چگونه قابلیت چت امن در مسنجر فیس بوک را فعال کنیم؟

چگونه قابلیت چت امن در مسنجر فیس بوک را فعال کنیم؟
  • 1396/3/18
  • زهرا معبودی
  • 0

افرادی که از تلگرام استفاده می کنند قطعا می دانند که مدت ها پیش تلگرام طی یک بروز رسانی امکان چت امن را برای کاربران فراهم کرد و این موضوع موجب شد که میزان کاربران، اعتماد بیشتری به این سرویس داشته باشند اما در همین حوالی فیس بوک هم در استانه اکتبر ۲۰۱۶ اقدام به یک بروز رسانی کرد و امکان چت امن را به مسنجر خود افزود. این خاصیت امنیتی ارزش بسیاری دارد و چت کننده های قهار را در یک وادی امن وارد می کند تا بتوانند با خیال راحت مشکلات امنیتی بعد از چت را به حداقل ممکن برسانند. با این حال امروز تصمیم داریم با یک آموزش ساده از سوی گویا آی تی با بررسی این ویژگی امکان چت امن را برای تان فراهم کنیم. با ما همراه باشید.

مزایای  و ویژگی های چت امن در مسنجر فیس بوک

چت امن از هر جهت می تواند یک نقطه قوت برای حفظ امنیت و حریم خصوصی در این شبکه اجتماعی پر کاربر باشد اما از بولد ترین و برجسته ترین ویژگی های این قابلیت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

همچون چت عادی شما می توانید با تمام افرادی که می خواهید باب صحبت را باز کنید

در چت امن شما می توانید به سادگی تصویر و فیلم و هر آن چه را که می خواهید درست مثل چت معمولی برای کاربران ارسال نمایید.

در چت امن امکان ارسال فایل تصویری متحرک gif وجود ندارد.

در چت امن شما نمی توانید با افراد تماس صوتی برقرار کنید یا اینکه تماسی دریافت کنید.

در چت امن می توانید زمان چت و اتمام چت و تخریب چت را دقیقا مشخص کنید. این مهم ترین قوت چت امنیتی در مسنجر فیس بوک است.

از طرفی شما چت امن را برای اطمینان بیشتر توسط این مسنجر در یک تب مجزا دنبال خواهید کرد.

معایب چت امن در مسنجر فیس بوک

از جمله معایبی که برای این مورد ذکر شده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

چت معمولی در هر پلتفرمی امکان پذیر است اما شما چت امن را فقط در نسخه های موبایلی می توانید در اختیار داشته باشید و تا اطلاع ثانوی امکان چت امن در دسکتاپ و لپ تاپ امکان پذیر نیست.

برای اینکه از چت امن استفاده کنید لازم است که مسنجر خود را بروز رسانی کنید

حتی اگر زمانی هم برای اتمام چت انتخاب نکرده باشید بعد از ۲۴ ساعت چت مورد نظر، حذف می شود.

چگونه از چت امن استفاده کنیم؟

ابتدا باید مطمئن باشید که مسنجر فیس بوک روی موبایل تان نصب است. بعد از اطمینان از نصب باید آن را بروز رسانی کرده باشید. بدین منظور خواه بخواهید آن را نصب کنید یا آپدیت کنید اینجا را کلیک کنید. البته در مارکت های ایرانی نیز می توانید به دنبال مسنجر فیس بوک باشید.

بعد از اینکه مسنجر خود را نصب و اپدیت کردید آن را باز کرده و با اطلاعات اکانت فیس بوک وارد آن شوید. این اطلاعات شامل یوزرنیم و پسوردی است که همیشه با آن وارد فیس بوک می شوید.

بعد از این به قسمت پروفایل بروید و از آن جا چت امنیتی را فعال کنید. بدین منظور اسکرین شات زیر را دنبال کنید:

به عبارت secret coversation توجه کنید که دور آن را کادری کشیده ایم. آن را کلیک کرده تا وارد جزییات آن شوید:

در تصویر بالا در مقابل عبارت secret coversation اسلایدی مشاهده می کنید که باید از طریق آن این خاصیت را فعال یا غیر فعال کنید. این اسلاید را بکشید تا به صورت آبی رنگ در آید و این بدین معنی است که فعال شده است.

بدین صورت اولین مرحله از انجام چت امنیتی به درستی صورت می گیرد. اما نکته مهم بعدی این است که چگونه وارد چت شویم و با دوستان خود به صورت امن چت کنیم؟

برای این کار ابتدا وارد مسنجر فیس بوک شوید و دوست یا فامیل خود را که قصد دارید با او چت امنیتی انجام دهید را انتخاب کنید و وارد اطلاعات شخصی وی شوید. بدین صورت می توانید نمایی از پروفایل وی را به صورت زیر مشاهده کنید:

secret coversation

به کادر بالا دقت کنید. برای انجام secret coversation باید روی این گزینه ضربه بزنید. زمانی که این گزینه را انتخاب کردید، چت امن برای شما فعال می شود و پنجره کاربر مورد نظر به صورت مشکی رنگ تبدیل خواهد شد و جزییات نیز مشابه اطلاعات زیر ارائه خواهد شد:

secret coversation

زمانی که شما با یک پنجره مشکلی رنگ مواجه شدید به این معنی است که چت شما رمزنگاری شده خواهد بود. این نکته مهمی است. تنظیمات متفاوت و مفیدی برای چت امنینی در فیس بوک یا secret coversation وجود دارد که می توانید با بررسی آن، به راحتی از قابلیت های یاد شده استفاده کنید.

به نظر می رسد که ایجاد امکان چت امن در هر مسنجری لازم باشد. در این باره دیدگاه و نظریات و تجربیات خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی مخصوصا فیس بوک به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *