معرفی ۹ ویژگی اندروید اوریو

معرفی ۹ ویژگی اندروید اوریو
  • 1396/6/9
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

قابلیت های تازه ای در اندروید اوریو وجود دارند که پیش از این در سیستم عامل گوگل وجود نداشتند. اندروید اوریو قرار است به زودی در بسیاری از گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین بهتر است نگاهی به برخی از ویژگی های شاخص این نسخه از اندروید داشته باشیم.

گویا آی تی – قابلیت های تازه ای در اندروید اوریو وجود دارند که پیش از این در سیستم عامل گوگل وجود نداشتند. اندروید اوریو قرار است به زودی در بسیاری از گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین بهتر است نگاهی به برخی از ویژگی های شاخص این نسخه از اندروید داشته باشیم.

۱- فعال کردن علامت نوتیفیکیشن:
اندروید اوریو این امکان را به نرم افزارها می دهد که نشانه های نوتیفیکیشن را در آیکون های هوم گوشی به نمایش درآورند. پیش تر، این قابلیت تنها در گوشی های آیفون دیده می شد اما از این به بعد دارندگان گوشی های اندروید نیز می توانند از چنین قابلیتی استفاده کنند.

۲- امنیت بیشتر:
گوگل پلی پروتکت، که در کنار اندروید اوریو معرفی شد، می تواند نرم افزارهای دانلود و نصب شده را بررسی کرده و بدافزارهای آن ها را برای کاربران از طریق نوتیفیکیشن ارسال نماید. با استفاده از این نوتیفیکیشن می توان بدافزار کشف شده را حذف کرد.

۳- بازی با اختاپوس:
در اندروید اوریو می توان اختاپوس گوشی را مشاهده کرد. برای این امر باید در منوی تنظیمات و در بخش About روی گزینه ی Andriod Version تپ کرد و این تپ کردن را تا جایی ادامه داد که بالاخره لوگوی اندروید O دیده شود. با چند بار تپ کردن بر روی O، دست آخر اختاپوس گوشی نمایش داده خواهد شد.

۴- انتخاب آسان متن:
انتخاب متن در اندروید اوریو آسان تر از نسخه های قبلی اندروید است. در اندروید اوریو، هنگام تپ کردن روی یک متن، به طور اتوماتیک کل متن مورد نظر به حالت انتخاب در می آید. پس از انتخاب نیز امکان استفاده از میانبرهایی که ظاهر می شوند وجود دارد. برای مثال هنگامی که متن انتخاب شده دارای یک آدرس فیزیکی باشد، امکان مشاهده ی آدرس مورد نظر در گوگل مپ وجود دارد.

۵- استفاده از ایموجی های جدید:
در اندروید اوریو همه ی ایموجی ها دوباره طراحی شده اند. علاوه بر ظاهر جدید ایموجی های قبلی، می توان از ایموجی های جدید، یعنی ایموجی های دایناسور، جادوگر و فرشته نیز استفاده کرد.

۶- مصرف بهتر باتری:
همواره در هر نسخه ی جدید از اندروید، به محدود کردن فعالیت پس زمینه ی نرم افزارها توجه زیادی می شود. در اندروید اوریو نیز این امر بهتر از پیش شده است. در این نسخه، می توان فعالیت پس زمینه ی نرم افزارها را به صورت دستی تعیین و محدود کرد و این خود می تواند در مصرف بهتر باتری نقش مهمی داشته باشد.

۷- اولویت بندی نوتیفیکیشن ها:
کاربران در اندروید اوریو بهتر می توانند نوتیفیکیشن ها را مدیریت کنند. یکی از گزینه های مدیریت نوتیفیکیشن ها در اندروید اوریو، موضوع بندی و اولویت بندی نوتیفیکیشن ها است. اما این امکان، بیشتر به نرم افزارها وابسته است، زیرا این نرم افزارها هستند که باید قابلیت اولویت بندی نوتیفیکیشن را داشته باشند.

۸- خاموش کردن نوتیفیکیشن ها تا مدتی محدود:
در اندروید اوریو، علاوه بر مواردی که در زمینه ی نوتیفیکیشین ها گفته شد، یک قابلیت دیگر وجود دارد و آن این است که کاربر به جای خاموش کردن همیشگی نوتیفیکیشن ها می تواند برای مدتی محدود و زمانی دلخواه، نوتیفیکیشن مورد نظر را خاموش کند و در صورت تمایل در هر زمان که خود بخواهد به نوتیفیکیشن مورد نظر پاسخ دهد. این قابلیت برای تمامی نرم افزارها قابل اجرا خواهد بود.

۹- استفاده از تصویر در تصویر:
پیش از این امکان استفاده از نرم افزار یوتیوب به صورت کوچک در گوشه ی تصویر وجود داشت و کاربر می توانست ویدئوهای یوتیوب را در کنار سایر نرم افزارها مشاهده کند. اما در اندروید اوریو این ویژگی برای تمامی نرم افزارهای دیگر نیز ممکن شده است و کاربران اندروید اوریو می توانند ویدئوهای دلخواه خود را همزمان با اجزای نرم افزارهای دیگر به صورت تصویر در تصویر مشاهده کنند. این ویژگی باید در نرم افزارهای مورد استفاده، اضافه شده باشد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *