انتشار لیست ۲۰ گوشی هوشمند برتر دنیا در سال ۲۰۱۷ (۱)

انتشار لیست ۲۰ گوشی هوشمند برتر دنیا در سال ۲۰۱۷ (۱)
  • 1396/7/3
  • محمدرضا مرتضایی
  • 1

بالاخره تابستان امسال هم به سر آمد! تابستانی که در آن به ندرت شاهد عرضه تلفن همراه جدیدی بودیم و دل خوشی مان صرفا خواندن شایعات و گمانه زنی های محصولات جدید شرکت ها بود.خوشبختانه در این ماه شاهد معرفی مدل های جدید تلفن های هوشمند بودیم و وقت آن رسیده که لیست برترین ها در سال ۲۰۱۷ را تغییر دهیم.

گویا آی تی – در حال حاضر یک مدل جدید بالاتر از تلفن همراه گوگل پیکسل قرار می گیرد و ضمنا تصمیم گیری بین گلکسی اس ۸ و آیفون ۷ هم کار بسیار دشواری است.
در ادامه لیست بهترین تلفن های هوشمندی که در حال حاضر می توان تهیه کرد را مرور خواهیم کرد.
نکته: قیمت این محصولات بسته به محل خرید متغیر خواهید بود.

۱- آیفون ۸ پلاس

آیفون 8 پلاس
تمام مزایای آیفون ۸ در آیفون ۸ پلاس وجود دارند ولی صفحه نمایش بزرگ تر و با کیفت تر، دوربین دو لنز مجهز به ویژگی های جالبی مثل بزرگنمایی اپتیکال و اضافه کردن جلوه عمق به تصاویر بهره می برد، باعث شده این مدل در بین کاربران محبوبیت زیادی پیدا کند.
در حال حاضر این تلفن همراه بهترین محصولی است که می توان خریداری نمود. آیفون ۱۰ (iPhone X) هنوز وارد بازار نشده و به احتمال بسیار قوی بعد از عرضه نهایی در رتبه اول قرار خواهد گرفت.

۲- آیفون ۸


تا قبل از عرضه آیفون ۸ دو تلفن همراه پیکسل و پیکسل اکس ال شرکت گوگل جایگاه بهترین گوشی ها را به خود اختصاص داده بودند و حال با عرضه محصولات جدید اپل این شرکت مجددا رتبه اول را به دست آورده است.
آیفون ۸ دارای بدنه فلزی و شیشیه ای بسیار با کیفیت،دوربینی بی نظیر و عملکردی فوق العاده است. ضمنا از تکنولوژی شارژ بی سیم و همچنین شارژ سریع در آن استفاده شده است؛ دو ویژگی که مدل های قبلی آیفون فاقد آنها بوده اما سال های سال است که در تلفن های اندرویدی شاهد آنها هستیم. خوشبختانه همانند بسیاری از تلفن های اندرویدی قبلی، آیفون ۸ در برابر آب مقاوم است.
شاید با خواندن مشخصات آیفون ۸ که شباهت بسیار زیادی با گوشی های اندرویدی دارد از خود بپرسید علت یک سر و گردن بالاتر قرار گرفتن آن چیست؟ این مساله مربوط به سیستم عامل iOS و اکو سیستم اپل است. در صورت دارا بودن محصولات اپل جدیدترین به روزرسانی ها را مستقیما از خود این شرکت دریافت خواهید کرد، اپلیکیشن ها عموما در iOS طراحی بهتری داشته و در صورت بروز هر گونه مشکلی، نیروهای پشتیبان در فروشگاه های فیزیکی اپل مشکلات شما را حل خواهند کرد.

۳- گوگل پیکسل و پیکسل اکس ال

علی رغم وجود گلکسی نوت ۸، تلفن های همراه پیکسل و پیکسل اکس ال به خاطر استفاده از نسخه خام اندروید و همچنین استفاده از لانچر زیبای گوگل و دریافت جدیدترین به روزرسانی های سیستم عامل زودتر از سایر ابزارها، همچنان در صدر لیست بهترین تلفن های همراه اندرویدی قرار می گیرد. ضمنا عملکرد بسیار عالی و دوربین های بسیار با کیفیت این تلفن های همراه ساخت گوگل را نباید از قلم انداخت.
البته با عرضه مدل های جدید از سوی اپل، گوگل پیکسل و پیکسل اکس ال باید به جایگاه سوم رضایت دهند. آیفون های جدید از نظر عملکرد، قابلیت ها، مشخصات سخت افزاری و طراحی یک سر و گردن بالاتر از این دو مدل گوگل قرار می گیرند.
قیمت پیکسل: ۶۴۹ دلار
قیمت پیکسل اکس ال: ۷۶۹ دلار

۴- گلکسی نوت ۸

 

گلکسی نوت 8
سامسونگ در نوت ۸ با طراحی بسیار زیبا، لبه های کناری فوق العاده باریک، عملکرد سریع، دوربین دو لنز و قلم هوشمند، مشخصا بهترین ویژگی های گلکسی اس و گلکسی نوت را با یکدیگر ترکیب کرده است.
قیمت: ۹۳۰ دلار

۵- آیفون ۷ پلاس

دوربین دو لنز آیفون ۷ پلاس ویژگی اصلی است که باعث شده این تلفن همراه جلوتر از آیفون ۷ قرار بگیرد. ضمنا قیمت ۶۷۰ دلاری آن باعث شده از تلفن همراه گلکسی اس۸ پلاس ۷۲۰ دلاری سامسونگ هم جلوتر باشد.
آیفون ۷ پلاس بر خلاف آیفون ۷ معمولی امکان عکسبرداری با استفاده از جلوه ”بوکه“ را فراهم می کند؛ در جلوه بوکه تصویر پس زمینه بر خلاف سوژه اصلی تصویر، کاملا محو می شود. این تلفن همراه دارای یک لنز دوم با قابلیت زوم اپتیکال ۲ برابر نیز هست؛ به این ترتیب بدون نیاز به قربانی کردن کیفیت تصویر می توان تصویر را بزرگنمایی کرد (برخلاف بزرگنمایی دیجیتال که کیفیت تصویر با افت محسوس مواجه می شود).
قیمت: ۶۷۰ دلار

۶- گلکسی اس۸ پلاس

گلکسی اس۸ پلاس از نظر ویژگی ها کاملا شبیه به اس۸ بوده اما از نظر اندازه اندکی بزرگ تر بوده و از صفحه نمایش ۶٫۲ اینچی بهره می برد.
مدل اس۸ پلاس به خاطر بزرگ تر بودن اندازه صفحه نمایش از اس۸ جلوتر قرار می گیرد. اگر چه اندازه این تلفن همراه با اندازه مدل های پلاس آیفون یکسان است اما صفحه نمایش آن بزرگ تر است. ضمنا نحوه نمایش اپلیکیشن ها و محتویات در صفحات نمایش بزرگ تر بسیار زیباتر است.
قیمت: ۷۲۳ دلار

۷- آیفون ۷

آیفون ۷ با قیمت ۵۵۰ دلار، گلکسی اس۸ سامسونگ با قیمت ۶۷۹ دلار را به راحتی شکست می دهد. این مدل هم همانند سایر آیفون ها دارای اپلیکیشن های بهتری است و در مقایسه با سایر تلفن های اندرویدی دارای اکو سیستم بسیار بهتری است. منظور از اکو سیستم تمام اپلیکیشن ها، پشتیبانی اپل در صورت بروز مشکل و دریافت مستقیم جدیدترین به روزرسانی از خود شرکت است.
این مدل در برابر نفوذ آب مقاوم بوده و دوربین با کیفیت آن حتی در محیط های کم نور هم عملکرد بسیار خوبی دارد؛ تعبیه پردازنده قوی هم باعث شده انجام هر کاری با آیفون ۷ به سادگی امکان پذیر باشد. ضمنا این مدل سازگار بسیار خوبی با سایر محصولات اپل مثل ایرپادهای بی سیم اپل دارد.

۸- گلکسی اس۸

گلکسی s8
در حال حاضر گلکسی اس۸ سامسونگ زیباترین تلفن همراه موجود در بازار است. شکل و شمایل آن از آیفون ۸ بهتر بوده و از نوت ۸ هم براق تر است. شیشه منحنی به کار رفته در جلو و پشت اس۸ نسخه بهبود یافته ای از نسل قبلی یعنی گلکسی اس۷ است. لبه های بسیار باریک دور صفحه نمایش اس۸ را تبدیل به سمبل جدید طراحی در تلفن های هوشمند برتر و لوکس کرده است.
جدای از ظاهر، گلکسی اس۸ دارای قابلیت های متنوعی است مثل مقاومت در برابر آب، صفحه نمایش بزرگ برای نمایش بهتر محتواها، شارژ سریع، شارژ بی سیم، تشخیص چهره، دوربین بی نظیر، سرویس پرداخت سامسونگ و یک دکمه Home مخفی است.
به نظر می رسد اس۸ باید در ابتدای لیست قرار می گرفت اما رابط کاربری سامسونگ موسوم به تاچ ویز (Touchwiz) به نوعی نقطه ضعف این مدل محسوب می شود؛ به خاطر وجود این رابط کاربری این تلفن همراه نمی تواند جدیدترین بسته های به روز رسانی عرضه شده از سوی گوگل را در همان لحظه انتشار دریافت کند. ضمنا سر و کله زدن با رابط کاربری و قابلیت های نسخه خام اندروید ساده تر به نظر می رسد.
البته وجود ویژگی هایی مثل شناسایی چهره و تشخیص عنبیه چشم منوط به وجود رابط تاچ ویز است اما به نظر شما چه تعداد از مشتریان سامسونگ حاضرند صرفا به خاطر این دو ویژگی، اس۸ را تهیه کنند؟
قیمت: ۶۷۹ دلار

۹٫وان پلاس اس

وان پلاس اس یکی از تلفن های هوشمند اندرویدی برتر است که طراحی ساده و بسیار زیبا، عملکرد عالی، دوربین عالی و قیمت بسیار مناسب، آن را از سایر رقبا متمایز کرده است.
البته شاید وجود لبه های صفحه نمایش ظاهر آن را قدیمی جلوه دهد اما وقتی در مقایسه با تلفن های هوشمند با لبه های بسیار باریک مثل ال جی جی ۶ و گلکسی اس۸، ۱۵۰ دلار کمتر پرداخت می کنید، این مساله چندانی نخواهد داشت.
قیمت: ۴۵۰ دلار

۱۰- ال جی G6

lg g6
جی۶ بهترین تلفن هوشمند ال جی است و انصافا تلفن هوشمندی بسیار عالی است. ال جی بالاخره ویژگی های کلیدی مثل طراحی بسیار زیبا و مقاومت در برابر آب را به این محصول خود اضافه کرده است و به این ترتیب این مدل قادر به رقابت با پرچمداران شرکت های سامسونگ و اپل خواهد بود.
جی۶ هم از یک دوربین دو لنز استفاده می کند. این تلفن همراه دارای صفحه نمایش نسبتا بزرگی است و به همین خاطر کار با اپلیکیشن ها در آن راحت تر است.
هر چند متاسفانه از پردازنده ای ضعیف در این مدل استفاده شده و به همین خاطر امکان قرار دادن آن در ابتدای لیست وجود ندارد. البته پردازنده اسنپ دراگن ۸۲۱ به اندازه کافی قدرتمند هست اما سامسونگ به فاصله دو ماه پس از عرضه جی۶ اقدام به معرفی گلکسی اس۸ کرد. با توجه به این مساله احساس می کنید پردازنده جی۶ قدیمی تر در مقایسه با پردازنده گلکسی اس۸ حرفی برای گفتن ندارد.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *