همکاری مدیر سابق آمازون و مایکروسافت با ایرانسل

همکاری مدیر سابق آمازون و مایکروسافت با ایرانسل
  • 1396/7/3
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

روح الله رحمانی مدیر سابق مایکروسافت و آمازون که به علت دو تابعیتی بودن، در سال گذشته از پست خود در وزارت ارتباطات استعفا داده بود، در یکی از بخش های تازه تأسیس ایرانسل مشغول به کار شد.

گویا آی تی – وی در آمریکا متولد و در همان جا نیز بزرگ شده است. رحمانی دارای مدرک دکترای هوش مصنوعی از دانشگاه واشنگتن سنت لوییس است.
رحمانی پس از بازگشت به ایران به عنوان استادیار دانشکده ی علوم و فنون نوین دانشگاه تهران مشغول به کار شد. او خود اعلام کرده بود که هدفش از بازگشت به ایران سازندگی برای کشورش بوده است. وی پس از مدتی در اردیبهشت ماه سال گذشته توسط وزیر ارتباطات مدیر کل دفتر امور نوآوری و حمایت از سرمایه گذاری وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات شد. منصوب شدن رحمانی در این پست انتقاداتی را به دنبال داشت. منتقدین معتقد بودند که افراد دوتابعیتی نباید در وزارت خانه های دولت مشغول به کار باشند. سرانجام وی در اواخر مهرماه سال گذشته مجبور شد تا از سمت خود استعفا دهد.
رحمانی اخیراً مسئول بخش نوآوری و توسعه ی ایرانسل شده است. وی در مورد سمت شغلی خود در ایرانسل می گوید که این بخش در زمستان سال گذشته ایجاد شده است و هدف آن وارد نمودن ایرانسل به حوزه ی دیجیتال و خصوصاً اپلیکیشن های موبایل و همین طور ارائه ی خدمات نوآورانه است.
وی تلاش دارد تا طی ۵ سال، ۲۵۰ هزار شغل ایجاد نموده و از این طریق هم زیست بوم استارتاپ های ایرانی را تکمیل کند و هم خدمات تازه ای به مشترکان این اپراتور ارائه نماید.
باید منتظر شد و دید که آیا علاقه ی مدیر سابق مایکروسافت و آمازون به بخش خصوصی ایران و فرصت های تازه ی ایجاد شده توسط او در حوزه ی دیجیتال، تأثیرات بلندمدتی برای کاربران این اپراتور و به طور کلی جامعه ی ایران خواهند داشت یا خیر.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *