آموزش متوقف کردن پخش فیلم و یا صدای فیلم در فیس بوک

آموزش متوقف کردن پخش فیلم و یا صدای فیلم در فیس بوک
  • 1396/3/20
  • زهرا معبودی
  • 0

یکی از چیزهایی که موجب محبوبیت روز افزون فیس بوک شده این است که به کاربران اجازه می دهد تا فایل های تصویری و ویدیویی خود را به خوبی، اپلود کرده و به دید هر انکس که می خواهند برسانند و بدین ترتیب، روز به روز به شمار علاقمندان این شبکه افزوده شده چرا که کاربران به فایل های ویدویی علاقه خاصی دارند. به هر حال این سرویس هر چقدر هم که خوب باشد، برخی اوقات ممکن است موجب دردسر و ناراحتی بشود که ما در این مقاله سعی داریم به دو موضوع مهم در مورد فیلم های فیس بوک بپردازیم.

قطعا پیش امده که شما چه با موبایل و چه با مرورگر، صفحه فیس بوک خود را باز کنید و شاهد، پخش اتوماتیک یا Auto Playing برای یک فیلم باشید! این می تواند کمی آزار دهنده باشد مخصوصا اگر صدای این فیلم هم شما را اذیت کند.

شاید شما تمایلی به باز کردن هر فیلمی نداشته باشید چرا که ترافیک تان را حسابی می کاهد اما امروز تصمیم بر ان داریم که دو موضوع در مورد فیلم ها را در فیس بوک حل کنیم. به سر فصل ها دقت کنید:

جلوگیری از Auto Playing فیلم ها در فیس بوک

قطع کردن صدای فیلم هنگام Auto Playing ویدیو ها

این دو موضوع را به بررسی خواهیم نشست پس با ما همراه باشید.

جلوگیری از Auto Playing فیلم ها در فیس بوک

برای اینکه فیلم ها را در فیس بوک از حالت Auto Playing خارج کنید، ابتدا به شرح ماجرا در اپلیکیشن موبایلی فیس بوک خواهیم پرداخت. هر چند این اموزش با توجه به ios در نظر گرفته شده اما تفاوتی با این اپلیکیشن در اندروید وجود ندارد بنابراین اگر از کاربران حرفه ای باشید بدون توجه به نوع پلتفرم می توانید تنظیمات را اعمال کنید.

دقت کنید که این تنظیمات برای کلیه فیلم ها خواه فیلم هایی که خودتان آپلود می کنید و خواه دوستان تان آپلود می کنند، اعمال می شود. حالا که صحبت از دوستان در فیس بوک شد خوب است بدانید که چگونه دوستان خود را در فیس بوک Unfriend کنیم؟ این کار به امنیت بیشتر شما در فیس بوک کمک خواهد کرد اما برای اینکه یک چت امن هم در فیس بوک تجربه کنید در مقاله ای به شما یاد داده ایم که چگونه قابلیت چت امن در مسنجر فیس بوک را فعال کنیم؟ دقت کنید که این قابلیت صرفا برای اپ های موبایلی فیس بوک قابل انجام است و در نسخه مرورگر دسکتاپ امکان پذیر نیست. اما به سراغ آموزش اصلی مان برویم:

ابتدا لازم است که به بخش تنظیمات بروید. این بخش مطابق تصویر زیر، در اپلیکیشن فیس بوک، و در سمت راست و بالا قرار دارد:

روی گزینه more که در بالا نمایش داده شده کلیک کنید ( منظور از کلیک همان لمس کردن در اپلیکیشن های موبایلی است ) و بعد از میان نتیجه هایی که مطابق زیر مشاهده می کنید، Settings را انتخاب کنید.

Settings

وقتی که روی این گزینه کلیک می کنید یک پنجره پاپ آپ باز می شود که در واقع نوعی پاپ آپ منو به شمار می آید. بعد از این در میان لیست گزینه ها Account Settings را انتخاب کنید.

با زدن این گزینه لیستی از گزینه ها را مشاهده می کنید که در میان آن ها باید Videos and Photos را پیدا کنید. موقعیت ان به صورت زیر است:

Videos and Photos

روی آن کلیک کنید تا جزییات در مورد تنظیمات Videos and Photos را مشاهده کنید. در این بخش مطابق تصویر زیر باید Autoplay را انتخاب کنید:

Autoplay

شما در این بخش مطابق تصویر زیر، گزینه های مختلفی در اختیار دارید

 

Never Autoplay Videos

گزینه اول گویای این است که زمانی که از دیتای موبایل، و یا وای فای استفاده می کنید فیلم ها برای تان به طور اتوماتیک لود و اجرا شوند. اما گزینه دوم اجازه این کار را فقط در شرایط وای فای می دهد. ولی ما با گزینه سوم یعنی Never Autoplay Videos کار داریم. این تنظیمات در واقع بدین معنی است که هرگز اجازه پخش اتوماتیک ویدیو ها صادر نشود.

بدین ترتیب امکان پخش اتوماتیک فیلم ها در موبایل برای اپلیکیشن فیس بوک گرفته می شود اما در دسکتاپ وضعیت به گونه ای دیگر است:

تنظیمات جلوگیری از پخش خودکار فیلم ها در فیس بوک ( دسکتاپ )

بدین منظور وارد فیس بوک شوید ( از طریق مرورگر ) و از آن جا در سمت راست، کلید و آیکون جهتی را بزنید تا وارد منو ها شوید. در این بخش باید گزینه Settings را مطابق زیر مشاهده کنید:

Settings

روی این گزینه کلیک کنید تا وارد بخش تنظیمات شوید:

همانطور که مشاهده می کنید، در انتهای لیست، Videos قابل مشاهده است. آن را کلیک کنید تا جزییات مورد نظر در مورد تنظیمات ویدیو را مشاهده کنید. در این بخش، آنچه که بتوانید با آن ویدیو ها را شخصی سازی کنید وجود دارد. یکی از بخش ها در پنجره Video Settings در واقع Auto-Play Videos است که در تصویر موقعیت آن را می بینید:

در این بخش، شما یک باکس مشاهده می کنید که اگر روی آن کلیک کنید زیر گزینه هایش را مشاهده می کنید. در این بخش off را انتخاب کنید. این بدین معنی است که امکان پخش اتوماتیک را غیرفعال کرده اید. بدین صورت در نسخه دسکتاپ هم امکان پخش فیلم را قطع کرده و فیلم ها به طور لود نشده نمایش داده می شوند و این شما هستید که به سیستم اجازه می دهید که آن را دانلود کند یا نکند.

اما اگر تمایل دارید که فیلم ها پخش شوند اما صدای فیلم قطع باشد و مزاحمتی ایجاد نکند، توصیه های زیر را در نظر بگیرید:

آموزش قطع صدای فیلم ها در پخش اتوماتیک در فیس بوک

در این بخش هم به بررسی روش قطع صدای فیلم ها خواهیم پرداخت. در واقع در اینجا شما به فیلم اجازه پخش شدن می دهید اما کاملا بی صدا! این آموزش نیز بر پایه اپلیکیشن ios استوار است که تنظیمات آن با اندروید کمی تفاوت دارد اما کاملا مشابه است.

ابتدا از سمت راست و بالا، گزینه های موجود برای فیس بوک ios را مشاهده کنید که موقعیت آن به صورت زیر است:

روی این گزینه که کادر قرمز دور ان کشیده ایم کلیک کنید:

Settings

در این بخش می توانید Settings را انتخاب کنید. با زدن این گزینه Account Settings را مشاهده خواهید کرد که باید روی آن کلیک کنید:

با ورود به Account Settings می توانید گزینه های متعددی مشاهده کنید که از جمله آن ها Videos and Photos است:

روی گزینه Videos and Photos کلیک کنید تا وارد بخش تنظیمات آن شوید:

همانطور که می توانید متوجه شوید در بخش تنظیمات صدا، گزینه ای وجود دارد به نام Videos in News Feed Start With Sound که شما می بایست تاگل روبروی آن را بکشید تا فعال شود. در واقع این گزینه به صورت پیش فرض خاموش است و بدین معنی است که به طور پیش فرض شما صدای فیلم ها را خواهید شنید.

تاگل را بکشید تا آبی رنگ شود و فعال گردد.

بدن صورت وقتی که شما فیلم مورد نظر را مشاهده می کنید، یا اینکه وارد نیوز فید خود می شوید، می توانید مشاهده کنید که فیلم مورد نظر در حال پخش شدن است و به صورت زیر به شما نمایش داده می شود:

به علامت قطع بلند گو در پایین نگاه کنید. این بدین معنی است که امکان پخش صدای فیلم غیرفعال شده است. فیلم هایی که در پروفایل کاربران وجود دارد، یا در پیج ها آپلود شده و یا در گروه ها قرار می دهید همه و همه به این صورت برای شما بدون صدا ابتدا نمایش داده می شوند که با یک ضربه صدای ان فعال می شود. دقت کنید که این کار روی پخش ویدیو با صدا یا بی صدا برای سایر کاربران، که این تنظیمات را روی اکانت خود انجام نداده اند بی تاثیر خواهد بود. حالا که صحبت از گروه شد بد نیست یاد بگیرید که با ارسال همزمان در چند گروه در وقت خود صرفه جویی کنید در این باره آموزش ارسال اتوماتیک و همزمان یک پست در چند گروه فیس بوک را فراموش نکنید.

بدین صورت می توانید از مزاحمت های احتمالی جلوگیری کنید و فیس بوک گردی آرام تری داشته باشید. در این باره دیدگاه ها و سوالات خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *