آموزش استفاده از گوگل برای پیدا گردن Emails، رویدادها و غیره

آموزش استفاده از گوگل برای پیدا گردن Emails، رویدادها و غیره
  • 1396/3/20
  • زهرا معبودی
  • 0

مرسوم ترین راه استفاده از گوگل این است که شما با استفاده از کادری که همیشه آن را می بینید، با نوشتن عباراتی به دنبال موضوع مورد نظر خود باشید. البته به طور پیش فرض می توانید از آدرس بار مرورگرها هم برای جستجو استفاده کنید که ما با آموزش غیرفعال کردن خاصیت جستجو از طریق نوار آدرس در مرورگر ها به شما کمک کردیم که این خاصیت را از آدرس بار خود بردارید. اما چیزی که اغلب به دنبال آن هستند این است که از طریق گوگل به دنبال ویدیو، متن در سایت ها و موسیقی است. به طور ویژه تر هم می توان از تب های تصویر، ویدیو و نظیر آن در گوگل برای جستجوی عمیق تر و هدفمند تر استفاده کرد، اما زمانی هم رخ می دهد که شما می خواهید رویدادها، و حتی ایمیل هایی را از طریق گوگل پیدا کنید. بدین ترتیب می توانید با دنبال کردن آموزشی که امروز گویا آی تی برایتان تدارک دیده از گوگل به طور ویژه برای پیدا کردن آدرس ایمیل و رویدادها و نظیر آن استفاده کنید.

بیایید این آموزش را با یک مثال دنبال کنیم. فرض می کنیم که پیش از این من از سرویس AMC یک فیلم خریداری کرده ام اما حالا به دنبال ادرس ایمیل این سرویس دهنده هستم تا بتوانم در مورد خریدی که انجام داده ام، سوالاتی را بپرسم.

برای این منظور ابتدا amc را در گوگل سرچ می کنم که در زیر نمونه نتیجه حاصل از این جستجو را مشاهده می کنید:

amc

زمانی که این صفحه را مشاهده کردید، به تب آخر که more می باشد، توجه کرده و روی آن کلیک کنید تا زیر آپشن ها نمایش داده شوند:

Personal

در این جا گزینه Personal را مشاهده خواهید کرد که اطلاعات خصوصی تر و شخصی تر در مورد چیزی که سرچ کرده اید را می توانید مشاهده کنید پس روی ان کلیک کنید. در این حالت، نتایج جستجو تنها به ادرس های ایمیلی ختم می شود که در آن AMC وجود دارد. شما می توانید از این ترفند برای هر مورد مشابهی استفاده کنید و حتی می توانید عباراتی را به آن بیفزایید. مثلا با جستجوی from:amazon، می توانید ایمیل هایی از امازون که در آن ها amc وجود دارد را جستجو کنید. کمی باید قوانین رسمی سرچ کردن در گوگل را بدانید تا با ترکیب حروف و علایم یک جستجوی دقیق داشته باشید.

از طرفی می توانید با جستجوی برخی عبارات، نتایج جدید جالب تری پیدا کنید. مثلا اگر بخواهید رویدادهای آتی را مشاهده کنید که در تقویم به آن ها اشاره شده است، می توانید عبارت my events را جستجو کنید.

my events

یا مثلا جالب تر اینکه اگر پکیجی به طور انلاین خریداری کرده اید، می توانید با جستجوی عبارت my packages در مورد چیزی که خرید کرده اید، اطلاعاتی کسب کنید.  در این جا گوگل با یک حرکت جالب اطلاعاتی در مورد سفارشی که داشته اید مثل شماره خرید، هزینه ها، قیمت و لینک و نظیر آن را برای شما نمایش می دهد. به تصویر زیر در این باره دقت کنید:

my packages

البته گوگل هنوز آنقدر ها قوی نیست که بتواند دقیقا هر چیزی را که می خواهید برایتان نمایش دهد اما یکی از ویژگی های ارزشمند این سرویس این است که می توانید از طریق جستجوی تصویر، تصاویر مشابه را پیدا کنید که به آن جستجوی معکوس نیز می گویند. برای اینکه در این باره بیشتر بدانید مقاله چگونه تصاویر مشابه با عکس دلخواه را پیدا کنیم؟ ( جستجوی تصویری معکوس ) را حتما مطالعه کنید و یکبار آن را تست کنید و لذت ببرید.

در باره جستجو در گوگل تا کنون از چه ترفند هایی استفاده کرده اید؟ در این باره دیدگاه ها و تجربیات خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *