ده خودرو که مایه غرور آمریکا هستند

ده خودرو که مایه غرور آمریکا هستند
  • 1396/5/27
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

صنعت خودروسازی بدون خودروسازهای آمریکایی چنگی به دل نمی زند. در سال های اخیر صنعت خودروسازی آمریکا به سبب رقابت با دیگر خودروسازان در تولید خودرو پیشرفت هایی داشته است. ممکن است خودروهای خودروسازهای آمریکایی گاهی در خارج از آمریکا طراحی و تولید شوند، اما ایده و در کل مهندسی آن ها متعلق به کشور آمریکاست. در ادامه به معرفی ده خودرو از بهترین خودروهای آمریکایی می پردازیم.

گویا آی تی – صنعت خودروسازی بدون خودروسازهای آمریکایی چنگی به دل نمی زند. در سال های اخیر صنعت خودروسازی آمریکا به سبب رقابت با دیگر خودروسازان در تولید خودرو پیشرفت هایی داشته است. ممکن است خودروهای خودروسازهای آمریکایی گاهی در خارج از آمریکا طراحی و تولید شوند، اما ایده و در کل مهندسی آن ها متعلق به کشور آمریکاست. در ادامه به معرفی ده خودرو از بهترین خودروهای آمریکایی می پردازیم.

۱- فورد جی تی:
فورد جی تی از بهترین خودروهای صنعت خودروسازی آمریکا به شمار می رود. اولین خودروی آمریکایی که در مسابقات LeMans فراری را شکست داد، GT40 بود. اکنون نیز فورد جی تی ۲۰۱۷ با پیروی از نسل اول خود یکی از بهترین خودروهای آمریکایی محسوب می شود. این خودرو توانایی ۶۴۷ اسب بخار قدرت را دارد و صفر تا صد را در ۲٫۸ ثانیه طی می کند و از این لحاظ می توان گفت قابلیت رقابت با فراری و لامبورگینی را دارد. درست است که خودروهای قدرتمندتری در آمریکا وجود دارند، اما همانطور که گفته شد فورد جی تی با صفر تا صد خوب و همچنین در وسط بدنه قرار داشتن موتور یک گزینه ی خوب جهت رقابت با خودروهای اروپایی است.

۲- شلبی GT350R
شلبی GT350R را می توان مسابقه ای ترین موستانگ تولیدی از سوی فورد دانست، هر چند قدرتمندترینِ آن ها نیست. این خودرو دارای پیشرانه ای ۵٫۲ لیتری بوده و توانایی تولید ۵۲۶ اسب بخار قدرت را دارد. از لحاظ خوش دستی و خوش صدایی شاید در میان این لیست هیچ خودرویی به شلبی GT350R نرسد. خودروی شلبی GT350 در دو مدل عرضه شده است و مدلی که دارای پسوند R است، با داشتن باله عقب و رینگ های فیبر کربنی یک خودروی فوق العاده است.

۳- شورلت کورت Z06
کورت Z06 دارای موتوری به حجم ۶٫۲ لیتر است که این موتور توانایی تولید ۶۵۰ اسب بخار قدرت را دارد. اگرچه این خودرو نقص های متعددی دارد، از جمله داغ شدن بیش از حد پیشرانه، اما همچنان یکی از بهترین و سرشناس ترین خودروهای آمریکایی به شمار می رود.

۴- شورلت کامارو ZL1 2017
ZL1 با گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک به فروش می رسد، اما نسخه ی پیست آن با گیربکس دستی ۶ سرعته عرضه می شود. این خودرو نیز یکی از سریع ترین خودروهای آمریکایی محسوب می شود و مشکل پیشرانه ی Z06 که بیش از حد داغ می کرد در این خودرو دیده نمی شود.

۵- تسلا مدل S
این خودرو به نسبت سایر خودروها از سرعت زیادی برخوردار نیست، اما می توان گفت یکی از بهترین خودروها در زمینه ی مهندسی به شمار می رود.

۶- جیب گرند چروکی Trackhawk
این خودرو در ظاهر ممکن است با گرند چروکی SRT-8 تفاوت آنچنانی نداشته باشد، اما در باطن با دارا بودن یک پیشرانه ی ۷۰۷ اسب بخاری فاصله ی زیادی با SRT-8 دارد. جیپ گرند چروکی را می توان یکی از سریع ترین خودروهای آمریکایی و البته جهان در نظر گرفت.

۷- کادیلاک CTS-V
این خودرو با وجود آن که دارای موتوری کم قدرت تر از Z06 است، اما قادر است در ۳٫۶ ثانیه صفر تا صد را طی کند و این رقم را اگر در برابر وزن این خودرو قرار دهید، رقم بسیار قابل توجهی خواهد بود. طراحی کادیلاک CTS-V بسیار لوکس و زیبا است و از راحتی بیشتری به نسبت Z06 برخوردار است.

۸- داج وایپر:
داج وایپر از قدیمی ترین خودروهای این لیست به حساب می آید و با وجود آن که در حال رسیدن به پایان عمر خود است، اما همچنان باید آن را جزو برترین خودروهای آمریکایی به شمار آورد. چگونه می توان داج وایپر را با موتور ۸٫۴ لیتری ۱۰ سیلندر جزو برترین خودروها به شمار نیاورد؟ همین خودرو در پیست Laguna Seca توانست پورشه ی ۹۱۸ میلیون دلاری را شکست دهد.

۹- فورد F-150 Raptor
فورد اف ۱۵۰ را می توان قدرتمندترین پیکاپ ترکای آمریکایی به حساب آورد. هیچ شرکت خودروساز دیگری توانایی تولید خودرویی با پرفورمانس بالا را در این سگمنت ندارد و می توان گفت رپتور ۲۰۱۷ با توانایی تولید ۴۵۰ اسب بخار قدرت یک محصول بی رقیب در میان پیکاپ تراک ها به شمار می رود.

۱۰- داج چلنجر Demon
دهمین خودرو چیزی نیست جز داج چلنجر. این خودرو توانایی تولید ۸۴۰ اسب بخار قدرت را دارد و قادر است در عرض ۲٫۳ ثانیه صفر تا صد را طی کند. این ارقام را می توان ارقامی استثنایی دانست. افزون بر این داج چلنجر توانسته است مسافت ۴٫۱ مایل را تنها در ۹٫۶۵ ثانیه طی کند!

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *