دوربین آیفون ۸ پلاس؛ بهترین در بین تمام گوشی های جهان

دوربین آیفون ۸ پلاس؛ بهترین در بین تمام گوشی های جهان
  • 1396/7/1
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

آیفون ۸ پلاس از چندی پیش روانه بازارها شده است و مطابق انتظار بنچمارک معتبر DXoMark به بررسی کیفیت دوربین این گوشی جدید شرکت اپل پرداخته است. مطابق این بررسی‌ها، آیفون ۸ پلاس بهترین دوربین را در بین تمام گوشی‌های هوشمند جهان دارد و جایگاه دوم نیز به آیفون ۸ رسیده است.

گویا آی تی – تا قبل از این بررسی‌ها، گوگل پیکسل توانسته بود با کسب ۹۰ امتیاز در جایگاه نخست قرار گیرد. پس از آن اچ‌تی‌سی U11 نیز همین امتیاز را کسب کرد. اکنون نوبت به بررسی آی‌فون۸ و آی‌فون۸ پلاس رسید تا با امتیازهای عالی خود گوگل پیکسل و اچ‌تی‌سی U11 را پشت سر بگذارند. آی‌فون ۸ پلاس بهترین دوربین را در بین تمام اسمارت‌فون‌هایی داشته که پای به آزمایشگاه DxOMark گذاشته‌اند و با امتیاز ۹۴ همه را شگفت‌زده کرده است. برادر کوچک‌ترش آی‌فون ۸ نیز به امتیاز ۹۲ دست یافت.

آی‌فون ۸ پلاس در بخش عکس‌برداری با امتیاز ۹۶ همه را انگشت به دهان گذاشت. در بخش فیلم‌برداری نیز این گوشی به امتیاز ۸۹ دست یافت. پیش از این اچ‌تی‌سی U11 و گوگل پیکسل به امتیازهای ۸۹ و ۹۱ دست یافته بودند.

آی‌فون ۸ پلاس در بخش کیفیت تصاویر و حالت پرتره بهترین عملکرد را داشته است و در بقیه قسمت‌ها نیز همیشه در بخش بالایی نمودارها قرار گرفته است. ضمن آن که با اپلیکیشن دوربین پیشرفته، این گوشی توانسته در بخش ثبت تصاویر HDR و تصاویری که در آن‌ها چهره وجود دارد، عملکرد خوبی از خود به جا بگذارد. آی‌فون ۸ پلاس بهترین عملکرد زوم و افکت بوکه را در بین تمام هندست‌ها داشته و هم‌چنین بدون لرزه بودن فیلم‌ها، تنظیم درست رنگ‌ها و ردیابی چهره در نور زیاد نیز به بهترین شکل صورت گرفته است.

اما از آن طرف، در بخش تصویربرداری در محیط داخلی یا نور کم شاهد پاشیدگی رنگ‌ها و مشکلاتی در فوکوس خودکار هستیم. در قسمت فیلم‌برداری نیز اکسپوژر نامناسب و وجود نویز در فیلم‌هایی که در محیط‌های کم نور گرفته شده‌اند، از معایب دوربین آی‌فون ۸ پلاس محسوب می‌شوند.

حالا نوبت به آی‌فون ۸ رسیده است. این گوشی با عملکرد حیرت‌آور خود بهترین دوربین را در بین تمام گوشی‌های تک دوربینه‌ای داشته که تاکنون توسط متخصصان DxOMark مورد بررسی قرار گرفته است. به این دلیل که تک دوربین آی‌فون ۸ با دوربین اصلی آی‌فون ۸ پلاس یکسان است، نباید انتظار تفاوت چندانی بین این دو داشته باشیم. از آن‌جایی که دوربین دوم آی‌فون ۸ پلاس یک مرز را هنگام زوم و افکت بوکه ایجاد می‌کند، معلوم می‌شود که چرا این گوشی توانسته امتیاز بیش‌تری از برادر کوچک‌تر خود کسب کند.

برای نقاط ضعف و قوت دوربین آی‌فون ۸ نیز همان چیزهایی را انتظار داریم که کمی بالاتر برای آی‌فون ۸ پلاس ذکر شده‌اند. به همان ترتیب، تصاویر HDR به بهترین شکل ثبت می‌شوند و فوکوس خودکار به جز در نورهای کم یا بسیار زیاد که با تاخیر انجام می‌شود، در بقیه مواقع بسیار خوب و دقیق عمل می‌کند. برای مشاهده نمونه تصاویر و هم‌چنین گزارش کامل و دقیق این بررسی در سایت DxOMark، روی این لینک برای آی‌فون ۸ و این لینک برای آی‌فون ۸ پلاس کلیک کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *