تجربه رانندگی با تویوتا کمری مدل ۲۰۱۸ + بررسی مشخصات فنی

تجربه رانندگی با تویوتا کمری مدل ۲۰۱۸ + بررسی مشخصات فنی
  • 1396/4/17
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

پس از سال ها تولید محصولات تکراری، مدیریت ارشد شرکت تویوتا به مهندسین خود، دستور تغییر فرانچایز سدان های میان رده را صادر ابلاغ کرد. در ادامه به بررسی تخصصی مشخصات فنی محصول جدید کمپانی تویوتا یعنی کمری مدل ۲۰۱۸ می پردازیم؛ با گویا آی تی همراه باشید.

گویا آی تی – طی ۱۵ سال گذشته کارشناسان و مهندسین تویوتا ریسک های منطقی فراوانی را شجاعانه پذیرفته اند تا با طراحی های نوآورانه خود فروش مدل های کمری را همواره بتوانند در صدر فروش اتومبیل های لوکس جان نگه دارند؛ از دید شما پس چرا باید به انجام تغییرات اساسی در بهترین و پرفروش ترین محصول شرکت تویوتا دست بزنند؟
تجربه رانندگی با تویوتا کمری مدل 2018 + مشخصات فنی

تجربه رانندگی با تویوتا کمری مدل 2018 + مشخصات فنی
تویوتا در مدل ۲۰۱۸ کمری، این جرات و توانایی را پیدا کرده تا ورقه فلز مورد استفاده در بدنه خودرو را نیز تغییر دهد و به باور کارشناسان کمپانی تویوتا، به زودی مشتریان به این نتیجه خواهند رسید که چرا باید بابت سدانی به این جذابیت هزینه بیشتری را متحمل شوند. در این مدل نیز تویوتا از رغبت خود به تولید ماشین هایی با ۶ سیلندر دست نکشیده و این موضوع در حالتی می باشد که تقریبا همه رقیبان دیگر به سوی به کارگیری موتورهای ۴ سیلندر داخلی در حرکت هستند. کمپانی تویوتا صرف نظر از این موضوع، تمایل دارد تا ارتفاع سقف و محل صندلی های سرنشینان را در این خودرو، به اندازه یک اینچ کمتر کند که این کار احتمالاً زاویه دید راننده را تا حدودی تحت تاثیر قرار دهد.. بنابراین در مسیرها و جاده های شلوغ یا جاده های صعب العبور رانندگی با این خودرو اندکی دشوار است.

کابین و صندلی راننده
با توجه به زیاد شدن طول فاصله دو چرخ از یکدیگر در معماری TNGA، تا حدودی میزان فضای داخلی موجود برای سرنشینان کاهش یافته است. در بخش فضای پای سرنشینان عقب و بخش فوقانی آن مشاهده شد که ۰٫۹ اینچ از نمونه های قبل کمتر شده و حدود نیم اینچ فضای سرنشینان جلو نیز کاهش یافته است؛ اما فضای داخلی این ماشین با این وجود، همچنان وسیع و دارای قابلیت دید مناسب ارزیابی می شود. بهتر است اینجا به پایین تر آمدن بخش کمربند ایمنی در این اتومبیل نیز اشاره ای داشته باشیم که خلاقیت جالب و مفیدی به شمار می آید. ماشین های مدل گازسوز کمری فضای محدود از ۰٫۳ فوت مکعب در بخش فضای صندوق عقب محروم هستند اما در مقابل آن مدل های هیبریدی ۲ فوت مکعب فضای بیشتر در بخش صندوق عقب خواهند داشت. شایان ذکر است که به فضای داخلی ماشین ۴۰ تا ۶۰ فوت مکعب نیز در صورت تا شدن صندلی ها اضافه می شود و این امکان به دلیل قرار گیری باتری در زیر صندلی های سرنشینان عقب به وجود آمده است.
تجربه رانندگی با تویوتا کمری مدل 2018 + مشخصات فنی

کنترل های اولیه و ثانویه در این ماشین وجود دارد که کار کردن با آنها بسیار آسان است زیرا دکمه ها و سوییچ ها دقیقا در مکانی تعبیه شده اند که تمایل دارید آنها را لمس کنید. در سیستم صوتی این ماشین نیز از یک بلندگوی ۸۰۰ وات JBL بهره گرفته شده است که فضای صوتی دلپذیری را در اتاق کمری ۲۰۱۸ فراهم می نماید و شما قادر خواهید بود که به طور مستقیم از سایت های اسپوتیفای، پاندورا، XM/Sirius آهنگ های مورد نظر خود را با کیفیت فوق العاده پخش کنید. در این مدل از تویوتا نشانه ای از اپل کارپلی و اندروید اتو به چشم نمی خورد و شرکت تویوتا تصمیم گرفته است از سیستم اختصاصی خود که به اسکوت GPS مشهور است در این مدل بهره بگیرد. این سازوکار تازه توسط اپلیکیشن Entune تویوتا در سر چهار راه ها و تقاطع ها به راننده کمک می کند. راننده از این طریق قادر می باشد آخرین اخبار مربوط به بورس و سهام، ورزش، موسیقی را دریافت کند و با سیستم سرگرمی تویوتا نیز ارتباط برقرار نماید. در این مورد یک نکته منفی وجود دارد و آن اینکه برای جابجا کردن نشانی از گوشی به اسکوت باید از بلوتوث گوشی و یا قرار دادن گوشی در جایگاه ویژه ای که برایش در نظر گرفته شده، بهره ببرید که کار را برای راننده اندکی دشوار می کند و به کارگیری این سرویس نیز هزینه اشتراکی به همراه خواهد داشت که البته برای سه سال اول رایگان بوده ولی از آن به بعد سالانه ۲۵ دلار شارژ خواهید شد.

موتور
موتور این خودرو، جذاب ترین بخشی است که اکثر هوادارن کمری تمایل دارند اطلاعات بیشتری در مورد آن به دست بیاورند؛ پیشرانه ۲٫۵ لیتری جدید کمری که از سیستم نیروی داینامیک بهره می گیرد، نسبت به مدل های پیشین ۲۵ اسب بخار بیشتر قدرت دارد و قادر است مقیاس مصرف سوخت بهینه را نیز بهبود بخشد چرا که نرخ EPA در این مدل ۴/۶ مایل در هر گالن در طول مسافت های شهری و اتوبان بیشتر از مدل های پیشین می باشد. شایان ذکر است مدل های XSE کمری ۲۰۱۸ حتی ۳ اسب بخار نیز بیشتر از مدل های عادی قدرت دارند و مصرف سوخت بهینه در آنها نیز ۱٫۲ بهتر از مدل های عادی می باشد.

مدل های بازطراحی شده شش سیلندر با پیشرانه ۳٫۵ لیتری نیز ۳۳ اسب بخار قوی تر از مدل های ۴ سیلندر کمری ۲۰۱۸ می باشند و نرخ مصرف سوخت بهینه آنها نیز ۱ واحد در شهر و ۲ تا ۳ واحد در اتوبان ها بهتر از آن مدل ها است. کمری هایی که از موتورهای هیبریدی آتگینسون با پیشرانه ۲٫۵ لیتری بهره می گیرند نیز ۲۰ اسب بخار قوی تر از مدل های قبلی می باشند که این نیروی موتور در صورت به کارگیری موتور الکتریکی در کمری ۲۰۱۸ به اندازه ۲۳ اسب بخار پایین می آید. بنابراین با معجزه سیستم های جدید هیبریدی به کار رفته در این ماشین، شاهد رشد ۸ تا ۲۰۸ اسب بخاری نیروی موتور هستیم و نرخ مصرف سوخت بهینه نیز در شهر و اتوبان بین (۴۰-۴۲/۳۷-۳۸) و (۴۴-۵۱/۴۷-۵۳) است. البته گفتنی است مدل های LE رکوردهای بهتری از خود به نمایش گذاشته اند که این مورد هم به دلیل ارتقا باتری از نوع شیمیایی به لیتیوم یونی می باشد.
تجربه رانندگی با تویوتا کمری مدل 2018 + مشخصات فنی
شاید برای علاقه مندان به آگاهی از جزئیات بیشتر این خودرو جالب توجه باشد که بدانند از سیستم D4 (تزریق سوخت مستقیم و پورتی) در این ماشین به کار رفته و نرخ فشرده سازی آن نیز در مدل های با پیشرانه ۲٫۵ لیتری از ۱۰٫۴:۱ به ۱۳:۱ و در مدل های شش سیلندر از ۱۰٫۸:۱ به ۱۱٫۸:۱ و در مدل های هیبریدی از ۱۲٫۵:۱ به ۱۴:۱ ارتقا یافته است. (دقت داشته باشید که با بسته شدن آخرین سوپاپ، ترکیب هوا و سوخت با نرخ فشرده سازی ۱۴ صورت نخواهد گرفت اما در اکثر اوقات محصول احتراق نهایی با همین نرخ فعالیت می کند)

ایراد بزرگی که در بخش موتور این خودرو می توان گرفت، شیوه کالیبره شدن سیستم انتقال ۸ دنده آن می باشد. وقتی که به آهستگی و آرام با این اتومبیل رانندگی کنید، موتور آن بسیار روان کار می کند اما دکمه اسپورتی در تریم های XLE و XSE و مدل های ۶ سیلندر در نظر گرفته شده است که در صورت استفاده از این حالت، موتور ماشین کمی سخت کار می کند. البته با وجود این قابلیت ها در این ماشین شما می توانید سواری پرهیجانی را تجربه کنید و با استفاده از دنده های پایینتر بر سرپیچ های تند با دنده معکوس به جای ترمز کردن، از انحنای پیچ ها تند به راحتی عبور نمایید. موضوع شگفت انگیز و جالب توجه دیگری که درباره این اتومبیل با آن برخورد کردیم این است که هنگامی که در یک مسیر در حال حرکت هستید و به طور ناگهانی پا را بر روی پدال گار فشار می دهید، به میزان کسری از ثانیه تا اعمال این حرکت در خودرو زمان نیاز است و به نظر می رسد قبل از رسیدن به دنده مورد نظر، به یک دنده واسط رفته و بعد از آن به دنده مناسب تغییر می کند. در مدل های هیبریدی SE نیز دنده ها نیز عملکرد خوبی دارند. هنگامی که در حال بالا بردن سرعت هستیم و دکمه + را فشار می دهیم، دنده افزایش پیدا می کند و شتاب خودرو بیشتر می شود ولی این بالا رفتن شتاب و سرعت، آنقدر ها که انتظار دارید نیست و هنگامی که برای دنده معکوس کشیدن دکمه – را فشار می دهید، به طور ناگهانی صدای موتور افزایش می یابد و این در حالتی از رانندگی است که شتاب ماشین به اندازه قابل توجهی مشاهده نمی شود و در بیشتر مواقع ناچار به استفاده از ترمز هستید.
تجربه رانندگی با تویوتا کمری مدل 2018 + مشخصات فنی
سواری و کنترل ماشین
همواره مدل های کمری به سواری خوشایند و دلپذیر مشهور بوده اند و همیشه سواری راحت به عنوان هدف و دغدغه اصلی مهندسین تویوتا مورد توجه بوده است. در حقیقت این مدل نسل هشتم کمری به شمار می آید که بیشترین بهبود کیفیت را نسبت به مدل های پیشین تجربه می کند و به راحتی می توان گفت رانندگی با این ماشین، خوشایندتر از هر مدل قدیمی تر از آن است و این موضوع را می توان در پایین آمدن ارتفاع ماشین و افزایش ۱٫۹ اینچی فاصله دو محور و استفاده از سیستم تعلیق تازه در کمک فنرهای عقب ریشه یابی کرد.
در این اتومبیل عبور از پیچ ها بسیار عالی و تخت صورت می گیرد به گونه ای که هنگام عبور از پیچ ها، ماشین در تعادل کامل قرار دارد. فرمان دقیق کمری ۲۰۱۸ نیز به یک سواری عالی با آن کمک غیرقابل انکاری کرده است به گونه ای که در هنگام عبور از پیچ ها همواره به خودم گوشزد می کردم که سوار بر یک محصول تویوتا هستم، پس جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.
کمک فرمان الکتریکی این ماشین هر رکوردی در طی پیست را در هم می شکند و این خودور به گونه ای طراحی و تنظیم شده است که هیچگاه حرکت های سریع یا آهسته در فرمان و تکان های شدید در آن به وجود نخواهد آمد. در مدل های هیبریدی LE که از تایرهای بلند فایراستون ۲۰۵/۶۵R16 به کار گرفته شده است حتی می توانید از پیچ ها با سرعت بالا و بدون هیچ ایرادی عبور کنید اما چسبندگی لاستیکها به سطح جاده اندکی پایین می آید که مشکل چندان حادی نیست. شاید به کارگیری تایرهای مذکور بهترین و ساده ترین گزینه باشد اما بهره گیری از تایرهای میشلن در مدل های XSE شش سیلندر، به راننده امکان عبور از دشوارترین و پرپیچ و خم ترین مسیرها و پیچ ها را بدون بروز هیچگونه مشکلی می دهد.
مانند همیشه و همه مدل های تویوتا، از ورقه فلزی در بدنه کمری ها به کار برده شده است که در سرعت های زیاد نیز کمترین صدای بیرون به درون اتاق ماشین منتقل نخواهد شد و فقط هنگامی که ضرورت استفاده از دنده معکوس کشیدن وجود دارد، صدای موتور در داخل اتاق خودرو به گوش میرسد که این رویداد نیز در رانندگی بسیار نادر است.
تجربه رانندگی با تویوتا کمری مدل 2018 + مشخصات فنی
ایمنی و قیمت ماشین
به گفته کارشناسان، کمپانی تویوتا کلیه آزمون های ایمنی و کیسه هوا را با بهترین امتیازات پشت سر می گذارد چرا که سیستم Sense P استاندارد در کلیه مدل های کمری ۲۰۱۸ وجود دارد. در آخرین به روزرسانی این سیستم، به کارگیری تکنولوژی ترمز خودکار خودرو پیش از تصادف با عابر پیاده را مشاهده می کنیم. از دیگر امکانات این سیستم نیز حرکت در بین دو خط، تپه نوردی، بوق هشدار خودکار، سیستم کروز اتوماتیک را می توان نام برد. تریم هایی که نامشان با X شروع می شود از تکنولوژی کمک پارک، مانیتور نقطه کور، ترمز در هنگام نزدیک شدن به ترافیک، قفل کردن اتوماتیک ترمزها و ترمز الکتریکی هنگام پارک کردن نیز برخوردار است. Drive start control از عقب جلو رفتن بیهوده ماشین هنگام پارک کردن پیشگیری می کند.
انتظار می رود با در نظر گرفتن بعضی امکانات افزوده شده برای این مدل، مدل های L کمری ۲۰۱۸ قیمتی برابر با ۲۴۳۸۰ دلار داشته باشند و بقیه مدل ها نیز با اضافه کردن سایر گزینه های اختیاری بین ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار بیشتر از این مدل پایه ارزش گذاری شده باشند.
در پایان با توجه به اینکه ما پنج مدل گوناگون از کمری ۲۰۱۸ را سوار شدیم و با هر کدام مسافتی نزدیک ۲۵ تا ۳۰ مایل را رانندگی کردیم، باید به شرکت خودرو سازی هوندا هشدار دهیم که رقیب جدیدش بسیار قدرتمند و شجاعانه وارد عمل شده است و باید برای طراحی و ساخت نسل دهم آکورد خود که در پاییز امسال روانه بازار خواهد شد، تدبیری بیاندیشد. با این وجود اما به جرات می توان گفت که کمپانی تویوتا، سلطان بی چون و چرای تولید سدان های میان رده در کل بازار است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *