۱۰ افزونه عالی برای Chrome که باید حتما نصب کنید

۱۰ افزونه عالی برای Chrome که باید حتما نصب کنید
  • 1396/7/12
  • زهرا معبودی
  • 0

من یکی از طرفداران گوگل کروم هستم. البته ترجیح می دهم که از گوگل کروم در مقابل اج مایکروسافت، سافاری و حتی اپرا و فایرفاکس استفاده کنم چون از ابزارهای گوگل مثل جی میل، گوگل درایو و نظیر آن استفاده می کنم. هر چند برای مرورگر ها نظیر فایرفاکس شمار زیادی افزونه ساخته شده اما برای کروم نیز توسعه دهندگان چیزی کم نگذاشته اند. شما می توانید از طریق افزونه های گوگل کروم هزاران هزار قابلیت جدید به مرورگر خود بیفزایید. این افزونه ها برای دسته های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد اما برخی از آن ها جهانی هستند و برای تمام کاربران دنیا کاربردی هستند.

Chrome Extensions

من در این مقاله می خواهم به معرفی چند افزونه بپردازم که شما باید آن ها را روی مرورگر گوگل کروم خود نصب کنید تا بتوانید تجربه وب گردی تان را ارتقا دهید.

البته افزونه هایی که من امروز معرفی می کنم وابستگی شدیدی به گوگل دارند و در برخی نیاز به ورود به حساب گوگلی خود نیز دارید. پس اگر از فن های گوگل نیستید این مقاله را ببندید.

Speed Dial 2

Speed Dial 2

یکی از چیزهایی که من دوست دارم در گوگل کروم شخصی سازی کنم صفحه new tab است. به طور پیش فرض این صفحه دارای چند باکس است که چند سایتی را که اخیرا و البته به کرات آن ها را دیدن کرده اید نشان می دهد. افزونه های متعددی هستند که می توانند این صفحه را به dashboards, wallpapers, task lists مجهز کنند. اما آن چه که من یافته ام  Speed Dial 2 است که می تواند در شخصی سازی در این صفحه حسابی تنوع ایجاد کند.

Speed Dial 2 به شما کمک می کند تا بتوانید صفحات مورد علاقه وب و البته اپلیکیشن ها را گروه بندی کنید. همچنین می توانید نام ها را برای گروه ها مدیریت کنید و تغییر دهید. از ویژگی مهم دیگر  Speed Dial 2 این است که می توانید با ایجاد یک اکانت آن چه را که شخصی سازی می کنید بین دیوایس ها به اشتراک بگذارید.

LastPass

LastPass

اگر تا کنون از هیچ برنامه ای برای مدیریت پسورد ها استفاده نکرده اید، پس وقت آن رسیده که  LastPass را امتحان کنید. پسورد منجر ها این روزها مورد سو استفاده ی زیادی قرار می گیرند که البته توصیه می کنیم با نصب این افزونه نگرانی خود را از این بابت خیال خود را راحت کنید. مدیریت پسورد ها به شما کمک می کند تا بتوانید رمز های عبور قوی برای سایت های مختلف ایجاد کنید. البته شما که نمی توانید پسورد های قوی و عجیب و غریب را حفظ کنید اما چنین برنامه هایی برای این منظور به شما کمک خواهند کرد. البته نگرانی مردم از این است که ارائه دهندگان منجر ها خودشان هک شوند و پسورد ها هم لو بروند و به همین دلیل به دیتابیس هایی مثل KeePass روی می آورند. اما من سال هاست که از LastPass استفاده می کنم و هیچ مشکلی از این بابت پیش نیامده است. بنابراین شما نیاز دارید تا شمار زیادی از پسورد ها را جایی نگهداری کنید و چه جایی بهتر از LastPass؟

HTTPS Everywhere

HTTPS Everywhere

HTTPS Everywhere از جمله افزونه هایی است که باید آن را نصب کنید و آن را فراموش کنید. این افزونه به امنیت بیشتر HTTPS هنگام وبگردی کمک می کند حتی اگر امن نباشند. این موضوع بیشتر برای کسانی که در امر تجارت از فضای آنلاین استفاده می کنند اهمیت بیشتری پیدا می کنند.

تنها چیزی که در مورد این افزونه با سایر افزونه ها فرق دارد و قابل توجه است میزان حافظه ای است که از رم شما، اشغال می کند. اگر میزان رم شما، کم باشد باید در این مورد کمی هزینه کنید و رم خود را ارتقا دهید.

Disconnect

Disconnect

Disconnect نیز یکی دیگر از افزونه هایی است که باید آن را نصب کنید و دیگر کاری به کارش نداشته باشید. وقتی که Disconnect را نصب کنید، مطمئن هستید که حریم خصوصی تان حفظ می شود و سایت هایی که در آن ها لوگین می کنید، دیتاهای شما و تاریخچه وبگردی و جستجوی تان را ردیابی نمی کنند. البته این افزونه با نگهداشتن برخی دیتاها از سایت ها در لود سریع تر آن ها در مراجعات بعدی کمک می کند.

Adblock Plus

Adblock Plus

هر چند بسیاری از سایت ها در آمدشان از طریق تبلیغات است اما برخی در این باره افراطی عمل می کنند و من به شما افزونه ای پیشنهاد می کنم که کافی است یک بار آن را نصب کنید و برای همیشه از شر تبلیغات سایت ها در امان باشید. Adblock Plus دقیقا همین افزونه است. نه تنها تبلیغات آزار دهنده اند بلکه بسیاری از این تبلیغات به همراه خود malware دارند و این بدین معنی است که باز کردن تبلیغات و این سایت ها موجب می شوند که سیستم شما ویروسی شوند.

Honey

Honey

اگر شما از فضای انلاین برای خرید استفاده می کنید مطمئنا هر چیزی را بجز مواد غذایی از اینترنت خریداری کرده اید. اما Honey  به شما کمک می کند که کوپن هایی برای محصولات برخی سایت ها پیدا کنید و خرید مقرون به صرفه تری داشته باشید. پیش از اینکه من از این افزونه استفاده کنم از RetailMeNot  و تعدادی سایت دیگر استفاده کرده ام، اما از وقتی که این افزونه را شناخته ام، فقط از آن استفاده کرده ام.

Grammarly

Grammarly

علاوه بر وب گردی، خرید آنلاین و تماشای فیلم در اینترنت من معمولا کارهایی انجام می دهم که به تایپ بسیار وابسته است که از جمله آن ها می توانم به تایپ کردن ایمیل ها، پر کردن فرم ها، تایپ کردن پیام ها در سایت های شبکه های اجتماعی، نوشتن مقالات برای سایت های خودم و دیگران اشاره کنم.

Grammarly  ابزاری است که به درستی گرامر جملات توجه کرده و سعی می کند با در نظر گرفتن ساختار کلمات و جملات اشکالات گرامری جملات را رفع کند.

uBlock Origin

uBlock Origin

اکثر فایروال های سخت افزاری که کسب و کارها برای سازمان هایشان خریداری می کنند، دارای امکان بلاک کردن وب سایت ها برای جلوگیری از دسترسی کاربران به سایت های فیشینگ و تروجان هستند. آنها با نگاه کردن به لیست سیاه بزرگ دامنه ها و URL های بد کار می کنند. uBlock Origin هم یکی از همین ابزارها است که به راحتی به شما کمک می کند تا بتوانید به راحتی، و در سطح ویندوز و رایانه خود، از فایرفال استفاده کنید. زمانی که این ابزار را نصب می کنید، لیستی را انتخاب می کنید که می خواهید در مقابل آن ها از سیستم شما محافظت شود. بعضی از اوقات این افزونه ممکن است چیزهایی را بلاک کند که در حقیقت نباید این بلاک صورت گیرد اما افزونه دارای امکانی است که سریع می توانید قابلیت بلاک شده برای سایت مورد نظر را  disable  کنید.

Turn Off the Lights

Turn Off the Lights

همانطور که قبلا هم گفتم وقتی که با کامپیوتر کار می کنم، فیلم دیدن هم یکی از کارهای روزمره من است. وقتی که در یوتیوب یا هر جایی شروع به دیدن فیلم می کنم این Turn Off the Lights است که تجربه لذت بخشی از تماشای فیلم را برای من فراهم می کند. با استفاده از این افزونه پس زمینه کاملا تاریک می شود و موجب می شود که تمرکز بیشتری داشته باشم.

FireShot

FireShot

گاهی تمایل دارید که از آن چه که در وب می بینید یک اسکرین شات بگیرید. هر چند ممکن است از ابزارهای مختلفی برای این منظور استفاده کرده باشید اما  FireShot یکی از بهترین ابزارها برای این کار است. با استفاده از این ابزار می توانید چیزهای زیادی در اینترنت اسکرین شات بگیرید و در قالب تصاویر و یا PDF آن را ذخیره کنید.

این ها افزونه هایی بودند که ممکن است شما روزانه به آن ها نیاز داشته باشید بنابراین یک حساب گوگل ایجاد کنید و این افزونه ها را با لینک هایی که در توضیح هر کدام قرار داده ام نصب کنید و از آن ها لذت ببرید.

شما از چه افزونه های کاربردی استفاده می کنید و نیاز می بینید که در این جا به کاربران آن را معرفی کنید؟ توصیه های خود را در بخش نظرات بنویسید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *