چگونه بفهمیم سیستم کامپیوتر قادر به اجرای جدیدترین بازی ها هست یا خیر؟

چگونه بفهمیم سیستم کامپیوتر قادر به اجرای جدیدترین بازی ها هست یا خیر؟
  • 1396/6/26
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

هر روزه ایمیل های متعددی دریافت می کنیم مبنی بر این چگونه متوجه شویم کامپیوترمان قادر به اجرای جدیدترین نسخه بازی های کامپیوتری هست یا خیر؟ آیا حافظه کارت گرافیک و فضای RAM جوابگوی نیاز بازی ها هست یا نه؟ پاسخ گویی تک تک به این سوالات کار سختی است. تصمیم گرفتیم در این مطلب دو راهکار ساده برای پاسخ به این سوال در اختیار شما بگذاریم.

گویا آی تی – خرید یک بازی برای کامپیوتر به آسانی خرید همان بازی برای کنسول هایی مثل اکس‌باکس، پلی استیشن و … نیست چرا که مجبورید قبل از خرید نیازمندهایی سخت افزاری بازی برای اجرا روی کامپیوتر را دقیقا بررسی نمایید. اگر قرار است کامپیوتر جدیدی بخرید بهتر است مشخصات آن را با بازی هایی که قرار است روی آن نصب شود مطابقت دهید. اما چگونه سازگاری کامپیوتر با بازی ها را بررسی کنیم؟

دو راه برای انجام این کار وجود دارد:

۱- بررسی دستی

۲- بررسی خودکار

 

راه حل اول

 

گام اول: اطلاع از مشخصات سخت افزاری کامپیوتر

 

ابتدا پنجره Run را با نگه داشتن کلید ویندوز روی صفحه کلید و زدن کلید R اجرا نمایید و در کادر مربوطه عبارت dxdiag را به منظور باز کردن ابزار عیب یابی DirectX تایپ نمایید. زمانی که پنجره DirectX باز شد مشخصات سخت افزاری سیستم را در یک فایل Notepad یادداشت نمایید.

 

گام دوم: مقایسه

بعد از یادداشت برداری از مشخصات مرورگر اینترنتی تان را باز کرده و حداقل نیازهای سخت افزاری لازم برای بازی یا بازی هایی که قرار است روی سیستم نصب شوند را پیدا کرده و آنها را با مشخصات سیستم مقایسه کنید.

در تصویر زیر مشخصات سیستم خودم را در کنار نیازهای سخت افزاری لازم برای بازی که قرار است نصب کنم را مشاهده می کنید. آنها را به منظور مقایسه راحت تر در کنار یکدیگر قرار داده ام.

همان طور که می بینید کامپیوتر من قادر به اجرای بازی ”آزمایشی“ است اما به خاطر ضعیف بودن سخت افزارها قادر به اجرای بازی COD Ghost نیستم. این روش راهکاری ساده برای بررسی امکان اجرای بازی ها روی کامپیوترهای شخصی یا لپ تاپ هاست.

راه حل دوم

اخیرا وب سایتی راه اندازی شده که در آن می توان بازی مورد علاقه تان را انتخاب کنید و بعد از زدن دکمه Can You Run It، توان سیستم برای اجرای بازی را بررسی کنید. این وب سایت بعد از بررسی سخت افزارهای نصب شده روی سیستم به طور خودکار آنها را با مشخصات سخت افزاری مورد نیاز برای اجرای باز مقایسه کرده و نتیجه را به شما اعلام می کند. برای دسترسی به این وب سایت اینجا کلیک کنید.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *