بررسی و مقایسه مشخصات فنی تویوتا CHR و DS6

بررسی و مقایسه مشخصات فنی تویوتا CHR و DS6
  • 1396/6/3
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

استفاده از کراس اوورهای کوچک و به قول معروف جمع و جور امروزه در ایران بسیار بیش تر از قبل است. در این نوشته به مقایسه مشخصات فنی دو مورد از این کراس اوورهای کوچک خواهیم پرداخت: DS6 و تویوتا CHR. با ما همراه باشید.

گویا آی تی – استفاده از کراس اوورهای کوچک و به قول معروف جمع و جور امروزه در ایران بسیار بیش تر از قبل است. در این نوشته به مقایسه مشخصات فنی دو مورد از این کراس اوورهای کوچک خواهیم پرداخت: DS6 و تویوتا CHR. با ما همراه باشید.

۱) DS6:

الف) طراحی ظاهری و داخلی:
در عین آن که در این کراس اوور فرانسوی از طراحی ساده ای استفاده شده است، اما باز در نگاه اول DS6 بسیار لوکس و البته پر ابهت به نظر می رسد. هماهنگی جلو پنجره با چراغ های جلو و وجود خطوط و برجستگی های حرفه ای بر روی بدنه ی این خودرو، نمای زیبایی به آن بخشیده اند.
اما در قسمت طراحی داخلی، می توان گفت زیبایی بیشتری دیده می شود و این موضوع تنها خاصِ DS6 نیست، بلکه در کل DS برای تمامی خودروهای خود این طراحی زیبا را در داخل کابین استفاده می کند. علاوه بر طراحی زیبا، از متریال بسیار با کیفیتی برای کابین استفاده شده است. در بسیاری از قسمت های کابین از چرم اعلا با برند هرمس استفاده شده است که این خود یک نکته ی مثبت در طراحی داخلی DS6 محسوب می شود.
در کل DS6 در قسمت طراحی ظاهری و داخلی، نمره ی بسیار خوبی می گیرد.

ب) سواری:
با آن که DS6 از رینگ های ۱۸ اینچی استفاده می کند، اما به لطف کمک فنرهای PLV سواری بسیار نرمی دارد. سیستم تعلیق این کراس اوور فرانسوی همچون هندلینگ و فرمان پذیری آن از سطح بالایی برخوردار است و این موارد در کنار عملکرد بسیار عالی سیستم ترمز، باعث یک سواری نرم و لذت بخش شده اند.

ج) مشخصات فنی:
کراس اوور فرانسوی ای که در حال بررسی مشخصات آن هستیم، تا بدین جای کار نقطه ی منفی ای از خود نشان نداده است. در قسمت مشخصات فنی نیز بسیار قابل قبول است. پیشرانه ی این خودرو ۴ سیلندر و ۱٫۶ لیتری بوده که قادر به تولید ۱۶۷ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. قدرت این پیشرانه از طریق یک گیربکس هماهنگِ ۶ سرعته ی اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود. نکته ی بسیار قابل توجه در DS6 مصرف سوخت آن است. این خودرو در ازای هر صد کیلومتر از مصرف سوخت ترکیبی ۶٫۷ لیتر برخوردار است که رقم بسیار مناسبی می باشد. به طور خلاصه، DS6 از قدرت و شتاب خوبی برخوردار است و تعویض دنده ی نرم و مصرف سوخت پایین آن نیز از دیگر نقاط مثبت این خودروی فرانسوی محسوب می شوند.

۲) تویوتا CHR

الف) طراحی ظاهری و داخلی:
پلتفرم تویوتا CHR با پریوس مشترک است، اما در عین حال از طراحی ظاهری متفاوتی برخوردار است. سپر و چراغ های جلوی این کراس اوور از جمله بهترین موارد روی بدنه ی این خودرو به حساب می آیند.
طراحی داخلی نیز از هماهنگی خوبی برخوردار است. علاوه بر آن که از متریال خوبی برای کابین استفاده شده است، مونتاژ این خودرو نیز در سطح بالایی قرار دارد. گنجایش داخل کابین CHR نیز از جمله موارد قابل قبول این خودروی باکلاس است.

ب) سواری:
هندلینگ و سیستم تعلیق تویوتا CHR هر دو بسیار مناسب و عالی هستند و در کنار فرمان پذیری خوب این خودرو و عملکرد عالی سیستم ترمز، سواری لذت بخشی برای تویوتا CHR به همراه آورده اند.

ج) مشخصات فنی:
درون تویوتا CHR یک پیشرانه ی ۱٫۲ لیتری بنزینیِ ۴ سیلندر قرار دارد. این پیشرانه توانایی تولید حداکثر ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۸۵ نیوتن متر گشتاور را دارد. از گیرباکس CVT برای تویوتا CHR استفاده شده است. علاوه بر آن که تویوتا از تعویض دنده ی نرم و دقیقی برخوردار است، نیرو و گشتاور حاصل از پیشرانه به خوبی میان ۴ چرخ تقسیم می شوند و این امر در هنگام رانندگی با تویوتا CHR کاملاً مشهود است.

۳) حرف آخر:
با وجود آن که تویوتا CHR یک کراس اوور کوچک بسیار مناسب است، اما در این رنج قیمت باید گفت DS6 خرید به صرفه تری از تویوتا CHR است. هم از لحاظ طراحی، هم از لحاظ امکانات و هم از لحاظ قدرت و شتاب.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *