مقایسه مشخصات دو گوشی پرچمدار؛ آیفون X اپل در برابر گلکسی نت ۸ سامسونگ

مقایسه مشخصات دو گوشی پرچمدار؛  آیفون X  اپل در برابر گلکسی نت ۸ سامسونگ
  • 1396/6/26
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

آیفون X  در ماه نوامبر وارد بازار می شود که همزمان با تعطیلات است، اما این نسخه، با چند گوشی رده بالا رقابت خواهد کرد. یکی از این رقبا، گلکسی نت ۸ است، که امکان خرید آن در حال حاضر وجود دارد. این دستگاه از جنبه های مختلفی بسیار متفاوت است. گلکسی نت ۸ با سیستم عامل اندروید کار می کند، بنابراین شما به فضای بسیار گسترده ی آیفون دسترسی نخواهید داشت. ضمنا این گوشی بسیار بزرگتر از آیفون X است. شباهت ها و تفاوت های قابل توجهی بین این دو گوشی وجود دارد، بنابراین ما در این پست می خواهیم این دو دستگاه را با دیگدیگر مقایسه کنیم.

گویا آی تی – آیفون X در ماه نوامبر وارد بازار می شود که همزمان با تعطیلات است، اما این نسخه، با چند گوشی رده بالا رقابت خواهد کرد. یکی از این رقبا، گلکسی نت ۸ است، که امکان خرید آن در حال حاضر وجود دارد. این دستگاه از جنبه های مختلفی بسیار متفاوت است. گلکسی نت ۸ با سیستم عامل اندروید کار می کند، بنابراین شما به فضای بسیار گسترده ی آیفون دسترسی نخواهید داشت. ضمنا این گوشی بسیار بزرگتر از آیفون X است. شباهت ها و تفاوت های قابل توجهی بین این دو گوشی وجود دارد، بنابراین ما در این پست می خواهیم این دو دستگاه را با دیگدیگر مقایسه کنیم.

بیومتریک

مقایسه مشخصات دو گوشی پرچمدار؛  آیفون X  اپل در برابر گلکسی نت 8 سامسونگ

تا جایی که به بیومتریک مربوط است، به نظر می رسد که گلکسی نت ۸ تمام و کمال باشد. یک سیستم خوانش اثر انگشت، یک اسکنر عنبیه ی چشم، و تشخیص چهره که از تمامی آن ها می توان برای باز کردن قفل دستگاه استفاده کرد. قابلیت شناسایی چهره یک انتخاب راحت اما نا ایمن است که می تواند توسط یک عکس، فریب داده شود.
آیفون X از یک اسکنر سه بعدی به نام Face ID استفاده می کند. سیستم خوانش اثر انگشت (Touch ID) کاملا حذف شده و هیچ اسکنری برای عنبیه‌ی چشم هم وجود ندارد. اما اپل وعده داده است که Face ID بسیار امن تر از Touch ID است و با توجه به سه بعدی بودن آن، می تواند یک به عنوان مزیت نسبت به گلکسی نت ۸ محسوب شود.

نگران پاشیده شدن آب نباشید

مقایسه مشخصات دو گوشی پرچمدار؛  آیفون X  اپل در برابر گلکسی نت 8 سامسونگ
هردوی این گوشی ها در برابر آب و گرد و غبار مقاوم هستند، بنابراین دلیلی وجود ندارد که بخواهید نگران افتادن آن در استخر یا گیرافتادن در بارش شدید باران باشید. این ویژگی یک خصوصیت برد-برد برای مصرف کنندگان است، و هرچه گوشی های بهتری از این قابلیت بهره مند شوند بهتر خواهد بود.

رابط هدفون

ببخشید دوستان، آیفون X دیگر رابطی برای هدفون ندارد، که نشان می دهد اپل به تغییراتی که سال گذشته روی آیفون ۷ انجام داده است پایبند است. اگر هنوز هم یک جفت هدفون سیمی دارید که خیلی به آن علاقه دارید، بدانید که گلکسی نت ۸ رابطی برای اتصال هدفون دارد.

سیستم پرداخت

به کمک فناوری که سامسونگ با افزودن LoopPay به دست آورده است، می توان تقریبا در هر نقطه ای از گلکسی نت ۸ برای پرداخت هزینه ها استفاده کرد. این یعنی شما می توانید تقریبا در تمام دستگاه های کارت خوان با استفاده از این گوشی هزینه های خود را پرداخت کنید. کاربرد Apple Pay نیز روز به روز گسترده تر می شود اما هنوز به اندازه ی Samsung Pay در مناطق مختلف پذیرفته نشده است.

دوربین ها

مقایسه مشخصات دو گوشی پرچمدار؛  آیفون X  اپل در برابر گلکسی نت 8 سامسونگ
به نظر می رسد که آیفون X یک دوربین بسیار عالی داشته باشد که در آن قابلیت “بوکه”، یا همان تار کردن پس زمینه ی عکس ها ارتقاء داده شده است. سامسونگ نیز این قابلیت را دارد، اما به نظر نمی رسد که به اندازه ی بوکه در اپل پیشرفته باشد.
با این حال، هر سال اپل و سامسونگ برخی از بهترین دوربین ها را در گوشی های هوشمند ارائه می کنند. نکته جالب: آیفون X یک دوربین جلوی جدید دارد که می تواند عکس های خیال انگیزی از چهره بگیرد، قابلیتی که گلکسی نت ۸ آن را ندارد.

شارژ شدن به صورت بی سیم

مقایسه مشخصات دو گوشی پرچمدار؛  آیفون X  اپل در برابر گلکسی نت 8 سامسونگ
قرار است شرکت اپل بالاخره سیستم شارژ بی سیم را به آیفون های خود بیفزاید. این سیستم از فناوری به نام “Qi” استفاده می کند. متأسفانه، شارژ بی سیم تا حدی کند انجام می شود، و به همین دلیل سامسونگ چند سال اخیر به دنبال روش های برای پیشرفته تر کردن این فناوری بوده است. در اخبار منتشر شده، هیچ اشاره ای به آن نشده است که قرار است آیفون جدید نیز از فناوری مشابهی استفاده کند، اگرچه ممکن است پد شارژ کننده اپل- که قرار است در سال ۲۰۱۸ وارد بازار شود- به این روند قدری سرعت بخشیده باشد.

ابعاد نمایشگر

آیفون X دارای یک نمایشگر ۸/۵ اینچی است، اما نمایشگر گلکسی نت ۸ حتی از این هم بزرگتر – و ۳/۶ اینچی- است. هردوی این گوشی ها از فناوری OLED استفاده می کنند، اگرچه نمایشگر سامسونگ در قسمت لبه ها اندکی انحنا دارد و اثر غوطه وری (Immersion) بیشتری را به نمایش می گذارد. نمایشگرهای OLED از نظر مصرف باتری به صرفه تر هستند و روشن تر و رنگی تر از نمایشگرهای ال‌سی‌دی هستند که اپل در آیفون ۸ و نسخه های قدیمی تر آیفون از آن ها استفاده کرده است.

قلم

آیفون ۱۰ هیچ قلمی همراه خود ندارد و با توجه به طرفداران اپل، به نظر نمی رسد که نیازی به افزودن این بخش باشد. گوشی‌های سری نت سامسونگ، همگی دارای قلم اس (S Pen) هستند که در قسمت پایینی گوشی قرار می گیرد. طرفداران سامسونگ این قلم را برای امکان یادداشت برداری و طراحی روی صفحه بسیار دوست داشتنی می دانند. شاید اپل هم روزی یک Apple Pen را به امکانات خود اضافه کند، هرچند احتمال آن بسیار کم است.

نظرات پایانی

در حال حاضر قطعا نمی توان گفت که کدام یک از میان این دوگوشی بهتر است، زیرا هنوز آیفون X را ندیده و بررسی نکرده ایم. به یاد داشته باشید که فضای سیستم های اندروید و iOS تفاوت زیادی با یکدیگر دارند، و هرکدام از آن ها نیز کاربران و طرفداران وفاداری برای خود دارند. ممکن است تعویض از یک سیستم به دیگری در نگاه اول آسان به نظر برسد، اما در واقعیت بسیار دشوار است. خبر خوب آنکه تا جایی که به ما مربوط است هر دوی این گوشی ها انتخاب های فوق العاده ای به نظر می رسند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *