کنسول بازی Xbox One X معرفی شد؛ اژدهای ۵۰۰ دلاری مایکروسافت!

کنسول بازی Xbox One X معرفی شد؛ اژدهای ۵۰۰ دلاری مایکروسافت!
  • 1396/3/22
  • مقدم
  • 0

شرکت مایکروسافت، به‌تازگی از آخرین کنسول در خانواده محصولات «ایکس‌باکس» در یک رویداد رونمایی کرده است. این کنسول که مدت‌ها با نام Project Scorpio شناخته می‌شد، در نهایت مطابق با گمانه‎زنی‎های گذشته، Xbox One X خواهد بود و به عنوان یک کنسول میان‌نسلی از Xbox One عرضه می‎شود. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‎سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

Xbox One X به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند تمامی بازی‌های X1 را اجرا نماید و به دلیل مشخصات سخت‎افزاری قدرت‌مندترین، جدی‌ترین رقیب پلی‌استیشن ۴ پرو سونی محسوب می‌شود؛ البته به هیچ وجه، نباید کنسول پرچم‌دار مایکروسافت را با پلی‌استیشن ۴ پرو مقایسه نمود زیرا Xbox One X قدرت‌مندترین کنسول بازی در حال‌حاضر به شمار می‌رود و پی‎استیشن ۴ پرو یارای مقابله با آن‌را ندارد. لازم به‌ذکر است که کنسول پلی‌استیشن ۴ پرو نزدیک به یک سال پیش و در پاییز سال گذشته به بازار عرضه شد.

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی مایکروسافت، Xbox One X در تاریخ ۷ نوامبر ۲۰۱۷ (۱۶ آبان ماه) به بازار عرضه خواهد شد و قیمت در نظر گرفته شده برای آن نیز، ۴۹۹ دلار عنوان شده است. مایکروسافت، کنسول جدید خود را “قدرت‎مندترین کنسول بازی” توصیف می‎کند که تا به‌حال “ساخته شده است”. One X از ۱۲ گیگابایت حافظه رم GDDR5 استفاده می‌کند که تنها ۹ گیگابایت آن در دسترس کاربر قرار دارد و سه گیگابایت دیگر برای انجام فعالیت‌های سیستمی، کنار گذاشته شده است.

Xbox One X

قدرت GPU توسعه یافته برای ایکس‌باکس One X برابر است با ۶ ترافلاپس؛ پردازشگر گرافیکی از ۴۰ هسته پردازشی برخوردار است و به همین دلیل، خروجی ۴K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه با استفاده از کنسول بازی قدرت‌مند مایکروسافت امکان‎پذیر خواهد بود. البته این به شرطی است که توسعه‌دهندگان، نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را برای کنسول پرچم‎دار جدید مایکروسافت در نظر بگیرند؛ مدتی پیش مایکروسافت به‎طور رسمی اعلام کرد که سازندگان را برای انتخاب نرخ فریم محدود نمی‌کند و حتی گفته شد که در بازی‌های چند نفره، وجود نرخ‌های فریم متفاوت برای نسخه‌های مختلف از آن برای کنسول ایکس‌باکس وان و One X غیرممکن است. به همین جهت، تمامی بازی‌ها شاید با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه بر روی Xbox One X اجرا نشود.

آنچه که Xbox One X را نسبت به سایر کنسول‌ها متمایز می‌کند، ابعاد بسیار کوچک آن است؛ ردموندی‌ها اعلام کرده‌اند که One X از ابعادی کوچک‌تر در مقایسه با One S برخوردار است و همین موضوع باعث خواهد شد تا محصول جدید مایکروسافت خارق‎العاده باشد. باید توجه داشت که One X نسبت به One S قدرت بیشتری دارد؛ حال آنکه، ابعاد آن کوچک‎تر از کنسول میان‎نسلی «وان S» است.

Xbox One X

متاسفانه در جریان معرفی از کنسول پرچم‌دار Xbox One X، مایکروسافت اشاره‌ چندانی به قابلیت VR کنسول بازی جدید خود نداشت و هنوز نمی‎دانیم که ردموندی‎ها چه ایده‎ای را برای آن مدنظر قرار داده‎اند. با این‌حال، هدست‎‌های گران‎قیمت زیادی تا پایان سال برای رایانه‎های شخصی عرضه خواهد شد و جالب می‌شود اگر این هدست‌ها با کنسول One X سازگاری داشته باشد. البته ردموندی‎ها پیش‌تر به قابلیت پشتیبانی ایکس‌باکس One X از محتوای واقعیت مجازی اشاره نموده‎اند؛ به همین جهت، پشتیبانی از VR تنها یک حدس و گمان برای این کنسول رده‎بالا نیست.

کنسول Xbox One X از درایو ۴K بلوری استفاده می‌کند؛ قابلیتی که حتی کنسول پلی‌استیشن ۴ پرو قادر به پشتیبانی از آن نیست. بازی‌های منتشر شده برای One X به لطف تغییرات صورت گرفته، حتی هنگامی‎که که با رزولوشن ۱۰۸۰p اجرا شود؛ عملکرد بهتری را به نمایش خواهد گذاشت.

هنگامی‌که صحبت از یک کنسول به میان می‌آید، بازی‌های انحصاری اولین موضوعی است که ذهن کاربران را به خود مشغول می‌کند. One X با عناوین انحصاری زیادی عرضه خواهد شد؛ البته این بازی‎ها برای ایکس‌باکس One و رایانه‌های شخصی مبتنی بر سیستم‎عامل ویندوز منتشر می‌شود. بازی Forza Motorsport 7 یکی از عناوین انحصاری جدید کنسول پرچم‎دار  نسل هشتمی One X به شمار می‌رود که با رزولوشن ۴K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه بر روی آن اجرا می‎شود.

دنیای بازی پویا خواهد بود؛ به همین جهت، افکت‌های باران و … در بازی Forza Motorsport 7 شما را میخکوب خواهد کرد! بیشتر از ۷۰۰ ماشین جدید در این بازی وجود دارد که برای سری بازی‌های «فورزا» یک رکورد به شمار می‌رود. هم‎چنین، بازی‎‌های دیگری از جمله Player Unknown’s Battlegrounds، Assassin’s Creed Origins و State of Decay 2 برای کنسول ایکس‌باکس One X منتشر خواهد شد.

منبع: Engadget

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *