت هاب قرار داده بود. این کار زمان بسیار زیادی در اختیار هکرها قرار می داد تا قبل از عرضه نهایی اصلاحیه ها به مشتریان، از آسیب پذیری مورد نظر مطلع شده و از آن سو استفاده کنند. هر چند وی به این موضوع اشاره ای نکرد که آیا هکرها عملا از نقایص کروم سو استفاده کرده اند یا خیر. رابت: ”بعد از اعلام این مساله از سوی ما کروم به مدت یک ماه آسیب پذیر باقی مانده بود. این زمان برای سو استفاده هکرها بیشتر از کافی به نظر می رسد.“
این دو شرکت در زمینه افشای اشکالات و نواقص محصولات و خدمات یکدیگر خوشنام نیستند و حال این مساله گریبان گیر تیم امنیتی هر دو شده است. وضعیت این مساله آن قدر بغرنج شده که سال گذشته «تری میرسون» معاون ارشد مایکروسافت از گوگل به خاطر عدم افشای مسئولانه آسیب پذیری های امنیتی انتقاد کرد. تا زمانی که کشمکش های این دو شرکت منجر به امن تر شدن مرورگرهایشان شود ما کاربران مشکلی با گرم تر شدن تنور اختلافات شان نخواهیم داشت!

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *