۷ مهارت لازم برای رهبران جوان

۷ مهارت لازم برای رهبران جوان
  • 1396/3/15
  • مهدی پیوندی
  • 0

با وجود اینکه رهبری مهارتی است که می توان آن را گسترش داد و بهبود بخشید، اما بهترین رهبران نیز به نوبه خود مهارت هایی دارند که به آنها کمک می کند تا تیم خود را بهتر مدیریت کنند.

در یک نظرسنجی، از یک گروه ۳۳۰۰۰۰ نفره از روسا و همتایان آنها و کارکنان بخش های مختلف خواسته شد تا به مهارت های ضروری برای رهبران فوق العاده -و از جمله، رهبران جوان- امتیاز بدهند. از میان پاسخ هایی که دریافت شد، مشاوران توسعه پروژه در جمع بندی خود به هفت مهارت رسیدند که در ادامه با آنها آشنا می شویم:

 

  1. به دیگران انگیزه می دهند

بهترین رهبران جوان، ابعاد انسانی کارکنان زیر نظر خود را درک می کنند و به جای یک برخورد ماشینی با کار، برای کسب بهترین نتایج به اعضای تیم خود انگیزه می دهند و الهام بخش آنها هستند. آنها می توانند کارهایی که باید انجام شوند و زمان آنها را به درستی مشخص کنند و به تیم خود نشان می دهند که با کسب نتایج مورد نظر، چه مزایایی در انتظار آنها خواهد بود.

 

  1. صداقت خود را حفظ می کنند

در شرایطی که فشار زیاد است، شاید به آسانی تسلیم شویم و اهداف، ارزش ها و خواسته های خود را با شرایط تطبیق بدهیم. با این حال، رهبران جوانِ واقعا خارق العاده، صداقت، اهداف و باورهای خود را تحت هر شرایطی حفظ می کنند و اعضای تیم هم به همین دلیل به آنها احترام می گذارند.

 

  1. مسائل را از ریشه بررسی می کنند

معمولا مردم در هنگام تلاش برای حل مسائل، فقط به راه حل های سطحی متوسل می شوند و مساله اصلی که تیم را تحت تاثیر قرار می دهد را نادیده می گیرند. اما رهبران جوان قوی، همیشه راه حل هایی را پیدا می کنند که ریشه مشکل را هدف قرار می دهند.

 

  1. رابطه های خود را گسترش می دهند

دوره فاصله کهکشانی بین رئیس و مرئوس مدت ها است که گذشته است. امروزه معمول تر این است که با رئیس خود یک ارتباط واقعی و مستحکم برقرار کنید، و رهبری که برای شکل دادن به چنین رابطه هایی وقت و انرژی صرف کند، واقعاً صاحب مهارت ارزشمندی است.

  1. یک تخصص فنی دارند

داشتن یک مهارت قابل توجه که توانایی های شما را به رخ دیگران می کشد لزوما مهم ترین مهارت لازم برای رهبری نیست، اما قطعا به رهبران جوان کمک می کند تا اعتبارشان را در میان اعضای تیم خود افزایش بدهند.

 

  1. نقش یک مربی را ایفا می کنند

رهبرانی که در یادها باقی می مانند آنهایی هستند که با ما ارتباطات عمیق تری برقرار می کنند و الهام بخش ما می شوند تا به عنوان انسان – و نه فقط اعضای یک تیم کاری- رشد کنیم. ارائه کمک و راهنمایی به اعضای تیم شاید وقتگیر باشد، اما به کارکنان شما کمک می کنند تا به شما به عنوان کسی نگاه کنند که برای کار و اعضای تیم خود ارزش قائل است و در نتیجه با تاثیر بر ابعاد روانی آنها، انگیزه ایشان را دو چندان می کند.

 

  1. فعال و پویا هستند

بهترین رهبران جوان می توانند با تغییر روندها و گرایشات متداول، به سرعت تغییرات لازم را در کسب و کار خود ایجاد کنند. آنها خلاق هستند، در کاری که انجام می دهند سرآمد هستند و شرکت خود را با تغییرات دنیای همیشه در حال تحول کسب و کار هماهنگ می کنند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *