آموزش فعال / غیرفعال سازی خطای Displaying Over Other Apps در اندروید

آموزش فعال / غیرفعال سازی خطای Displaying Over Other Apps در اندروید
  • 1396/6/19
  • زهرا معبودی
  • 8

پیش از این که Marshmallow روی کار بیاید، گوگل این امکان را برای مدیریت اپلیکیشن ها فراهم آورده بود که از طریق آن بتوانیم یک نرم افزار را بر روی سایر نرم افزار های فعال نمایش دهیم. اما مشکلی که بوجود امده است این است که برخی از نرم افزار ها تنها زمانی کار می کنند که در top قرار گرفته باشند. مثلا نرم افزار Waze وقتی که اپلیکیشن دیگری به صورت top قرار بگیرد، نمی تواند به طور پس زمینه کارهایش را انجام دهد و کاملا دوست دارد صدر نشین باشد. به همین دلیل این موضوع ایجاد کننده یک خطای موبایلی به صورت “Screen Overlay Detected”  است.

با استفاده از این ارور در واقع اندروید به شما می گوید که وقتی یک نرم افزار به صورت top قرار می گیرد، در گوشی شما چه چیزی در حال وقوع است. مثلا به سادگی به شما می فهماند که در پس زمینه چه خبر است! اما متاسفانه بسیاری از افراد فقط آن را به عنوان یک نوتیفی ساده می انگارند و نیازی به دقت به مفهوم مسیج های آن ندارند.

Screen Overlay Detected” error

چگونه ارور Displaying Over Other Apps را غیرفعال کنیم؟

خب در این مرحله برای شما ۱ خبر خوب و ۱ خبر بد داریم. خبر خوب اینکه شما می توانید نمایش این نوتیفی را غیرفعال کنید اما خبر بد هم اینکه برای اینکه بخواهید این خطا را برای نرم افزارهای تان غیرفعال کنید باید تک تک نرم افزارها را مورد تغییر تنظیمات برای خاموش کردن این نوتیفی قرار دهید.

خب حالا که قصد این دارید که برنامه را تنظیم کنید، باید صبر کنید یک نوتیفی روی نمایشگر شما ظاهر شود. بعد از این، روی آن فشار دهید.

نکته: دقت کنید که وقتی نوتیفی مورد نظر در قالب “[APP NAME] is displaying over other apps” به شما نمایش داده شد، باید روی آن را فشار طولانی مدت بیاورید تا وارد مرحله بعد شوید. درست مثل آن چه که ما در زیر به شما نمایش داده ایم که به جای app name نام نرم افزار یعنی messanger قرار گرفته است:

 Android System

با این کار بخش تنظیمات سیستمی نوتیفی ها در اندروید برای تان باز می شود. در این حالت نوتیفی ای در مورد برنامه در حال اجرا مشاهده می کنید که باید اسلاید آن را بکشید تا قابلیت نمایش این ارور در گوشی خاموش شود. وقتی که یک ارور را خاموش کردید، برای نرم افزار بعدی که رو قرار می گیرد، همین نوتیفی ظاهر می شود و شما می بایست مجددا این تنظیمات را انجام دهید.

زمانی که تنظیمات را آن طور که می خواستید انجام دادید، ان موقع روی Done ضربه بزنید تا همه تنظیمات به خوبی ثبت شوند.

چگونه ارور Displaying Over Other Apps را دوباره فعال کنیم؟

شاید بخواهید بعد از مدتی یا همان موقع دوباره قابلیت نمایش خطای  Displaying Over Other Apps  را نمایش دهید. برای این منظور تنظیمات را به صورت زیر دنبال کنید:

برای این کار، می توانید آیکون چرخ دنده که در پس آن تنظیمات اندروید وجود دارد را فشار دهید. این آیکون در بخش نوتیفی بار قرار دارد که در عکس زیر نیز موقعیت آن را نشان داده ایم:

 Displaying Over Other Apps

وقتی وارد بخش تنظیمات شدید از میان منو ها می توانید به منوی Apps & Notifications مراجعه کنید:

Apps & Notifications

در این جا ابتدا بر روی گزینه Notifications ضربه بزنید:

Notifications

بعد از این گزینه Notifications (On for all apps) را در میان زیر منو ها پیدا کنید که در عکس زیر موقعیت آن نمایش داده شده است. پس روی آن ضربه بزنید تا این قابلیت یعنی دریافت نوتیفی برای تمام اپ ها فعال شود:

Notifications (On for all apps)

بعد از این مطابق عکس زیر، بر روی آیکون سه نقطه ای تنظیمات در سمت راست ضربه بزنید تا وارد منوی تنظیمات ثانویه شوید:

Show system

در این قسمت می توانید اپ های  show system و سایر اپ هایی که از طریق پلی استور نصب کرده اید را مشاهده کنید:

 show system

 show system

در میان گزینه های قابل نمایش، گزینه Android System را انتخاب کنید.

Android System

وارد صفحه ای خواهید شد که می توانید نوتیفی ای که قبلا آن را غیر فعال کرده اید را پیدا کنید و تنظیمات آن را دست کاری کنید. مثلا به اسکرین شات زیر نگاه کنید:

Android System

حالا می توانید اسلاید مقابل آن را بکشید و آن را مجددا فعال کنید و دوباره نوتیفی ها را همچون قبل مشاهده کنید.

در این باره نظر شما چیست؟ دیدگاه ها و تجربیات خود را در رابطه با موضوع مورد بحث امروز گویا آی تی با ما در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 8 دیدگاه
    1. برای من massenger displaying over other apps نیست و حذف شده

  1. سلام من تمام این مراحلو انجام دادم وقتی که میرم قسمت برنامه ها اون نمایش روی سایر برنامه یا نمایش در بالا غیر فعاله فق از برنانه ای که این مجوزو میخواد میتونم برم توش که مینویسه ویژگی در دسترس نیست این ویژگی غیر فعال میباشد چون سرعت تلفنتان را کاهش میدهد

    1. مال من هم همینطور گوشیم نوکیاست واسه خیلی ازبرنامه هام این ارور میاد 😒

    2. مال منم همینطور لطفاً یکی بگه چی کار کنیم

    1. مال منم همینطور یکی کمک کنید به خدا خیلی بهش نیاز داریم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *