تفاوت Smart Invert و Classic Invert در iOS11 چیست و چگونه فعال می شود؟

تفاوت Smart Invert و Classic Invert در iOS11 چیست و چگونه فعال می شود؟
  • 1396/3/16
  • زهرا معبودی
  • 0

اپل سال هاست به هر دلیلی، که یکی از این علت ها سلامت چشم کاربران است، اقدام به ارائه سرویس معکوس کردن رنگ در سیستم عامل های خود نموده است به عنوان مثال برای IOS 8 از سرویس  grayscale mode یا حالت سیاه و سفید، و در IOS 9 از سرویس  Night Shift یا شیفت شب، و در IOS 10 از حالت red screen filter استفاده کرده است. به همین منوال باید برای IOS 11 نیز چنین برنامه ای داشته باشد. همانطور که می دانید IOS 11 به مدت سه ماه تا روز انتشار رسمی آن در ماه سپتامبر، در اختیار کاربران قرار گرفته است تا روی گوشی های خاص خود نصب کنند. تمامی انچه در مورد بروز رسانی این سیستم عامل باید بدانید در مقاله ای به عنوان آموزش بروز رسانی iOS10 به iOS11 Beta برای iPad ،iPhone و iPod touch ذکر کرده ایم.

در سیستم عامل IOS 11 اپل، سیستم تغییرات و معکوس کردن رنگ به صورت Dark Mode شناخته شده است و در دسترس کاربران گوشی هایی قرار گرفته که می توان بر روی آن ها ای او اس را بروز رسانی کرد. البته در آی او اس ۱۱ این موضوع به صورت کاملا شفاف به صورت حالت تاریک وجود ندارد اما گزینه ای وجود دارد به نام Classic Invert که سال هاست در iOS به چشم می خورد که البته عمه رنگ ها را معکوس نمی کند. به عنوان مثال از طریق این سرویس هرگز نمی توان تصاویر، موزیک ها و اپ هایی که از رنگ های شاخص استفاده می کنند را معکوس رنگ کرد.

برای اینکه حالت معکوس رنگ یا همان حالت تیره و تار را فعال کنید به مسیر زیر بروید:

Settings -> General -> Accessibility -> Display Accommodations

موقعیت Display Accommodations را در این صفحه عکس بالا مشاهده می کنید که به حالت خاموش یا OFF قرار دارد. روی این گزینه ضربه بزنید تا وارد بخش تنظیمات شوید:

و در این بخش نیز باید Smart Invert را فعال کنید. تاگل روبروی آن را بکشید تا ON شود:

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که تفاوت بین Smart و Classic Invert در چیست؟ برای اینکه تفاوت ها را متوجه شوید به تصویر زیر دقت کنید:

این تصویر مربوط به Smart Invert است. به پس زمینه و حالت اپلیکیشن ها دقت کنید. و حالا این مورد را با تصویر بعدی مقایسه کنید.

این تصویر مربوط به Smart Invert است. به پس زمینه و حالت اپلیکیشن ها دقت کنید

این تصویر مربوط به Classic Invert است. به پس زمینه و حالت اپلیکیشن ها دقت کنید. به نظر می رسد که در  Classic Invert جزییات بیشتری معکوس می شود. نظر شما چیست؟

به تصاویر زیر هم دقت کنید:

Smart Invert

این تصویر مربوط به تنظیمات حالت Smart Invert است. اما تصویر بعدی را هم با این تصویر مقایسه کنید:

Classic Invert

این تصویر مربوط به Classic Invert است. به عنوان مثال به برنامه عکس در هر دو مورد دقت کنید، در هر دو رابط کاربری تبدیل به رنگ سیاه شده است اما در Smart Invert  در فیلم و عکس ها به گونه ای دیگر است. شما با کمی تست و فعال کردن مجدد Smart Invert  و کلاسیک می توانید مود مورد نظر خود را مشخص کنید و از ان استفاده کنید.

بدین صورت می توانید استاندارد های اپل را که در سیستم عامل جدید خود در نظر گرفته را به سادگی در دسترس قرار داده و از آن استفاده کنید. به نظر می رسد این سرویس ها بتواند آرزوی بسیاری از افراد که به دنبال معکوس کردن رنگ به هر دلیلی باشند، را فراهم کرده باشد. اما باز هم باید منتظر تغییرات بعدی اپل روی ای او اس ۱۱ باشیم تا این سرویس را تکمیل تر کند!

در این باره تجربیات و دیدگاه های خود را با گویا آی تی در میان بگذارید و به ما بگویید که در اندروید و IOS چه اپلیکیشن های ثانویه ای وجود دارند که دقیقا همین کار را با گوشی و نمایشگر گوشی انجام می دهند؟ در این باره با ما به بحث و تبادل نظر بپردازید و برای اطلاع عموم از این تغییرات IOS این مطلب را روی شبکه های اجتماعی مخصوصا گوگل پلاس و فیس بوک نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *