چرا باید آیفون X را خرید؟

چرا باید آیفون X را خرید؟
  • 1396/6/28
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

پس از مدت‌ها انتظار، بالاخره اهالی کوپرتینو از جدیدترین دستاورد خود رونمایی کردند. کمپانی اپل سه گوشی آی‌فون جدید را برای عرضه در واپسین ماه‌های سال جاری درنظر گرفته ولی به جرات می‌توان گفت تنها مدلی که نگاه بسیاری از عاشقان دنیای تکنولوژی را به خودش جلب کرد، گوشی آی‌فون X اپل بود.

گویا آی تی – در واقع آی‌فون ۸ و ۸ پلاس با همان طراحی همیشگی و فقط با بهبود‌هایی جزیی همراه شده‌اند ولی قضیه در مورد آی‌فون ۱۰ کاملا متفاوت است. در این مقاله قصد داریم باهم به ویژگی‌های منحصر به فرد یکی از بهترین آی‌فون‌های تولید شده تا به امروز نگاهی بیاندازیم.

۱٫ طراحی کاملا متفاوت و نمایشگری بدون حاشیه

درست است که طراحی آی‌فون X تا حد زیادی توسط رندرهای مختلف پیش از رونمایی رسمی فاش شد، ولی اپل با طراحی خاص این اسمارت‌فون به بسیاری از منتقدان خود جواب داد، آن‌طور هم که می‌گویند این کمپانی دچار تکرار نشده و طرح‌های شگفت‌انگیزی برای آینده در سر دارد.

این پرچمدار با بهره‌گیری از شیشه و فلز ساخته شده و فریم آلومینیومی و براق دور گوشی باعث شده تا آی‌فون X به زیبایی دوچندانی دست یابد. هرچند این اولین بار نیست که اپل دست به استفاده از ترکیب شیشه و فلز می‌زند و آی‌فون ۴ دیگر اسمارت‌فون این کمپانی بود که از همین جنس تولید شده بود.

پس از این‌که تقریبا اکثر سازندگان، اسمارت‌فون‌های خود را با نمایشگرهایی تمام صفحه و حذف دکمه هوم روانه بازار کردند، این‌بار نیز نوبت اپل بود تا با این موج جدید ایجاد شده در دنیای گوشی‌های هوشمند همراه شود ولی به سبک خودش تغییرات لازم را انجام داد.

برخلاف مدل‌های پیشین، آی‌فون ۱۰ با صفحه‌نمایش ۵٫۸ اینچی از نوع OLED همراه شده و جالب است بدانید که این گوشی با چنین نمایشگر بزرگی از نظر اندازه حتی از آی‌فون ۸ پلاس نیز کوچک‌تر بوده و نسبت نمایشگر به بدنه ۸۲٫۹ درصد را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. این نمایشگر دارای دقت ۲۴۳۶ در ۱۱۲۵ بوده و باید افزود که این رزولوشن وجود ۴۵۸ پیکسل در هر اینچ را تضمین می‌کند و اپل این صفحه‌نمایش را سوپررتینا نام‌گذاری کرده است.

۲٫ دوربینی دقیق‌تر از همیشه

یکی از نقاط قوت این فبلت، دوربین دوگانه موجود در پنل پشتی دستگاه است. این دوربین از دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد که دوربین اول با اپرچر f/1.8 قادر به ثبت عکس‌هایی با زاویه دید وسیع بوده و دوربین دوم با گشودگی دیافراگم f/2.4 توانایی ثبت عکس‌های تله‌فوتو را دارد. تا این‌جا تقریبا همه مشخصات دوربین مشابه نسل‌های پیشین است ولی با نگاهی دقیق‌تر متوجه می‌شویم که اپرچر دوربین دوم از ۲٫۸ به ۲٫۴ کاهش یافته که باعث جذب نور بیشتر شده و عکس‌های تله‌فوتو بهتری را نوید می‌دهد.

همچنین اپل همانند سامسونگ، هردو لنز یاد شده را به لرزش‌گیر اپتیکال مجهز ساخته و زوم اپتیکال دو برابری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اهالی کوپرتینو در دوربین سلفی هم از یک سنسور ۷ مگاپیکسلی استفاده کرده‌اند که درمقایسه با نسل‌های پیشین به حالت عکس‌برداری پرتره مجهز شده که به کاربر اجازه می‌دهد تصاویری با پس‌زمینه تار شده، ثبت کند.

۳٫ سخت‌افزاری قدرتمند

چرا باید آیفون X را خرید؟

تراشه A11 بیونیک اپل با بهره‌گیری از ۶ هسته پردازشی، مطمئنا رقیب قدرتمندی برای پرچمداران اندرویدی محسوب خواهد شد. طبق ادعای اهالی کوپرتینو، اپل برای ساخت این تراشه سه سال زمان صرف نموده و این پردازنده تا ۷۰ درصد سریع‌تر از نمونه بکار گرفته شده در آی‌فون ۷ است.

این پیشرفت چشمگیر مطمئنا عملکردی بسیار روان و فراتر از انتظار را حتی زمان اجرای وظایف سنگین خواهد داشت. اگر جزییات منتشر شده از بنچمارک گیک‌بنچ را مشاهده کنیم، درمی‌یابیم که این قلب تپنده به‌راحتی توانسته رقبای اندرویدی را درهم شکسته و با فاصله قابل‌توجهی بالاتر از رقبا در جایگاه نخست قرار بگیرد. همچنین طبق اطلاعات منتشر شده، آیفون X اپل از حافظه رم ۳ گیگابایتی بهره خواهد برد.

۴٫ FaceID

یکی‌دیگر از ویژگی‌هایی که دستاورد جدید اپل را از بقیه رقیبان حاضر در بازار متمایز می‌کند، مجهز شدن به FaceID به‌جای بهره‌گیری از سنسور اثر انگشت است. با این‌که بسیاری از سازندگان اندرویدی با حذف دکمه هوم مرسوم در پرچمداران خود، سنسور اثر انگشت را به پشت گوشی منتقل کردند اما اهالی کوپرتینو در اقدامی متفاوت، استفاده از این ویژگی را در آی‌فون ۱۰ برای همیشه کنار گذاشتند و به‌جای آن این فبلت را با قابلیت فیس‌آی‌دی همراه ساختند.

این پرچمدار با بهره‌گیری از سنسورهای تعبیه شده در بخش بالایی نمایشگر گوشی، چهره کاربر را با تاباندن ۳۰ هزار نقطه از مادون‌قرمز اسکن نموده و سپس هر زمان که کاربر به گوشی نگاه کند با تکمیل فناوری تشخیص چهره در کسری از ثانیه قفل صفحه آی‌فون ۱۰ باز خواهد شد.

گفته می‌شود این فناوری جدید، ضریب خطای کمتری نسبت به تاچ‌آی‌دی داشته و احتمال فریب خوردن سیستم تشخیص چهره این دستگاه، یک در میلیون است، درحالی‌که این میزان خطا برای تاچ آی‌دی یک در ۵۰ هزار گزارش شده بود.

۵٫ شارژ سریع و قابلیت واقعیت افزوده

قابلیت واقعیت افزوده اپل، یکی از جذاب‌ترین امکانات موجود در پرچمدار جدید این کمپانی است که به لطف استفاده فیس‌آی‌دی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. کاربر با بهره‌گیری از انیموجی‌ها (Animoji) یا همان شکلک‌های ایموجی متحرک می‌تواند پیام‌های تصویری مختلفی ارسال کرده و شکلک‌های مورد استفاده متناسب با حرکت چهره کاربر، متحرک خواهند شد.

بهره‌مندی آی‌فون X از شارژ سریع باعث می‌شود تا کاربر زمان کمتری را برای پر شدن باتری دستگاه صرف نماید. طبق اطلاعات ذکر شده، باتری این اسمارت‌فون در مدت زمان ۳۰ دقیقه، به میزان ۵۰ درصد شارژ می‌شود. همچنین اپل تاکید می‌کند که عمر باتری نسل جدید گوشی‌های آی‌فون، در مقایسه مدل‌های پیشین به میزان ۲ ساعت بهبود یافته است.

در آخر باید گفت که اپل آی‌فون X را تا دندان مسلح کرده و قابلیت‌های بی‌شماری را در این اسمارت‌فون قرار داده که هرکدام به‌تنهایی می‌تواند دلیلی کافی برای خرید این گوشی هوشمند باشند. دوربین بهبود یافته، فیس‌آی‌دی، طراحی منحصر به فرد و … امکاناتی هستند که باعث می‌شوند بسیاری از گوشی‌های موجود در بازار هنگام رقابت با این فبلت، شکست سختی را تجربه کنند. اگر جز آن دسته افرادی هستید که به خرید یک گوشی تمام عیار و کامل تمایل دارید، آی‌فون ۱۰ شما را ناامید نخواهد کرد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *