ویژگی‌های جدید iOS 11 نسبت به iOS 10

ویژگی‌های جدید iOS 11 نسبت به iOS 10
  • 1396/3/18
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

شرکت اپل بالاخره نسخه جدید سیستم‌عامل پرطرفدار خود به نام iOS 11 را پس از مدت‌ها انتظار، معرفی کرد. در این نسخه تلاش بر این بوده است تا تجربه کاربری غنی‌تر شود و همچنین قابلیت های مفید و مناسبی به آن افزوده شود. کمپانی اپل از دید ما موفق شده است که سیستم‌عامل خود را با بهبودهای قابل‌توجهی معرفی نماید و ویژگی‌هایی که چندین سال در انتظار آن‌ها بوده‌ایم را بالاخره تجربه کنیم.

گویا آی تی – تلاش ما در این مطلب بر این بوده است که تغییرات ایجاد شده در نسخه iOS 11 را نسبت به iOS 10 به طور همه جامعی مورد بررسی قرار دهیم.

۱- صفحه اصلی
در نسخه جدید خطوط مربوط به آنتن نغییر کرده و در داک نام پوشه‌ها و برنامه‌ها حذف شده است. آیکون مربوط به نمایش میزان باتری با تغییرات مختصری همراه بوده و همچنین فونت‌ها مقداری ضخیم‌تر شده است که باعث خوانایی بهتر آن‌ها با تصاویر پس‌زمینه روشن می‌شود.

۲- کنترل سنتر
می توان گفت بزرگترین تغییر در iOS 11 باید مربوط به این قسمت باشد. در این نسخه کاربر قادر خواهد بود به شخصی‌سازی کنترل سنتر بپردازد و می‌تواند آیکون‌هایی را که به آن نیاز دارد به این قسمت اضافه نماید. همانند نسخه های گذشته کاربر در کنترل سنتر قادر به بهره گیری از تاچ سه‌بعدی می باشد و همچنین می‌تواند پخش موسیقی، میزان صدا و روشنایی نمایشگر را تنظیم نماید.

۳- فروشگاه اپلیکیشن اپل (App Store)
کمپانی اپل فروشگاه اپلیکیشن خود را با تغییرات بسیار زیادی همراه نموده است. این برنامه هم‌اکنون به دسته‌بندی‌های متنوعی مانند “امروز”، “بازی‌ها” و “اپلیکیشن‌ها” تغییر شکل یافته و ویژگی‌ها و تصاویر آن‌ها را بزرگ‌تر نمایش می‌دهد. آیکون‌های مربوط به قسمت جستجو و به‌روزرسانی تغییر خاصی نداشته است.

۴- تنظیمات
رابط کاربری قسمت تنظیمات به‌روزرسانی شده است. وجود نوشته بزرگ “تنظیمات” در بالای این صفحه، همواره به شما یادآوری می‌کند که در بخش مربوط به تنظیمات اپل قرار دارید. طراحی نوار مربوط به جستجو تغییر کرده که با سایر قسمت‌ها هماهنگی بیشتری دارد.

۵- فیلترهای دوربین
همانگونه که در تصویر ملاحظه می کنید شیوه نمایش فیلتر‌های دوربین نیز با دستخوش تغییر شده است.

۶- تنظیمات دوربین
منو جدید دوربین، تنظیماتی که قبلا در بخش “دوربین و تصاویر” قرار داشت را در قسمتی به نام “دوربین” قرار داده است. در تنظیمات شاهد وجود گزینه جدیدی به نام “Scan QR codes” هستیم. در بخش تنظیمات موردی افزوده شده که این امکان را به کاربر می‌دهد که فرمت ویدیوها و تصاویر ثبت شده را خودش انتخاب کند. در این قسمت نیز دو گزینه HEIF/HEVC و JPEG/H.264 را مشاهده میکنیم.

۷- تماس‌های اخیر
فونت نوشته‌‌های این قسمت درشت تر شده که موجب خوانایی بهتری برای کاربر خواهد شد. در این قسمت کاربر قادر خواهد بود شماره‌ها و نام مخاطبین خود را راحت‌تر پیدا کند.

۸- شماره‌گیر
شماره‌گیر نیز از نظر ظاهر گرافیکی مقداری تغییر کرده است. گزینه تعبیه شده برای حذف کردن شماره‌های گرفته شده به پایین نمایشگر منتقل شده که باید آن را امری سلیقه‌ ای برای هر کاربر دانست.

۹- اپلیکیشن یادداشت‌برداری
اپلیکیشن یادداشت‌برداری نیز با بهبودهایی همراه بوده است.

۱۰- مرورگر سافاری
مرورگر سافاری تغییری نداشته است و فقط نوار مربوط به آدرس مقداری خمیده‌تر شده است.

۱۱- اپلیکیشن کیف پول (والت)
از نظر ظاهری اپلیکیشن والت تغییراتی کرده است تا با سیستم‌عامل iOS 11 هماهنگ‌تر شود.

۱۲- ماشین حساب
در اپلیکیشن ماشین حساب شماره‌ها از هم جدا شده‌اند تا نه‌تنها از نظر ظاهری زیباتر باشند، بلکه فشردن آن‌ها نیز برای کاربران تبدیل به امری ساده‌تر شود.

۱۳- تقویم
به اپلیکیشن روزشمار اپل فونت‌های ضخیم‌تر و بزرگ‌تر نیز افزوده شده‌ تا کارایی آن را افزایش و خوانایی آن را تبدیل به امری لذت‌بخش نماید.

۱۴- iMessage
آیکون‌ پک‌های مختلف در پایین کیبورد قرار داده شده که کاربر می‌تواند با انتخاب هرکدام به استیکرهای متنوع و گوناگون دسترسی داشته باشد.

۱۵- فضای ذخیره‌سازی
در این قسمت نیر شاهد افزوده شدن یک نمودار بوده که نشان دهنده این است که فضای ذخیره‌سازی شما چگونه مورد استفاده قرار گرفته است. افزون بر این چارت، منو فضای ذخیره‌سازی بهبودهای فراوانی داشته و اطلاعات بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *