چگونه از نمایشگر آیفون در iOS 11 فیلم بگیریم؟

چگونه از نمایشگر آیفون در iOS 11 فیلم بگیریم؟
  • 1396/4/20
  • زهرا معبودی
  • 0

اگر قصد دارید با آیفون خود، کار کنید و از نمایشگر آن فیلم بگیرید، باید بدانید که این کار توسط آیفون به راحتی صورت نمی گیرد. در واقع اپل این قابلیت را برای کاربرانش انحصاری کرده یعنی اینکه کاربرانی که از مک استفاده می کنند می توانند به کمک برخی اپلیکیشن ها از صفحه نمایشگر آیفون خود فیلم بگیرند. البته اگر گوشی را جیلبریک کنید، می توانید با پاره ای از اپلیکیشن ها این کار را انجام دهید که البته ما به شما توصیه می کنیم گوشی خود را به این حالت نبرید.

اما در نسخه جدید ios یعنی ios 11 اپل این امکان را برای تان فراهم کرده که بدون اینکه گوشی تان را جیلبریک کنید از نمایشگر خود فیلم بگیرید. نکته دیگر هم این است که برای این کار هیچ گونه نیازی به دسترسی به مک ندارید و می توانید با قابلیتی که خود آیفون دارد این کار را انجام دهید. هر چند ضبط فیلم از نمایشگر آیفون کاری ساده است اما متاسفانه اپل آن را دم دست قرار نداده است. ما در گویا آی تی این موضوع را مورد بررسی قرار داده و آموزشی پیرامون ضبط نمایشگر ios11 در اختیارتان خواهیم گذاشت.

ضبط کردن نمایشگر آیفون

Screen Recording  را به Control Center اضافه کنید

برای اینکه بتوانید در iOS 11 از نمایشگر فیلم بگیرید، باید ابتدا این ویژگی را دریافت کنید. قابلیت ضبط نمایشگر در کنترل سنتر فعال می شود. برای این کار به بخش منوی تنظیمات بروید و در بخش  Control Center روی گزینه Customize Controls  ضربه بزنید تا از این طریق بتوانید بخش کنترل مرکزی یا  Control Center را شخصی سازی کنید. در اسکرین شاتی که در زیر می بینید می توانید محل وجود امکان ضبط نمایشگر یا Screen Recording  را مشاهده کنید:

بعد از این که این قابلیت را افزودید می توانید حالا از نمایشگر به راحتی فیلم بگیرید. تا پیش از این آیفون از طریق اپلیکیشن های ثانویه به شما اجازه می داد که در حالت عمودی به تنهایی از نمایشگر خود فیلم بگیرید اما حالا در بروز رسانی جدید قادر خواهید بود که به راحتی از هر جای آیفون و اپلیکیشن های موجود عملیات ضبط را از طریق کنترل سنتر انجام دهید چرا که کنترل سنتر از همه جا در دسترس شما قرار دارد.

برای این که از این قابلیت استفاده کنید، می توانید ابتدا از بالای نمایشگر سوایپ کنید و به راحتی روی دکمه  record ضربه بزنید تا وارد عملیات ضبط شوید.

در واقع با این کار هر اتفاقی که روی نمایشگر می افتد و شما قادر به دیدن آن هستید را می توانید ضبط کنید. فرض می کنیم شما تمام چیزهایی را که می خواستید ضبط کنید را با موفقیت ضبط کردید، حالا که قصد دارید آن را قطع کنید، کافی است دوباره به کنترل سنتر بروید و از آن جا روی گزینه  record را دوباره ضربه بزنید تا عملیات ضبط متوقف شود.

ضبط نمایشگر ios11

زمانی که شما عملیات ضبط را شروع می کنید یک نوار آبی رنگ را در بالای نمایشگر مشاهده می کنید که می توانید عملیات ضبط را توسط آن مدیریت کنید. زمانی که بخواهید ضبط را متوقف کنید کافی است یکبار به صورت لمس کردن انگشت خود را روی آن بزنید تا عملیات متوقف شود. اما خبر خوب این که این نوار در صفحه ضبط اصلا نمایش داده نمی شود پس هیچ گونه نگرانی نداشته باشید.

ضبط کردن نمایشگر آیفون

خروجی فیلم نمایشگر در قالب MP4 خواهد بود. بعد از اینکه فیلم ضبط شد قادر خواهید بود آن را در انواع مختلف ابزارها نظیر آیفون های دیگر، دستگاه های اندرویدی، ویندوز و مک اجرا کنید چرا که MP4 یک قالب جهانی است که می توانید از آن در هر ابزاری استفاده کنید.

تنها مشکلی که وجود دارد این است که متاسافانه هیچ گونه تنظیماتی وجود ندارد که شما از طریق آن بتوانید کیفیت فیلم را تنظیم کنید.

نکته دیگر این است که وقتی می خواهید از اپلیکیشن هایی که به صورت landscape هستند فیلم بگیرید، باید دقت لازم را داشته باشید. ما برای تست دو اپلیکیشن را که به صورت landscape اجرا می شدند را مورد تست قرار دادیم. یکی از این دو، بازی به نام King of Thieves نام دارد و دیگری هم اپلیکیشنی به نام Keynote است. گفتنی است که فیلم ضبط شده برای Keynote بسیار عالی بود اما بازی مورد نظر با بهم ریختگی و عدم هماهنگی ضبط شده بود. به هر حال این مشکلات وجود دارد و امیداوریم که در نسخه نهایی و پایدارش که در ماه نهم میلادی یعنی دو ماه دیگر نشر داده می شود این مشکلات برطرف شده باشد.

در این باره دیدگاه ها و نظرات خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *